Vaiden Postad 23 Maj , 2009 Rapport Postad 23 Maj , 2009 Ok ...... Försöker hitta inspirationen att nöta på idag. Men känner mig, trött, hungrig, less och oinspirerad. Ska försöka göra ngt vettigt, äta, gå ut i friska luften och sen kanske jag grindar ikväll. Förhoppningsvis blir det så. Tycker verkligen inte du ska spela mer om du är trött och oinspirerad. Jag själv gör det misstaget några gånger per månad och går ofta med ett jätteminus. Spelare som man vanligtvis vinner mot är oftast "bättre" när man själv är okoncentrerad.
Myt4z Postad 23 Maj , 2009 Rapport Postad 23 Maj , 2009 Jag håller mitt nick hemligt tills vidare. Men vi lär mötas ändå Okok, du kan ju hojta till vid bordet i sådana fall, om du inte vill outa dvs:)
Benny_81 Postad 23 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 23 Maj , 2009 Tycker verkligen inte du ska spela mer om du är trött och oinspirerad. Jag själv gör det misstaget några gånger per månad och går ofta med ett jätteminus. Spelare som man vanligtvis vinner mot är oftast "bättre" när man själv är okoncentrerad. Ja. Jag tog en stärkande promenad och nu är jag laddad för grind. Okok, du kan ju hojta till vid bordet i sådana fall, om du inte vill outa dvs:) Ok
Benny_81 Postad 23 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 23 Maj , 2009 -538:- efter dagens första 880 givar. Riktigt bra att jag har gränsen max 2k givar per dag iom att jag ständigt då påminner mig själv om att skärpa till iom att jag inte har så många givar på mig att rätta till misstag. Speciellt när jag spelar lite oskärpt, än om jag inte gjort det idag. Segt pass. Upp en tusing, ner till plusminus noll och sen back lite. Då blev jag less. Känns ganska "tiltande" att man ibland inte kan rebuya. Måste vara det enda pokerrummet i världen som inte tillåter sina spelare att rebuya pga en bugg Nåja, det går ju att fixa genom att rebuya till nästan max. Började bli lite hungrig. Så nu mat i magen och sen mer grind. Hade tänkt belöna mig själv med en utemiddag ikväll om jag lyckas plussa tusen kronor idag.
Jonsson Postad 23 Maj , 2009 Rapport Postad 23 Maj , 2009 Hur många timmar måste du lira för att komma upp i 2k givar? Känns som om jag aldrig kommer över 1k givar per dag och oftast mindre.
Benny_81 Postad 23 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 23 Maj , 2009 Hur många timmar måste du lira för att komma upp i 2k givar?Känns som om jag aldrig kommer över 1k givar per dag och oftast mindre. Knappt fyra skulle jag tro, iom att jag spelar fem bord åt gången. Spelar jag turbobord(vilket jag inte längre gör) så spelar jag cirka 677 givar i timmen. ... Nu mer grind!
najvik Postad 23 Maj , 2009 Rapport Postad 23 Maj , 2009 Jag förstår nog hur du menar ang teorin. Men menade att dom flesta idag vet vilka kort man spelar var, hur man 3/4-betar, stjäl potter, och hur drag står sig mot olika hand ranges. Så jag tror det krävs ganska avancerade kunskaper för att vara bättre på teori-delen än 9/10 på "alla nivåer". Men skit samma, det spelar ju ingen roll som sagt. Level? Majoriteten har inte en susning om det där...möjligtvis att de flesta vet hur många outs de har till tex färgen men försvinnande få tillämpar den kunskapen i praktiken. Janne 43år som kvällsslaskar tror jag inte orkar bry sig om det och därför fortsätter han spela 40/10 med 1% 3bet för att han tycker det är kul. Det gäller ofc enbart för 2.5/5 då mina empiriska "studier" enbart täcker den nivån. Det börjar bli fler regs men brist på fisk är det verkligen inte.
