LobL Postad 22 September , 2008 Rapport Postad 22 September , 2008 Tar gärna kommentarer på denna. Check-synen på flop känns rätt given då FI kommer cbeta allt som oftast, vill ju även locka in det sista av short stackens pengar. Hur spelar vi vidare på turn? CRAI (Naturligtvis beroende på storleken på en eventuell bet från FI) kanske är att föredra framför att donka in i honom? http://www.liquidpoker.net/h/532194 Citera
Sideshow Postad 22 September , 2008 Rapport Postad 22 September , 2008 Check-raise turn ser bra ut som spelad. Din check-syn på floppen är rätt stark då du synar en höjning med en kille bakom att agera som redan gjort en satsning (om än minimal) och om du sen donkar turn och ställer river så kan han hitta en bra fold med AA/AK. Som floppen spelas skulle jag personligen gjort en lite mindre höjning (180ish) då man kan tänka sig att kqj försöker isolera sig mot tomten? med hela sin range och du vet om detta och behöver inte vara så stark och han kommer pusha med sin AK+ och vem vet kanske sämre t.o.m. Citera
strater Postad 22 September , 2008 Rapport Postad 22 September , 2008 check-raise flop eller check-raise (eller check-call) turn. har sett det där en miljon gånger typ rdm snubbe kör linjen: limpsyn pre kallsyn raise torraste floppen nånsin donkar ut en bra bit under potsize på turn kan ju typ folda 44 mot det ^^ Citera
LobL Postad 22 September , 2008 Författare Rapport Postad 22 September , 2008 Check-raise turn ser bra ut som spelad. Din check-syn på floppen är rätt stark då du synar en höjning med en kille bakom att agera som redan gjort en satsning (om än minimal) och om du sen donkar turn och ställer river så kan han hitta en bra fold med AA/AK. Som floppen spelas skulle jag personligen gjort en lite mindre höjning (180ish) då man kan tänka sig att kqj försöker isolera sig mot tomten? med hela sin range och du vet om detta och behöver inte vara så stark och han kommer pusha med sin AK+ och vem vet kanske sämre t.o.m. Cobra 007 med sina 12bb påverkar nog inte spelet så mycket. Om vi höjer tillbaka direkt på flopen (till typ 180) och han bara synar, hur agerar vi då på turn med en pot på ca. 400kr (ca. 300kr kvar i stacken)? AI rakt av? CRAI? check-raise flop eller check-raise (eller check-call) turn. har sett det där en miljon gånger typ rdm snubbe kör linjen: limpsyn pre kallsyn raise torraste floppen nånsin donkar ut en bra bit under potsize på turn kan ju typ folda 44 mot det ^^ Håller helt med, är inte alls nöjd med hur jag spelade handen. Att skrika mer styrka än vad jag gjorde är svårt. Men en check/raise på flop känns nu som det bästa alternativet. Samma fråga som ovan dock, vad gör vi på turn om han eventuellt bara synar raisen? Känns ju dock som att han antingen petar in eller foldar direkt på flop om han är någorlunda vettig. Check/syn flop och check/raise river känns ungefär lika tydligt som jag spelade. Citera
DocLame Postad 22 September , 2008 Rapport Postad 22 September , 2008 Om jag hade limpsynat pre och träffat set så skulle jag nog donka rakt ut på den floppen hellre än att checksyna. Citera
Sideshow Postad 22 September , 2008 Rapport Postad 22 September , 2008 Turn spelar väl sig själv? gå all-in, han får typ 2.3:1 och synar säkert med AA/AK . Vi spelar våra bluffar/aggrofloats likadant antar jag. Citera
LobL Postad 22 September , 2008 Författare Rapport Postad 22 September , 2008 Tackar för synpunkter! Citera
Recommended Posts