Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tja!

En snabb linecheck här bara på en hand som jag spelade nyss. NL100 på iPoker även denna gång.

FI kom nyss till mitt bord så jag har tyvärr inga stats eller reads på han. Har själv spelat 22/19/4.

GAME #1154331747: Texas Hold'em NL $0.50/$1.00 2008-09-07 19:27:54

Table Arkadak (No DP)

Seat 1: verymediocre ($100.00 in chips)

Seat 5: wangyangks ($47.10 in chips)

Seat 6: nikopokno ($53.20 in chips) DEALER

Seat 8: mimikri ($101.85 in chips)

Seat 10: Lynge8 ($100.00 in chips)

mimikri: Post SB $0.50

Lynge8: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to verymediocre Queen of HeartsQueen of Spades

verymediocre: Raise (NF) $4.00

wangyangks: Fold

nikopokno: Fold

mimikri: Raise (NF) $12.00

Lynge8: Fold

verymediocre: Call $8.00

*** FLOP *** 7 of Hearts10 of Spades9 of Spades

mimikri: Bet $20.00

verymediocre: Raise (NF) $88.00

Blir som sagt 3-bettad i position. Hur ser preflop spelet ut här utan några reads? Bör jag 4-betta han eller är det okay med en kallsyn? Sen till floppen, rätt att pusha?

Postad

Vilka händer har ni normalt i er 4-bet range och i vilka situationer gör ni det helst inte? Själv 4-bettar jag inte ofta, men mot folk som reraisar mycket pre gör jag det och då med rangen QQ+ och AKos och från blind vs blind JJ och ibland TT.

Borde min range för syn samma som min 4-bet range då eller blir den snävare?

Postad

Jag gillar din linje att bara syna. Om du 4 bettar kommer FI lägga mkt händer som ligger efter dig med tanke på hur vekt NL100 generellt sett spelar. Verkligen ingen rolig flopp och du ska ju definitivt dega in där.

Hur ofta 4 bettar man totalt okänd person utan premium på NL100 ? Har själv försökt de tidigare ( dock inte många gånger ) med väldigt dåligt resultat.

Postad

4betar också den pre. Som spelat så åker nog degen in på floppen. Det svåra med att syna pre är att det är väldigt svårt att veta var man står på floppen tycker jag. Det är ju dock en väldigt dragvänlig bräda så det är nog bara att ställa på hans bet.