Benny_81 Postad 23 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 23 Maj , 2009 Level? Majoriteten har inte en susning om det där...möjligtvis att de flesta vet hur många outs de har till tex färgen men försvinnande få tillämpar den kunskapen i praktiken. Janne 43år som kvällsslaskar tror jag inte orkar bry sig om det och därför fortsätter han spela 40/10 med 1% 3bet för att han tycker det är kul. Det gäller ofc enbart för 2.5/5 då mina empiriska "studier" enbart täcker den nivån. Det börjar bli fler regs men brist på fisk är det verkligen inte. Precis, många kanske kan saker men få tillämpar det i PRAKTIKEN. Och det är det som spelar roll IMHO. Rent allmänt är jag less på allt snack om vilken jävla talang den och den är. Eller vilken enorm begåvning han och hon har. Pratar nu rent generellt och inte så mkt om poker. Jobba hårt och se vart dina begräsningar går! Vem fan bryr sig om begåvning eller talang hos ngn nisse som bara ligger på sofflocket. Spelade just mot en kille som verkar kunna poker och säger sig vara vinnande. Hamnade i en stor pott mot han och han började whinna om att han var favorit etc etc. Instinktivt visste jag att så inte var fallet och sen när jag räknade på det visade det sig att jag var 60% favorit. .... +400:- efter 1,25k givar idag. Ska iväg på födelsedagskalas nu. Får se om det blir någon mer poker sen. Ska plugga ikväll också och sen är det ngt skoj på stan.
John_teh_Donk Postad 23 Maj , 2009 Rapport Postad 23 Maj , 2009 Level? Majoriteten har inte en susning om det där...möjligtvis att de flesta vet hur många outs de har till tex färgen men försvinnande få tillämpar den kunskapen i praktiken. Janne 43år som kvällsslaskar tror jag inte orkar bry sig om det och därför fortsätter han spela 40/10 med 1% 3bet för att han tycker det är kul. Det gäller ofc enbart för 2.5/5 då mina empiriska "studier" enbart täcker den nivån. Det börjar bli fler regs men brist på fisk är det verkligen inte. Nej det var ingen level. Jag håller verkligen inte med om att majoriteten inte har en susning om det, särskilt när Benny påpekade att han menade alla nivåer och inte bara 2.5/5. Jag spelar NL100$ på FT och där är det väl mindre fisk, så vi har nog olika syn på saken. Men på senare tid när jag fått för mig att prova 2.5/5 på svs, tycker jag att man får vara glad om det sitter en "Janne 43" vid bordet. Resten är ju TAG/LAG-spelare som har koll på det mesta av grunderna. Ok att om man sitter på svs en lördagkväll kl 21:30 är det nog mycket fisk. Men räknat över hela dygnet hela veckan tycker jag majoriteten har koll på dom där grunderna nu för tiden.
Benny_81 Postad 23 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 23 Maj , 2009 Jag spelar NL100$ på FT och där är det väl mindre fisk, så vi har nog olika syn på saken. Target: Fish. Mission: Search and destroy. Avoid: Sharks. Benny's teorikurs moment 1, bok 1, kapitel 1, stycke 1 Men på senare tid när jag fått för mig att prova 2.5/5 på svs, tycker jag att man får vara glad om det sitter en "Janne 43" vid bordet. Tur att Benny_81 sitter där och slaskar då Jan43 är faktiskt en av regsen på nivån. Vet dock inte om han är fisk eller ej.
Benny_81 Postad 23 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 23 Maj , 2009 +1,4k efter dagens första 1,75k givar. Ska iväg på en konsert på stan nu. Ska nog grinda in mina sista 0,25k givar innan säng sen. Var nyss på födelsedagskalas. Det var skoj.
Benny_81 Postad 23 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 23 Maj , 2009 Lördagens spel: 2001 givar, +1075:- Träning: 30 minuter promenad. Jag tiltar inte. Men det finns inget som "tiltar" mig så mycket som att det ibland inte går att rebuya på SvS. Blir så jäkla irriterad när det händer. Jag löser det genom att rebuya till nästan max. Men det är ändå irriteradande som fasiken! Annars var det en vanlig dag, får vara väldigt nöjd med att plussa 250:-/h. Fast jag har fått ont i handleden. Tror aldrig jag haft såhär ont i handleden på flera år. Oroväckande iom att jag ska jobba som målare i sommar.
Benny_81 Postad 23 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 23 Maj , 2009 Som ni vet har jag haft ett problem när jag spelar poker. Jag blir så jäkla uppstressad att jag klarar knappt av att spela poker på kvällen efter en dag fylld av plugg. Har försökt att lösa det genom att byta ut pop/rock(Green day tex) mot klassisk musik. Började med Beethoven och Vivaldi men det hjälpte inte mkt och ikväll på en fest fick jag höra att de är ganska intensiva. Mozart ska tydligen vara lugnare på något sätt och ikväll provade jag Mozart. Det funkade rätt bra. Får se hur det utvecklar sig framöver. Mozart kanske kan vara en hjälp att känna sig mer avslappnad när jag pokrar
John_teh_Donk Postad 24 Maj , 2009 Rapport Postad 24 Maj , 2009 Tänkte på att du skrev att du skulle spela dagens resterande 250 givar senare... jag tror inte det är +ev att göra det om man ska sprida ut dom på 5 bord - 50 givar/bord alltså, utan då är det nog bättre att låta bli. Det kan så klart gå bra, men du hinner ju inte få hjälp av image eller få känslan över bordet, utan spelar bara med korten du får. Så det drar säkert ner ditt bb/100 över lång tid. Target: Fish.Mission: Search and destroy. Avoid: Sharks. Benny's teorikurs moment 1, bok 1, kapitel 1, stycke 1 Tur att Benny_81 sitter där och slaskar då Jan43 är faktiskt en av regsen på nivån. Vet dock inte om han är fisk eller ej. Ja det är nog bland det viktigaste om man vill/ska göra pengar på pokern, men ibland vet jag inte vad jag vill med den Har kommit underfund med en del ikväll efter intressanta diskussioner med brorsan, ska nog ta upp det i min db imonn eller nån annan dag hehe. Som ni vet har jag haft ett problem när jag spelar poker. Jag blir så jäkla uppstressad att jag klarar knappt av att spela poker på kvällen efter en dag fylld av plugg. Har försökt att lösa det genom att byta ut pop/rock(Green day tex) mot klassisk musik. Började med Beethoven och Vivaldi men det hjälpte inte mkt och ikväll på en fest fick jag höra att de är ganska intensiva. Mozart ska tydligen vara lugnare på något sätt och ikväll provade jag Mozart. Det funkade rätt bra. Får se hur det utvecklar sig framöver. Mozart kanske kan vara en hjälp att känna sig mer avslappnad när jag pokrar Prova lyssna på Space music på http://www.di.fm, då kan man grinda i timmar utan att tänka eller stressa över nåt annat Direktlänk att klistra in i winamp om du inte hittar: http://www.di.fm/mp3/spacemusic.pls Nej men allvarligt fungerar det bra för mig innan jag ska spela och är stressad. Ofta sjukt skön musik där. Annars finns det ju några fler ambient-kanaler, plus lite annat.
