Gå till innehåll

Built2tilt startar om på nl100


Werev

Recommended Posts

Hej, jag är en 19 kille från Finland som har en stark ambition nämligen poker. Har spelat 3-4år på många olika nivåre allt från fl.15/.30 till 5/10 och nl10 till nl100 (plus skottningar på högre nivåer). Det främsta syftet med dagboken är att få ording på spelet samt utvecklas som nl-spelare.

 

Målsättningen: Är att bli stabil vinnare på nl100 för att sen pröva på nl200 när rullen ger en möjlighet till det. Men ska inte förhasta mig att stiga upp i nivå utan vill ha en ordentlig databas nl100 shorthanded förren jag vågar mig på större bord. Dock så kommer jag att ta in ett par nl200 bord ifall bankrullen överskrider $5k.

 

Kortsiktiga målet: Överskrida $5k

Långsiktiga målet: Bli stabilt vinnande regular på nl200 med rulle på +$10k.

 

 

Bankrullen: Börjar med att sätta in 2000€ på neteller vilket borde räcka för nl100 spel. Men ifall rullen går ner till $2000 så hoppar jag ner till nl50 för att lira några bonusar tills jag kommer till $2500.

 

Har inte bestämt ännu vilken sida jag ska spela på men full tilt är nog en stark kandidat. Förslag tas gärna emot att var det lönar sig att spela och var man får bra rakeback för är inte instatt i det. Men har förstått att man kan få xxx$ rakeback i månden om man spelar nl100 vilket skulle underlätta rullebyggande radikalt.

 

Shuffle up and deal!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är i ungefär samma sits, ska börja spela nästa vecka. Ska bli roligt att jämföra resultat. Hur många händer kommer du att spela i månaden ungefär? Lycka till.

 

Ska försöka i medeltal spela 2-3 timmar om dagen 4-8 bord så borde nog få ihop en 20k-30k händer per månad. Lycka till med ditt projekt också! På vilken sida har du tänkt spela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog en tid förren jag fick pengarna till neteller men nu har jag fått dem in på towergame och det har börjat relativt bra har fått upp rullen till $3199. Så målet börjar närma sig.

 

 

Br start:

Tower gaming: 2600$

Netller: 140€

 

Br nu:

 

Towergaming: $3199

Netller: 140€

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Plockade ut rullen efter att ha tappat 7 inköp på en dag, men ska sätta tillbaka ca.2k€ å börja grinda på nytt.

 

Men nu har jag tänkt att jaga lite bonusar först, tänkte grinda ihop så att jag får ihop till 2st 24" skärmar vilket betyder ca.800$. Tänkte nu hoppa ner till nl50 delvis så länge jag grindar ihop till skärmarna men också spela ett antal sng:s 20-50$.

 

Tips på bra bonusar till nl50-nl100 tas gärna emot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Ok, de va ett tag sen jag skrev i dagboken men pokern sket sig totalt å tappade ca. 500€ så valde att "sluta". :roll:

 

Men nu har jag bestämt mig att ta nya tag i pokern, men denna gång från botten. Tänkte sätta in ca 100€ å grinda nl10 i minst 30k händer. Sen om rullen överstiger 400 så stiger jag opp till nl20. Men kommer att spela åtminstone 200k händer på nivåerna nl10-nl50 förren ja stiger upp till nl100. Detta för att bygga upp självsäkertheten och för att öva på självdiciplinen.

 

Det här kommer att vara en provning att få ihop en ordentlig rulle tills Oktober då ja drar iväg till thailand för minst 1månad å sen till spannien för ett par månader. Skulle vara kul ifall jag i thailand kunde grinda ihop pengar till boende (250€/mån), detta borde inte vara omöjligt ifall jag då skulle ha rulle att spela minst nl50.

 

Men kommer att starta på fredag me ca.100€ på paf.

 

Wish me luck!

 

(Btw, hur byter man rubrik?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...