Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, mitt namn är Fredrik jag är snart 19 år. Har spelat poker i några år. Nu är det så att jag och några kompisar har flyttat till norge för att jobba. Samtidigt ska jag försöka dra in lite pengar på sidan med hjälp av pokern. Så jag tänkte starta en poker/resdagbok.

Vi flyttade in i vår lägenhet den 3e september, vi skrev på ett kontrakt som sträckte sig över ett år. En trea på 84 kvadrat rätt centralt i Oslo, vi är fyra stycken som ska bo i den så den är i perfekt storlek. Har inte haft tid med så mycket poker eftersom vi har haft det väldigt hektiskt med att försöka fixa boende och jobb. Imorgon blir det att leta jobb som dårar. Har siktet inställt på en tv-spels butik. Fler inlägg kommer, lite mer poker då. Kommentera gärna och ställ frågor.

Postad

Idag blir det att söka jobb, en av rumskamraterna drog hem en sväng till Sverige för att jobba i en vecka för att sedan komma tillbaka. Frukost nu, ska försöka spela lite ikväll om tiden tillåter !

Postad
Lycka till!

Jag är och jobbar i Norge också, fast inte i Oslo utan Sandvika, men är i Oslo varje helge typ. Ska byta jobb snart så då kommer jag också flytta in till centrala Oslo.

Denna kommer följas =)

Haha, ja man är verkligen inte ensam svensk i detta land. Vart man än går hör man någon svensk prata. Vad jobbar du med förresten? Vad kommer du få för jobb i Oslo?

Postad
Hur är skattereglerna gällande poker i Norge?

Har inte en aning angående poker. Angående lönerna hörde jag att man skattar 27% sen får man tillbaks 7% vid deklarationen så man har något att se fram emot senare :)

Postad
Hur är skattereglerna gällande poker i Norge?

Har ingen aning tyvärr, cashar ut till mitt Svenska visa så har inte orkat kolla upp det.

Haha, ja man är verkligen inte ensam svensk i detta land. Vart man än går hör man någon svensk prata. Vad jobbar du med förresten? Vad kommer du få för jobb i Oslo?

Jag jobbar som bredbandsmöntor, men har tröttnat på det, så nu ska ja o en polare flytta in till Oslo, där kommer jag jobba på ett lager eller som målare, få bara se vilket som ger bäst betalt. Målarejobber är på svart, så tror att det blir lager om det inte är så stor skillnad i lön.

Vi blev erbjudna jobb som kranmontör också, men tror de é alldeles för jobbigt och man får jobba på jävligt höga höjder, så vi tacka nej.

Postad
Har ingen aning tyvärr, cashar ut till mitt Svenska visa så har inte orkat kolla upp det.

Jag jobbar som bredbandsmöntor, men har tröttnat på det, så nu ska ja o en polare flytta in till Oslo, där kommer jag jobba på ett lager eller som målare, få bara se vilket som ger bäst betalt. Målarejobber är på svart, så tror att det blir lager om det inte är så stor skillnad i lön.

Vi blev erbjudna jobb som kranmontör också, men tror de é alldeles för jobbigt och man får jobba på jävligt höga höjder, så vi tacka nej.

Okok, låter bra. Hoppas det går bra för er. Måste bara säga att jag är livrädd för oslos centralstation, knarkare som dealar öppet och slagsmål.. Fyfan

Postad
Okok, låter bra. Hoppas det går bra för er. Måste bara säga att jag är livrädd för oslos centralstation, knarkare som dealar öppet och slagsmål.. Fyfan

Jag ska göra exakt samma sak som du om ca en vecka. Är 19 dessutom. Vart är du från? I sverige alltså.

Postad

Aa lite jobbigt med alla knarklagnare och alla hemlösa, men aldrig sett nåt bråk där.

Akta dig för alla horer från Nigeria bara, de é fulla av sjukdomar :P

Postad

Intressant kommer följa denna dagbok, dock ur livet/jobb syftet. Det från norge hur det går att fixa jobb och sådant, inget med pokern.

Funderar nämligen själv efter skolan på dra dit och börja söka jobb, det sägs att det är rätt lätt att hitta jobb där? Stämmer det?

Det kan ju bero på att man kan ta i stort sett vilket jobb som helst, och ändå få bra betalt. Vad betalar ni i månaden för lyan?

Lycka till i norge! :-)

Postad

Mm jag har en polare som nyligen stack till oslo för att söka jobb. Du känner möjligtvis inte Najken? =) Ska också följa denna dagboken pga att jag också funderar på att ta en färd till Norge och se vad de erbjuder. GL

Postad
Jag ska göra exakt samma sak som du om ca en vecka. Är 19 dessutom. Vart är du från? I sverige alltså.

Jag är från stockholm, själv då ?

Intressant kommer följa denna dagbok, dock ur livet/jobb syftet. Det från norge hur det går att fixa jobb och sådant, inget med pokern.

Funderar nämligen själv efter skolan på dra dit och börja söka jobb, det sägs att det är rätt lätt att hitta jobb där? Stämmer det?

Det kan ju bero på att man kan ta i stort sett vilket jobb som helst, och ändå få bra betalt. Vad betalar ni i månaden för lyan?

Lycka till i norge! :-)

Kul :) Jobb är väldigt lätt att få, det existerar inte arbetslöshet i norge, sen att vi inte har fått något än är väl att vi har vart lite väl kräsna och inte gått in hundra för det, men jag tror det kommer snart :) Vi pyntar 13k norska i månaden, fast vi betalade 3 hyror i förväg så inga utgifter i den vägen de tre första månaderna :)

Postad
Mm jag har en polare som nyligen stack till oslo för att söka jobb. Du känner möjligtvis inte Najken? =) Ska också följa denna dagboken pga att jag också funderar på att ta en färd till Norge och se vad de erbjuder. GL

Nej. känner ingen najken :) GL till dig med.

Ska starta igång en session nu, spelade en kort session på runt 400 händer igår där jag gick back ett inköp på 0,10/0,25 där jag får in 2 par på rivern men han checkar sin stege på turn, han spelade ut mig helt enkelt..

Postad
Trevligt :) Vart bor dina kompisar? I Norge alltså.

vet inte vad området heter men i oslo, jag vet att en tjejkompis bor/bodde (hon ska flytta ut snart eller har gjort) på svenskaföreningen som skulle ligga rätt nära slummen typ :)

Postad

1000 dollars gränsen spräckt !!!

Förstår inte. 3 kvar i en 18-manna sng. KQ ruter på hand. Flop ArQs3r

FI pushar, jag täcker honom. Vet att han kan ställa med 9or 8or här, så jag synar. Han visar upp J10. Turn blank, river spader kung. 2 outarn sitter. Sjukt irriterande