Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har suttit ca 1 h, bägge fi har foldat så fort jag visat aggressivitet sista halvtimmen.

Table David 10 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 9

Seat 1: FI #2 ( $1000.73 )

Seat 2: Mr_Poker81 ( $581.59 )

Seat 3: Marre10 ( $1271.41 )

Seat 4: Z97 ( $555 )

Seat 5: John?J ( $2702.8 )

Seat 6: FI #1 ( $178.64 )

Seat 7: RodBoll ( $965 )

Seat 9: malle11 ( $490.37 )

Seat 10: Blavitt85 ( $695.64 )

Mr_Poker81 posts small blind [$2.5].

Marre10 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to John?J [ Td Ts ]

Z97 calls [$5].

John?J calls [$5].

FI #1 calls [$5].

RodBoll folds.

malle11 folds.

Blavitt85 folds.

FI #2 calls [$5].

Mr_Poker81 calls [$2.5].

Marre10 checks.

** Dealing Flop ** [ As, Th, 7c ]

Mr_Poker81 bets [$10].

Marre10 folds.

Z97 folds.

John?J calls [$10].

FI #1 calls [$10].

FI #2 calls [$10].

** Dealing Turn ** [ Qh ]

Mr_Poker81 checks.

John?J checks.

FI #1 bets [$20].

FI #2 calls [$20].

Mr_Poker81 folds.

John?J ?

Postad
raise pre, betta flop, betta turn...

som spelat finns det inget annat än raise... här får du bara aldrig nånsin folda/syna

Jo det är ju standard, men nu har jag inte fått action när jag varit aggro på ett tag så en annan linje var ett måste. Låta knappen stå för raisandet var ju tanken. Men det är alltså inget att rekommendera?

Postad
herregud varför höjer du inte flopp? Att inte raisa pre kan väl vara ok ibland med TT fr för att mixa det lite men på den floppen måste du ju höja!

Jo, det är standard, men som jag skrev:

Har suttit ca 1 h, bägge fi har foldat så fort jag visat aggressivitet sista halvtimmen.
Postad
Raise preflop, bet/raise/raise/bet/raise/bet/bet/raise så mycket du kan flop/turn.

Det är så standardfel att vara rädd för att inte få action, dessutom ber du om att bli utdragen.

Har ju redan nästan 3 inköp på bordet så visst har jag bombat. Det var därför jag undrade vad jag kunde gjort annorlunda här. Tyvärr ville ingen lägga in mer pengar i denna potten. Att ändra lite på "standardspelen" som alla regsen kör med ska man visst inte försöka med... Men man vill ju vara svårläst

Postad
Har ju redan nästan 3 inköp på bordet så visst har jag bombat. Det var därför jag undrade vad jag kunde gjort annorlunda här. Tyvärr ville ingen lägga in mer pengar i denna potten. Att ändra lite på "standardspelen" som alla regsen kör med ska man visst inte försöka med... Men man vill ju vara svårläst

Bomba hela din range så blir du svårläst nog. Eller du kanske vill balansera något annat?