Gå till innehåll

början på ännu en analys, fixed limit


Nemesis

Recommended Posts

Hej, jag försöker göra en analys av en situation men fastnar i funderingar på halva vägen. Min första fråga var hur ofta vi bör syna ner en optimal spelare på en A22o bräda efter att ha blivit check/höjda på floppen i en BB vs steal situation.

 

För att ta reda på detta så bör jag utgå från vilket pris en optimal spelare (låt oss kalla honom polaris) får för att check/raise bluffa oss här. Men här fastnar jag mellan två varianter av uträkningar:

 

variant 1:

Polaris betalar 6SB (2 på flopp, 2 på turn och 2 på river)

Han kan vinna 5.5SB (pre flop + flop c-bet) + 3SB (det vi betalar på flopp och turn) + 6SB (sin egen bluff investering som han kan vinna tillbaka)

 

6 / (5.5+3+6)

6 / 14.5

0.41379

41.38%

 

Polaris bör alltså bluffa oss med ~41% av sin check/raise range och därför måste vi syna ned med 59% av våra bluffångar händer.

 

variant 2:

Polaris betalar ca 4SB i genomsnitt (ibland vinnar han direkt på flopp, ibland på turn och ibland på river) för att vinna 5.5SB + 2SB extra av oss i genomsnitt (ibland lägger vi oss på flopp och ibland lägger vi oss på turn) + 4SB (som var hans egna investering)

 

4 / (5.5+2+4)

4 / 11.5

0.3478

34.78%

 

Polaris bör då ha ~35% bluff i sin check/raise range och vi bör då syna ned med 65% av våra bluffångar händer

 

----------------------------------------------------------------------

 

Jag har mer men först vill jag veta vilken variant är mer rättvisande och är det något jag har missat i detta steg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...