Gå till innehåll

Spela poker på tåget


BTruck

Recommended Posts

Just nu sitter jag på X2000 mellan Stockholm-Göteborg.

Jag testar för första gången att vara uppkopplad mot SJs trådlösa nätverk som finns i första klass och det går riktigt bra!

 

Dels gäller det själva spelet, men framför allt tänker jag på uppkopplingen. Det segar till sig emellanåt men det är endast korta stunder och än så länge har det inte drabbat mitt spelande, förutom att jag behövt använda mig av några sekunders extra betänketid.

 

Förresten så var första klass-biljetten (= gratis internet + bra space för benen) billigare än andra klass-biljetten när jag bokade för ca 6 veckor sen. Något att hålla koll på om du ska åka med SJ någon gång framöver och vill sitta bekvämt.

 

Dessutom kan du ju typ åka gratis om du spelar hem några dollar längs vägen.

För egen del är rullen upp 10% mellan Katrineholm och Allingsås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig var det tillräckligt och jag kommer göra om det. Blev inte utloggad en enda gång. Hade två CG-bord uppe samtidigt som jag läste/skrev mail och surfade runt här på forumet. Det verkar åtminstone ha hänt en del hos SJs internetuppkoppling sen 2006... Se själv i denna antika tråd:

 

http://pokerforum.nu/forum/off-topic/13457-surfa-pa-taget.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig var det tillräckligt och jag kommer göra om det. Blev inte utloggad en enda gång. Hade två CG-bord uppe samtidigt som jag läste/skrev mail och surfade runt här på forumet. Det verkar åtminstone ha hänt en del hos SJs internetuppkoppling sen 2006... Se själv i denna antika tråd:

 

http://pokerforum.nu/forum/off-topic/13457-surfa-pa-taget.html

 

Kan ju va förklaringen till varför jag inte litar på den... har inte använt deras lina (eller åkt tåg för den delen) sedan 2006 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Jag är helt obrydd om jag får disconnects när jag spelar, det hör bara till spelet. Brukar spela på tåg och liknande, kanske har tappat något pott här och där på grund av det, men i slutändan är det klart EV+.

 

Jobbigt om man utsätts för negativ varians över flertalet tågresor och spelar högt. Dyra jävla tågbiljetter då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...