Gå till innehåll

Få energi o ladda om för kvällen.


El Helado Patata

Recommended Posts

Jag började skolan igen den 1a september o dessa 3 veckor har verkligen varit de tröttaste i hela mitt liv. Har rätt lätt i skolan o trots 2 postgymnasiala år så har jag inte behövt plugga särskilt mycket efter lektionerna men insåg att jag måste börja göra det vilket jag har gjort o det har verkligen tröttat ut mig o jag känner att jag inte orkar göra något vettigt när jag kommer hem.

 

Främst har jag funderat på några bra ritualer när man kommer hem. Lite olika kombinationer med äta+kaffe+30 min tv eventuellt kombinerat med 20-30 min vila men jag tycker det brukar mest dra ut sig så det tar typ 3-4 timmar innan jag piggnar till igen, o då är klockan typ 22-23 nånting o jag egentligen bör lägga mig.

 

Sover väldigt dåligt o ojämnt o det har nog mycket med saken att göra men någon som har några andra tips på att vakna till? Kan vara allt ifrån att ta en kall dusch, bitchslappa sig själv i ansiktet, nån form av träning eller whatever. Har ju knappt energi till att spela poker längre!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, titta vem som talar. Säkert första inlägget på nåt år med?;)

 

Just därför så sa jag att det skulle användas till sömn, och inte när du ska studera/grinda osv. visserligen så är halflife lång så sitter väl kvar dagen efter. Men sen va väl inte min post 100% seriös. Eller det är i alla fall ingen långsiktig lösning. Men på kort så funkar det dock om man bara har ett temporärt problem med pigghet/sömnlöshet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går just nu gymnasiet.

Spelade poker under sommaren 2007, sen cashade jag ut i början på oktober 2007eftersom det är i princip omöjligt att gå i skolan + spela (bra) poker + idrotta, vilket jag gör.

Började om igen i början på juli detta år. Startade med en rulle på x kr

Sista Oktober var rullen på 280x. har sedan dess förlorat ca 80x, vilket motsvarar 80 inköp på nivån jag nu spelar, under september.

Notera att jag under september endast spelat turneringar med en buy in som motsvarade <.5% av rullen, undantaget ett par skott på 2-3 ggr så mkt (mtt's)

 

Hela detta tappet kan helt enkelt inte bara bero på varians. Självklart känns det som att jag haft sjuukt oflyt men det är troligen inte så.

Mitt råd till dig är att helt enkelt satsa på skolan och grinda lite på helgerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hela poängen var att han behövde plugga, att man kan somna av att käka valium är ju ingen nyhet.

 

stilnoct (zolpidem) är insomningstablett som också ska hjälpa mot oregelbunden sömn, PM om du vill veta mer. annars finns ju rosenrot och andra naturläkemedel..

 

Därav började jag inlägget med efedrin. Men bäst av allt är väl en ordentlig livsstil. Det är väl inte pokerspelare kända för direkt..=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ändra på kosten, få i dig mycket c-vitamin, få så mycket sol under dagen som möjligt (eller dra på solterapi), är din säng bra? prova sova med duntäcke och helöppet fönster, beställ en bok på meditation som insomningshjälp, prova receptritt melatonin eller valeriana (tror de heter så). man antar lixom att du försökt en del grejer när du postar här, därför jag föreslog medicin rakt av..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ tipset om att ta receptbelagda resultat för att piggas upp (Efedrin finns i hostmedicin) o sedan återigen receptbelagda sömnpiller.

 

Skrev att det kunde fungera som en temporär lösning vid ett temporärt problem. Självklart skall du inte smälla i dig massa beroendeframkallade preparat permanent för att lösa det problem du beskriver..

 

Men jag antog att du förstod att träning och kost är den bästa lösningen, och kom därför med alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ändra på kosten, få i dig mycket c-vitamin, få så mycket sol under dagen som möjligt (eller dra på solterapi), är din säng bra? prova sova med duntäcke och helöppet fönster, beställ en bok på meditation som insomningshjälp, prova receptritt melatonin eller valeriana (tror de heter så). man antar lixom att du försökt en del grejer när du postar här, därför jag föreslog medicin rakt av..

 

Nice med lite konkreta tips, tror jag ska börja äta c-vitamin o försöka få mer sol. Var lite i tankarna att "mörker är trevligt" men när jag bodde i australien så kände jag genast att man verkligen bli piggare av sol :).

 

Gymkort köps imorgon.

 

Tackar för övrigt för den länken om sömnseminariot som jag fick av heltok, tror jag har en massiv sömnskuld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror jag ska börja äta c-vitamin

 

RDA av C-vitamin får man lätt i sig av den vanliga kosten man äter, även om du inte tokäter frukt och grönt. Men andra vitaminer,antioxidanter,mineraler kan det va kort med om man har en ensidig kost. Så skulle snarare rek. ett tillskott som har en combo av alla dessa. Ex. Mivitotal som är i flytande form.

 

Seriöst nog? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...