Gå till innehåll

Statistik A - tar livet av mig snart


n3philim

Recommended Posts

Har en inlämningsuppgift som ska vara klar imorrn och det är en fråga jag inte fattar:

 

Ange utfallsrummet i följande experiment:

Man registrerar antalet pojkar och flickor som föddes åren 2005, 2006 och 2007 (dvs varje år, inte summan).

 

Vad i helvete är lärarjäveln ute efter? Har suttit och googlat och slitit mitt pubis i 5 timmar nu. Shippar 10 dallahs på ipoker till den första som ger mig ett vettigt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://sv.wikipedia.org/wiki/Utfallsrum får mig, som inte är statistiker och aldrig tidigare hört ordet, att tro att utfallsrummen för samtliga sex undersökta fall (pojkar 2005, flickor 2005 osv) är diskreta från 0 vidare över alla positiva heltal till ett tal som är godtyckligt stort.

 

När jag såg att tråden med denna rubriken hade ett enda svar och det var från dig var jag säker på att ditt svar skulle vara något i stil med "Gör det, vem bryr sig?", men jag blev positivt överraskad, det kanske finns ett hjärta bakom denna postare trots allt? :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...