Gå till innehåll

nersyn FL


Nemesis

Recommended Posts

Ok, låt mig ta er igenom denna hand:

 

CO som spelar 35/28/1.5 (126 händer) höjer och jag 3bettar med KTs i SB för värde och initiativ. BB synar och jag c-bettar flopp. Båda synar och jag c-bettar även turn då någon troligtvis skulle ha höjt flopp med en träff och för att båda är kapabla att peela flop rel. tunt. Jag blir höjd!

 

Nu kommer det intressanta. Jag försöker sätta Fi på en hand och tänker som så. Att han skulle definitivt ha höjt flopp med Qx eller 8x. Så antingen har han ett monster (2par eller set) eller så har han färgdrag eller stegdrag, eller så gör han en fri-SD raise.

 

Har han ett monster så bör jag folda.

Har han ett drag så bör jag syna.

Har han en fri-SD hand så bör jag höja om jag vill få fold annars syna en och dra till 6 outs.

 

Jag väljer att syna en ihopp om att förbättra eller ev. syna ner. När han sen betar river oxå så försvinner alla fri-SD händer och han har nu ett monster eller ett missat drag. Jag övervägde fold, syn och raise på river. Men tänkte som så att har han ett missat drag så är det ingen skillnad på om jag har Kx hand eller Ax här... båda är nöten. Så jag valde synen.

 

Så varsågod och flama!

 

2/4 Limit Holdem

4 players

 

Pre-flop: (1.5 SB, 4 players) Hero is SB K:heart: T:heart:

CO raises, 1 fold, Hero 3-bets, BB calls, CO calls

 

Flop: 8:club: 2:diamond: Q:spade: (9.0 SB, 3 players)

Hero bets, BB calls, CO calls

 

Turn: 6:club: (6.0 BB, 3 players)

Hero bets, 1 fold, CO raises, Hero calls

 

River: 2:heart: (10.0 BB, 2 players)

Hero checks, CO bets, Hero calls

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han vet att du spelar aggressivt (vilket du verkar göra) så hade jag väntat med att checkraisa turn med en Q eller tom en 8, om jag varit fi.

 

Och varför vill du ens överväga att raisa river? Har han missat drag lär du ha bäst hand och bör vara nöjd med att vinna showdown. Har han nånting över huvudtaget har han odds att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han vet att du spelar aggressivt (vilket du verkar göra) så hade jag väntat med att checkraisa turn med en Q eller tom en 8, om jag varit fi.

 

Och varför vill du ens överväga att raisa river? Har han missat drag lär du ha bäst hand och bör vara nöjd med att vinna showdown. Har han nånting över huvudtaget har han odds att syna.

 

Att vänta med att höja Qx eller 8x i en multivägs pott är synnerligen illa. (även om fi är aggressiv).

 

Jag överväger alltid alla 3 alternativ (om jag står inför tufft beslut). Raise gick bort eftersom han har för få låga par eller Ax här. Plus att en river 2:a är inte så skrämmande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att vänta med att höja Qx eller 8x i en multivägs pott är synnerligen illa. (även om fi är aggressiv).

 

Jag överväger alltid alla 3 alternativ (om jag står inför tufft beslut). Raise gick bort eftersom han har för få låga par eller Ax här. Plus att en river 2:a är inte så skrämmande.

 

Håller inte alls med om det, speciellt på den brädan där noll drag ligger ute. Det är mer troligt att jag höjer en 8a än en Q ska sägas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...