Gå till innehåll

Varför är det bara äckel på tv?


Jennez

Recommended Posts

Jag brukar inte vara äckelmagad av mig, jag klarar av det mesta i äckelväg. Visst, jag är inte opåverkad av att plocka upp hundskit eller byta en blöja eller något ditåt. Lite obehagligt är det men inte mer.

Däremot blir jag sjukt illamående bara någon berättar om något äckligt medan jag äter. Sambon har fått sig ett antal utskällningar efter detaljerade beskrivningar av patienter vid matbordet. Det tillhör fan vanligt hyfs att man håller konversationen vid något som inte är äckligt om man sitter till bords.

 

Anyway, den här helgen är jag gräsänkling så jag unnar mig lyxen att äta framför tv'n. När det är dags för lunch kollar jag på en repris av Uppdrag Granskning som handlar om olika sajter på nätet som uppmanar och beskriver lämpliga metoder för självmord.

I inslagen intervjuas föräldrar till barn som begått självmord och de beskriver i detalj hur de hittade sina barn, hur de gick till väga osv osv. Fick avbryta lunchen där. Det går inte heller att byta kanal, skadan är redan skedd. Vad fan behöver vi veta exakt hur en människa som tagit livet av sig ser ut?

 

Dags för middag då. Slår på tv'n och vad får man se? Ett jävla program på femman där de har samlat ihop de äckligaste människorna man kunde hitta i ett och samma hus. Det är tjejer som berättar om sin grava förstoppning, sina fisar och till och med visar upp sin avföring! Ovanpå det lägger de ngn snubbe som går omkring och tappar lite hud här och var osv osv.

 

Vad fan är grejen? Kan de inte visa sådana program under sena kvällar istället? Nu äter jag ju typ hela tiden iofs, men för hela helvetet, de får väl ändå fatta att de flesta sitter och käkar typ mellan 12 och 14 och 17 och 20?

 

Nu ska jag sluta betala tv-licens.

 

Edit: Samtidigt på sexan får vi se "Erik & Mackan - hela och rena" när de letar spermafläckar på hotellrum, kollar flytningar i trosor och hälsar på en snubbe som inte har tvättat sig på två veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amatör, man zappar inte igenom reklamkanaler med en tallrik mat framför sig, det är som att springa pissnödig över ett minfält; kan bara sluta med en olycka. Kolla tablån först!

 

Som svar på frågan: Äckel säljer därför att människor är svin. Om 100 år sitter vi på gladiatorarenor igen och käkar popcorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hur hintar Uppdrag Granskning eller för den delen "Erik & Mackan - hela och rena" om att det är ingående beskrivningar av lik eller sperma och flytningar det är frågan om?

Använd ditt sunda förnuft och gör en riskbedömning. T ex ett program som heter "Erik & Mackan - hela och rena" måste ju vara perverst på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amatör, man zappar inte igenom reklamkanaler med en tallrik mat framför sig, det är som att springa pissnödig över ett minfält; kan bara sluta med en olycka. Kolla tablån först!

 

Som svar på frågan: Äckel säljer därför att människor är svin. Om 100 år sitter vi på gladiatorarenor igen och käkar popcorn.

 

:-) den citerar jag för väldigt sanningsenlig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så för att du ser ett skräpprogram på en reklamfinansierad kanal så ska du se till att en helt annan kanal inte kommer ha råd att göra andra typer av program?

 

Både reklamfinansierade kanaler och kommunistfinansierade kanaler visar äckel på alldeles fel sändningstider. Jag kan inte hindra reklamen men jag kan skita i att betala tv-licens.

 

F.ö tyckte jag Uppdrag Granskning behandlade ett intressant ämne men varför i helvete tar de med de där detaljerade berättelserna om lik? Det behövdes sannerligen inte för att få effekt då ämnet i sig berörde rätt mycket ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...