Benny_81 Postad 24 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 24 Maj , 2009 Tänkte på att du skrev att du skulle spela dagens resterande 250 givar senare... jag tror inte det är +ev att göra det om man ska sprida ut dom på 5 bord - 50 givar/bord alltså, utan då är det nog bättre att låta bli. Personligen har jag märkt att det inte är bra att spela för långa pass. Några större nackdelar av att spela korta pass har jag inte märkt. Men det är klart att lite sämre reads osv blir det ju. Det kan så klart gå bra, men du hinner ju inte få hjälp av image eller få känslan över bordet, utan spelar bara med korten du får. Så det drar säkert ner ditt bb/100 över lång tid. Jo, man drar ju ned det. Frågan om jag drar ner det så mkt att det inte är värt det. Tveksamt om det är så för mig. Ja det är nog bland det viktigaste om man vill/ska göra pengar på pokern, men ibland vet jag inte vad jag vill med den Drygt. Själv vet jag inte vad jag vill göra med mitt liv. Men jag vet iaf exakt vad jag vill göra på mitt pokerspel: Pengar! Har kommit underfund med en del ikväll efter intressanta diskussioner med brorsan, ska nog ta upp det i min db imonn eller nån annan dag hehe. Det ser jag fram emot. Prova lyssna på Space music på http://www.di.fm, då kan man grinda i timmar utan att tänka eller stressa över nåt annat Direktlänk att klistra in i winamp om du inte hittar: http://www.di.fm/mp3/spacemusic.pls Nej men allvarligt fungerar det bra för mig innan jag ska spela och är stressad. Ofta sjukt skön musik där. Annars finns det ju några fler ambient-kanaler, plus lite annat. Lyssnar nu. Får se hur det funkar när jag pokrar. Hittils känns det ok. .... Träning, fika på stan med mor, plugg, grind. Så ser dagens program ut. Om det går segt med plugget så kanske jag inte hinner pokra ngt. Men träna och plugga ska jag iaf göra idag.
Benny_81 Postad 24 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 24 Maj , 2009 -755:- på dagens första 1.000 givar. Jag tror på lönemyten. Dvs att det går lättare att vinna pengar när folk fått lön. Men mitt minus hittils förklaras inte av det, utan av att jag synade 3-bet preflopp med sc, träffade topparet, försökte reppa triss och bluffade bort ett inköp. GE FAN att syna 3-bet med SC om du inte har ngn alldeles speciell read! Nu mat, tv, sen mer grind. Dagens träning är redan avklarad.
Myt4z Postad 24 Maj , 2009 Rapport Postad 24 Maj , 2009 Tycker def du kan syna SC i pos, däremot kanske inte stacka av med topparet:) GL om du lirar mer idag! Efterlyser fö lite smaskiga HHs, så man kan få lite sjyssta diskussioner.
Benny_81 Postad 24 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 24 Maj , 2009 Tycker def du kan syna SC i pos, däremot kanske inte stacka av med topparet:) Ok, intressant infallsvinkel. Jag har då ingen lust att göra det just nu. Får se hur det utvecklas framöver. Beror ju också på hur mkt 3-bettande det är vid bordet. GL om du lirar mer idag! Tack, går på grinden nu igen! Lycka till kan jag behöva, har vunnit en 2k pott på två-tre dagar och då drog jag ut. Så förhoppningsvis vänder det nu. Efterlyser fö lite smaskiga HHs, så man kan få lite sjyssta diskussioner. Ok, postar sådana lite nu och då. När jag skaffar ett statistikprogram så lär det bli mer HH's.
Myt4z Postad 24 Maj , 2009 Rapport Postad 24 Maj , 2009 Ok, intressant infallsvinkel. Jag har då ingen lust att göra det just nu. Får se hur det utvecklas framöver. Beror ju också på hur mkt 3-bettande det är vid bordet. Tack, går på grinden nu igen! Lycka till kan jag behöva, har vunnit en 2k pott på två-tre dagar och då drog jag ut. Så förhoppningsvis vänder det nu. Ok, postar sådana lite nu och då. När jag skaffar ett statistikprogram så lär det bli mer HH's. Ja, alltså, du behöver ju inte syna 3 bets med SC varje gång ofc. Men det lät på dig som att du "aldrig" vill göra det. Yes, kan rekommendera att fixa hm!
