BTruck Postad 23 September , 2008 Rapport Share Postad 23 September , 2008 Just nu sitter jag på X2000 mellan Stockholm-Göteborg. Jag testar för första gången att vara uppkopplad mot SJs trådlösa nätverk som finns i första klass och det går riktigt bra! Dels gäller det själva spelet, men framför allt tänker jag på uppkopplingen. Det segar till sig emellanåt men det är endast korta stunder och än så länge har det inte drabbat mitt spelande, förutom att jag behövt använda mig av några sekunders extra betänketid. Förresten så var första klass-biljetten (= gratis internet + bra space för benen) billigare än andra klass-biljetten när jag bokade för ca 6 veckor sen. Något att hålla koll på om du ska åka med SJ någon gång framöver och vill sitta bekvämt. Dessutom kan du ju typ åka gratis om du spelar hem några dollar längs vägen. För egen del är rullen upp 10% mellan Katrineholm och Allingsås. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 23 September , 2008 Rapport Share Postad 23 September , 2008 Låter riktigt nice. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Illvillja Postad 23 September , 2008 Rapport Share Postad 23 September , 2008 Jag litar inte på deras inbyggda trådlösa. Har så ofta blivit frånkopplad på den. SPelar jag på tåget kör jag 3G-internet ist, har varit mycket tryggare för mig... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BTruck Postad 23 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 September , 2008 För mig var det tillräckligt och jag kommer göra om det. Blev inte utloggad en enda gång. Hade två CG-bord uppe samtidigt som jag läste/skrev mail och surfade runt här på forumet. Det verkar åtminstone ha hänt en del hos SJs internetuppkoppling sen 2006... Se själv i denna antika tråd: http://pokerforum.nu/forum/off-topic/13457-surfa-pa-taget.html Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 23 September , 2008 Rapport Share Postad 23 September , 2008 så mitt i stora potten passerar du en tunnel och bam blev resan rätt dyr. jag har väl åkt x2000 gbg-malmö med wlan typ 10ggr och inte spelat en hand. tips är att dra igång en ping -t och se hur många disconnects du hade fått... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
christoffer87 Postad 23 September , 2008 Rapport Share Postad 23 September , 2008 Grindar alltid x2000 mellan norrland-sthlm, inga disconects what so ever. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
XaaL Postad 23 September , 2008 Rapport Share Postad 23 September , 2008 Jag åkte Stockholm - Malmö och spelade ungefär 2/3 av resan. Uppkopplingen är sketen men räckte för pokern, inga problem whatsoever. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sexyterran Postad 23 September , 2008 Rapport Share Postad 23 September , 2008 inget jag rekommenderar. jag bokar sista minuten för 400-500kr, sitter i andra klass och grindar serier hellre än att spela på osäker lina. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ackeman Postad 23 September , 2008 Rapport Share Postad 23 September , 2008 Tågen står ju mestadels still nu för tiden, det är väl därför anslutningen blivit bättre över tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sexyterran Postad 23 September , 2008 Rapport Share Postad 23 September , 2008 Tågen står ju mestadels still nu för tiden, det är väl därför anslutningen blivit bättre över tiden. hoo hoo hoo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pskott Postad 24 September , 2008 Rapport Share Postad 24 September , 2008 inget jag rekommenderar. jag bokar sista minuten för 400-500kr, sitter i andra klass och grindar serier hellre än att spela på osäker lina. ^ Nöten right there. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Illvillja Postad 24 September , 2008 Rapport Share Postad 24 September , 2008 För mig var det tillräckligt och jag kommer göra om det. Blev inte utloggad en enda gång. Hade två CG-bord uppe samtidigt som jag läste/skrev mail och surfade runt här på forumet. Det verkar åtminstone ha hänt en del hos SJs internetuppkoppling sen 2006... Se själv i denna antika tråd: http://pokerforum.nu/forum/off-topic/13457-surfa-pa-taget.html Kan ju va förklaringen till varför jag inte litar på den... har inte använt deras lina (eller åkt tåg för den delen) sedan 2006 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morr Postad 15 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 15 Oktober , 2008 Jag är helt obrydd om jag får disconnects när jag spelar, det hör bara till spelet. Brukar spela på tåg och liknande, kanske har tappat något pott här och där på grund av det, men i slutändan är det klart EV+. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ferna Postad 15 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 15 Oktober , 2008 Jag är helt obrydd om jag får disconnects när jag spelar, det hör bara till spelet. Brukar spela på tåg och liknande, kanske har tappat något pott här och där på grund av det, men i slutändan är det klart EV+. lol Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tottyville Postad 15 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 15 Oktober , 2008 Jag är helt obrydd om jag får disconnects när jag spelar, det hör bara till spelet. Brukar spela på tåg och liknande, kanske har tappat något pott här och där på grund av det, men i slutändan är det klart EV+. Jobbigt om man utsätts för negativ varians över flertalet tågresor och spelar högt. Dyra jävla tågbiljetter då. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts