Gå till innehåll

Överföring inrikes


camilla_le

Recommended Posts

Tja hoppas jag kan få lite hjälp här då jag inte hittar nån bra info på internet i övrigt.

 

Jag arbetar och har en ganska bra inkomst, poker är en hobby för mig som också går relativt bra kan man säga. Jag har tidigar haft alla mina besparingar på swedbank tidigare ca. 1 mille. Men pågrund av all turbulens kring swedbank och den finanskris som råder ville jag fördela mitt sparande på 2 banker. Så ja öppnade ett sparkonto på Nordea också. Då har man ju 2 banker som innefattar bankgarantin (250k) om nu allt skulle gå åt skogen. Jag förde sedan över ca 700k sek till mitt konto på Nordea.

 

Är detta något som banken kommer att rapportera till exempelvis skattemyndigheten?? Alla besparingar är givetvis inte pokerrelaterade men kanske 350-400. Dock har jag alltid spelat på sidor inom eu/ees men det är ju som sagt svårt att bevisa.

Beehöver jag vara orolig eller är det främst transaktioner från utlandet som rapporteras?

 

Fan har sån ångest för detta även om jag inte borde ha det, alla som har kommit i kontakt med masen tycks ju ha så svårt att bedyra sin oskuld.

Men förhoppningsvis kanske det inte ens tar upp det eftersom det är en transaktion från en bank till en annan med samma ägare av kontot, dvs jag.

 

Jätte tacksam för svar!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...