Gå till innehåll

ICM bot?


Sniffe54

Recommended Posts

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tror jag har lanken hemma, men det var faktiskt euro som sjalv lankade till den hemsidan i nagon ICM-urtakningstrad. Dar kunde man lanka sig vidare till ICM-roboten, som som sagt var vinnnande pa 2 och forlorande pa 5 dollarsnivan. Den vann typ 0.05 per SnG, sa nej det ar inte praktiskt att vinna med en datorfarm pa det har sattet, i och med att sajten varnade for allt som hade med multibord mm att gora for att ftp hittar den annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon ICM kalkylator som fungerar realtime, alltså läser av HH och ger råd / beräknar EV samtidigt som handen spelas, med justerbara ranges mm.?

 

Jag jobbar lite på en privat variant som dock inte gör någonting mer alls än ger mig den equity i potten, baserat på ICM, som jag behöver ha för att kunna syna när jag står inför det binära valet att syna mig all in eller vika i bubbelsituationer. Några råd ger den inte. Men jag upplever ändå att det är information som ofta är bra att ha i stridens hetta när cEV och $EV skiljer sig rejält.

 

Det kan dock inte ses ens som en alfaversion ännu.

 

Det kanske redan finns kommersiella program som gör detta och mera, jag har faktiskt inte letat. Men jag tycker också att det vore kul att veta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte alls sant. Går man in på botsidor och tittar på omröstningar så säger 20% att deras bot vinner på alla nivåer, 30% att den vinner på microstakes och bara 33% att deras bot torskar.

 

Om jag hade skaffat en bot och den torskade fett hade jag gått in och röstat på att den vinner på alla nivåer och hoppats att många skaffar den :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte alls sant. Går man in på botsidor och tittar på omröstningar så säger 20% att deras bot vinner på alla nivåer, 30% att den vinner på microstakes och bara 33% att deras bot torskar.

 

Det är visst sant. Det är mycket möjligt att det finns andra botar, men jag skrev att "det finns en bot som..."

 

Läs om, läs rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätt gräva ned huvudet i sanden.

Några botar som vinner finns inte.

Och skulle det finnas botar vid borden så är det lättförtjänta pengar.

Torskar du mot botar så suger du på poker.

 

DrRoland är alltid seriös och alltid lika dålig.

 

Folk brukar tro jag är seriös även när jag skojar, men den här gången är jag faktiskt seriös.

Men som sagt, jag sysslar inte med botting själv så mina inlägg är bara andrahandsuppgifter från olika botsidor och botforum.

Hur bra de funkar går ju inte att säga förrän man sysslat med skiten själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då man ser dessa bot-erbjudanden så kan man bara dra slutsatsen att den inte är vinnande.

 

Om någon skulle ha en vinnande bot så finns det inte en chans att han skulle sälja den.

 

Och skulle man vara storvinnare på poker så finns det inte en chans i helvete att man skulle starta en coachingsite och lära ut andra hur man ska spela:roll:

 

Så man kan bara dra den slutsatsen att de är loosers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns det någon av dessa bottar, ryktes väg eller på baserad fakta som kan vinna på nivåer som $1/2NL och högre? läste en lång jäkla artikel om en kille som hade kartlagt ett gäng bottar, beteénde mönster (bottarna tog nästan max tid på sig varje hand bla) osv. Han sa att dom är tillräcktligt kompetena att slå en dålig spelare, men att en spelare som är halvbra och har huvudet på skarpen relativt lätt kan slå dom. men iallafal, den artikeln skrevs för något år sedan och utveckligen går väl tyvärr vidare i denna "vetenskap" med, så vad tror ni, tror ni det finns bottar som slår nämna nivåer och uppåt, tex HU fixed som man hört mycke om

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns det någon av dessa bottar, ryktes väg eller på baserad fakta som kan vinna på nivåer som $1/2NL och högre? läste en lång jäkla artikel om en kille som hade kartlagt ett gäng bottar, beteénde mönster (bottarna tog nästan max tid på sig varje hand bla) osv. Han sa att dom är tillräcktligt kompetena att slå en dålig spelare, men att en spelare som är halvbra och har huvudet på skarpen relativt lätt kan slå dom. men iallafal, den artikeln skrevs för något år sedan och utveckligen går väl tyvärr vidare i denna "vetenskap" med, så vad tror ni, tror ni det finns bottar som slår nämna nivåer och uppåt, tex HU fixed som man hört mycke om

 

Skaparna av Polaris så väl att den är top10 i världen i HU FLH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...