Gå till innehåll

SvS 1/2 BvsB 52s träffar färgdrag+gutshot


Recommended Posts

Inga stats på fi.

 

***** Hand 809608043 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Tuesday, September 23, 2008 7:52:28 PM

Britta 5 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: esserr (450.96)

Plats 2: mrbigbelly (260.02)

Plats 3: randomnoob (514.48)

Plats 4: Voitto (591.41)

Plats 5: Kakas11 (609.67)

mrbigbelly lägg LM 1.00

randomnoob lägg SM 2.00

** Giv **

esserr [N/A, N/A]

mrbigbelly [N/A, N/A]

randomnoob [2k, 5k]

Voitto [N/A, N/A]

Kakas11 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Voitto Lägg

Kakas11 Lägg

esserr Lägg

mrbigbelly Syna 2.00

randomnoob Passa

*** Flop(Board): *** : [6k, Knk, 4h]

*** Bet Runda 2 ***

mrbigbelly Satsa 6.00

randomnoob Höj till 20.00

mrbigbelly Höj till 62.00 Vad sätter ni fi på för range?

randomnoob ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ni

 

JJ+,66,44,AJ,J6,J4,8c7c,64, Ac4c, 7c3c

 

är en trolig range eller är det någon hand jag glömt/ska bort?

 

Alla är väl troliga att han degar med på flopp, frågan är ju snarare vad han limpar med på SB på ett shorthanded 5-bord på denna nivå på SvS.

 

Tror du kan ta bort JJ eller göra den obetydlig i pokerstove, och beroende på read ibland även 44 o 66 och även AJ. Kvar blir typ låga tvåparet, drag till stege eller färg eller multidrag. Hur det står sig mot din hand är väl att du ligger rejält efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ni

 

JJ+,66,44,AJ,J6,J4,8c7c,64, Ac4c, 7c3c

 

är en trolig range eller är det någon hand jag glömt/ska bort?

 

tror du seriöst att fi limpar JJ+ ?

 

Sätter honom på en range där 100% av händerna har mig slagen, så jag pushar och hoppas han viker.

 

Jo det är sant.. rätt sällan som fi inte har 5 hög slaget här.. bra skrivet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror du seriöst att fi limpar JJ+ ?

 

Nä dom är väl inte så troliga :)

 

Tvåpar borde vara en stor del af fis range här främst J6. Axs och bättre kombodrag än ditt är också händer som random fi på nivån kan ha.

 

Mot den rangen borde jag ha väldigt liten FE om jag ställer och borde folda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Mot den rangen borde jag ha väldigt liten FE om jag ställer och borde folda?

 

Den range spelar fi troligtvis för värde var vad jag menade. OP hade inga reads på fi men limpen pre betyder väl i 999 fall av 1000 att fi är rätt kass/passiv post. (Om han inte har raptor som idol och balanserar sin limprange lika bra som Ronaldo gör en överstegsfint)

 

Svårt att säga utan reads hur ofta fi rebluffar dig här men det borde ändå vara hyffsat ofta eftersom han kan tänka att du ser honom som svag mtp limpen pre osvosvosv..

sb vs bb ger en speciell känsla hos vissa osvosv..

brädan träffar inte speciellt många händer även om det är limpat osvosv..

 

 

Reads hade gjort det lättare att sätta fi på en HD men pusha flopen är ändå the way to go.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävlar vad du ger han creds alltså. Jag tror minsann att han satt på 66 eller 44 och hoppades att han träffade trissen vilket han gjorde och det visade han genom att raisa bigtime. Möjligtvis AK men inte mer än så.

 

Ja visst ger jag honom mkt cred. Kanske lite väl mkt. Men på 1/2 på svenska spel är det rätt passivt, och de flesta spelar fit or fold. Jag är rätt passiv själv och när någon 3 betar mig tänker jag genast att fi måste ha minst två par eller set. Detta är något jag försöker komma ifrån.

 

Du tror alltså att han har AK men inte mer än så, eller menar du att han limpar preflop med AK som mest och inte JJ+?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja visst ger jag honom mkt cred. Kanske lite väl mkt. Men på 1/2 på svenska spel är det rätt passivt, och de flesta spelar fit or fold. Jag är rätt passiv själv och när någon 3 betar mig tänker jag genast att fi måste ha minst två par eller set. Detta är något jag försöker komma ifrån.

 

Du tror alltså att han har AK men inte mer än så, eller menar du att han limpar preflop med AK som mest och inte JJ+?

 

Absolut inte mer än AK, isf hade han gjort nåt pre. Som sagt, 66 44 eller AK är det jag har i tanken, men absolut inget som JJ QQ eller AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...