kraclob Postad 29 Augusti , 2008 Rapport Postad 29 Augusti , 2008 Seat 2: HERO ($2,940 in chips) Seat 6: xefilapsx ($2,980 in chips) Seat 7: 74anton ($1,580 in chips) ANTES/BLINDS HERO posts blind ($150), xefilapsx posts blind ($300). HERO Holds AKoff PRE-FLOP 74anton bets $600, HERO bets $1,050, xefilapsx calls $900, 74anton calls $600. FLOP [board cards: 4H,KS,TS ] HERO bets $300, xefilapsx calls $300, 74anton calls $300. TURN [board cards: 4H,KS,TS,5H ] HERO bets $300, xefilapsx bets $1,480 and is all-in, 74anton folds, HERO ?? Xe täcker mig precis och anton när han foldar har 80 marker kvar. Hur ofta måste jag leda här för att syn ska vara ev+? Citera
dekutree Postad 29 Augusti , 2008 Rapport Postad 29 Augusti , 2008 E inte med på vad som händer pre riktigt, kanske HH som är lite uppfuckad, men jag hade ställt här mot lilleman. Annars bara syna och och få med tredjeman, och spela alla floppar mot lilleman. Hade sen checksynat ner brädan, och slängt om tredjeman visar stor styrka.. med dessa minbets kan han ju få dig att folda AK om det är det han vill.. edit: aha såg nu du minraisar honom pre.. hade som sagt ställt där istället.. Nu var inte det här svar på din fråga men ändå . Hade synat hur som helst.. Citera
kraclob Postad 29 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 29 Augusti , 2008 E inte med på vad som händer pre riktigt, kanske HH som är lite uppfuckad, men jag hade ställt här mot lilleman. Annars bara syna och och få med tredjeman, och spela alla floppar mot lilleman. Hade sen checksynat ner brädan, och slängt om tredjeman visar stor styrka.. med dessa minbets kan han ju få dig att folda AK om det är det han vill.. edit: aha såg nu du minraisar honom pre.. hade som sagt ställt där istället.. Planen är att lira mot lilleman. Därför tar jag i pre fast vill inte bubbla om xe ställer och anton synar. så höjer upp kraftigt. sen är minbetsen bara för att få in anton med hela stacken. han har 380 kvar på flopp antog att han skulle skyffla in mot den beten. Skulle självklart betat 400 där. Citera
kraclob Postad 29 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 29 Augusti , 2008 lol Du som är kung på ICM räkna då ditt lata as! Citera
dekutree Postad 29 Augusti , 2008 Rapport Postad 29 Augusti , 2008 Planen är att lira mot lilleman. Därför tar jag i pre fast vill inte bubbla om xe ställer och anton synar. så höjer upp kraftigt. sen är minbetsen bara för att få in anton med hela stacken. han har 380 kvar på flopp antog att han skulle skyffla in mot den beten. Skulle självklart betat 400 där. Ta i och ta i, du minraisar, så nu är du inne med halva stacken och fjärde bästa handen, det går liksom inte att folda oavsett vad han hittar på, därför tycker jag stället är bättre.. för att syna ditt ställ här behöver tredjeman ha ett monster, och det är högst troligt att du leder mot lilleman. Citera
eurythmech Postad 29 Augusti , 2008 Rapport Postad 29 Augusti , 2008 Du som är kung på ICM räkna då ditt lata as! Va? Du är bevisligen bortom all hjälp. Citera
kraclob Postad 29 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 29 Augusti , 2008 Va? Du är bevisligen bortom all hjälp. För att jag missar att skyffla in pre? Ja kan erkänna att det är ganska horriblet att bara höja där och inte ställa in, men det jag vil ha hjälp med är turn beslutet om lirat som det är gjort. Hur ofta måste jag leda här för att jag ska kunna syna turn när anton bara har 80 marker kvar och bb nästa hand. Citera
eurythmech Postad 29 Augusti , 2008 Rapport Postad 29 Augusti , 2008 Du spelar ju varje gata som att du har hjärntumörer som hänger ut genom öronen. Du kan aldrig ha sett ett pokerbord förr. Citera
ackeman Postad 29 Augusti , 2008 Rapport Postad 29 Augusti , 2008 Seat 2: HERO ($2,940 in chips)Seat 6: xefilapsx ($2,980 in chips) Seat 7: 74anton ($1,580 in chips) ANTES/BLINDS HERO posts blind ($150), xefilapsx posts blind ($300). HERO Holds AKoff PRE-FLOP 74anton bets $600, HERO bets $1,050, xefilapsx calls $900, 74anton calls $600. FLOP [board cards: ,, ] HERO bets $300, xefilapsx calls $300, 74anton calls $300. TURN [board cards: ,,, ] HERO bets $300, xefilapsx bets $1,480 and is all-in, 74anton folds, HERO ?? Xe täcker mig precis och anton när han foldar har 80 marker kvar. Hur ofta måste jag leda här för att syn ska vara ev+? Vad håller du på med? Ni sitter med 10bb, 10bb, 5bb. Det är shove eller fold pre, i detta fall är AK insta all in. Som spelat så släpper vi inte TPTK så grunt. Det är ju faktiskt en väldigt bra flopp för dig, och ett bra turn kort. Citera
Vrakman Postad 29 Augusti , 2008 Rapport Postad 29 Augusti , 2008 Onekligen spännande spelat av Anton! Ditt spel är inte alls så kallt som vissa vill göra gällande... Endast beten på turn som jag tycker ska checkas istället (för att pusha alla betar från chippie). Klart som fan du ska syna här dock. Framförallt med OnGames utbetalningsstruktur! Eury, var tycker du det brister så fantastiskt så att killen skulle ha hjärntumör??? Jag ser det inte nånstans!!! Vad i helvete ska storstacken ha? Spelar det någon roll om Hero hade pushat pre eller inte? Lillis höjer, vi återhöjer mini, varpå chippie synar??? Vår höjning pre ska ju normalt sett få lillstacken att bestämma sig - fold eller push! Hans syn är ju det kallaste spelet i hela handen imo! Jag tycker inte beten på flopen är kass heller, återigen försöker vi tvinga shortie att pusha eller folda. Men vi får TVÅ syner... Knappast enligt planen! Är det kanske en hand från igårkväll t o m? Citera
Thorn- Postad 29 Augusti , 2008 Rapport Postad 29 Augusti , 2008 dega pre ffs och varför blindbettar du för? :S dega flop som spelat vafan och sluta bögminbetta. måste säga också att jag tror att ni överskattar hur mycket alla andra tänker när dom spelar. sluta överanalysera Citera
eurythmech Postad 29 Augusti , 2008 Rapport Postad 29 Augusti , 2008 Jag tänker inte bevärdiga Vrakman med ett svar. Citera
Vrakman Postad 29 Augusti , 2008 Rapport Postad 29 Augusti , 2008 Jag tänker inte bevärdiga Vrakman med ett svar. Skit i det då! Spela ett set 27or till vettja! Citera
Appel Postad 29 Augusti , 2008 Rapport Postad 29 Augusti , 2008 Denna tråd har blivit rapporterad för olämpligheter. Då ungefär varannat inlägg borde varnas så tar jag och stänger tråden istället. Skärp er när det gäller erat ordval och era svar till varandra! Citera
Recommended Posts