Benny_81 Postad 24 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 24 Maj , 2009 Ja, alltså, du behöver ju inte syna 3 bets med SC varje gång ofc. Men det lät på dig som att du "aldrig" vill göra det. Yes, kan rekommendera att fixa hm! Bra, tack för tipsen. Vill ha upp rullen i 75k innan jag köper HM eller PT. Men snart kan jag vara där iom att jag får igen 17k på skatten i början av juni. Eller om spelar jag bra så kan jag göra 15-20k på två-tre veckor. ........ Söndagens spel: 1468 givar, +153:- Söndagens träning: Löpning, 29m, 47s. Veckans spel: 13.474 givar, +3269:-, 6 plusdagar, 1 minusdag, 22h 42m, +3269:-, +144:-/h. Veckans träning: 3 löppass. 2 raska promenader. 3 km cykling(utöver cirka 1,5 mil vardagscykling), 20 tjejarmhävningar, 20 situps. På 237 givar jag inte skulle ha spelat(spelade både turbobord och mer än 2k givar den dagen) så torskade jag 2,6k i torsdags, ganska mkt i onödan. Efter det satt jag upp regeln att jag inte ska spela turbobord i någon större utsträckning och dessutom hålla mig hårt till max 2k givar per dag. Forsätter jag hålla på de reglerna, samtidigt som jag kämpar på och folk får lön, så tror jag det innebär att jag går mot en fin vecka. Idag spelade jag inte mitt bästa spel och när jag väl hamnade plus fick det vara nog. Det här var en rekordvecka i antal givar. Nu har jag plugg att göra, som jag skjutit på hela helgen.
Benny_81 Postad 25 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 25 Maj , 2009 Mån: 2000 givar, -1245:- Träning: 30 minuter promenad. Har inte fått syn med nötterna i en 2k giv på minst 6000 givar. Spelar rätt bra men har oflyt. Sen gör jag ngt stort mongospel och har flyt eller möter någon som gör ett ännu större mongospel. Och då vinner jag en stor pott. Iom det beror dagens minus inte på dåligt spel. Utan pga oflyt som kunde varit ännu mer otur. Är ganska nöjd iom att jag låg närmare -3k efter ungefär 600 givar. Bara att skärpa till sig och kämpa vidare. Pengarna borde börja komma i ännu större utsträckning. Ikväll fick jag reda på att jag har jobb hela sommaren och pengarna kommer verkligen att strömma in i sommar om pokern fortsätter gå hyfsat. Detta iom att jag har så låga omkostnader. Samtidigt som skatten är så låg för oss som bara jobbar på sommaren.
Starfitter Postad 25 Maj , 2009 Rapport Postad 25 Maj , 2009 GG WP med träningen! (kanske pokern med ) Något mål med träningen utöver välmående?
Benny_81 Postad 26 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2009 GG WP med träningen! (kanske pokern med ) Tack Tycker det funkar helt ok med pokern, pengarna borde börja komma i ännu större utsträckning. Jag har haft mkt otur och oflyt på slutet men även mkt tur då jag gjort några större dåliga spel som jag haft tur i. Fokuserar jag ännu hårdare så tror jag det kommer att gå bra framöver. Något mål med träningen utöver välmående? Målet är att nöta på och göra större pengar än vad kan göra på jobb jag kan få. Vilket jag gör just nu. Drömmen är 1-1,5 miljoner i bankrulle och då dra mig tillbaka från pokervärlden. Vet dock inte om det är realistiskt just nu eftersom jag inte vet om det är möjligt att göra pengar ovan 5-10(svs) utan att vara någon slags superduperspelare. Och någon superduperspelare drömmer jag inte om att bli. Edit: Såg nu att du frågade efter mål med träningen. Målet med träningen(förutom att må bra som du säger) är att komma i bra form och då börja spela fotboll eller börja styrketräna. Tycker det kan vara ganska läckert att ha en snygg kropp. Men samtidigt är det lite konstigt att vara så vältränad utan att vara idrottare eller kroppsarbetare. Lite väl mkt show på ngt sätt. Anledningen till att jag inte är så sugen på fotboll är främst konstgräset men sen är det en så otrolig konkurrens inom fotbollen så att det är svårt att komma någonstans.
Benny_81 Postad 26 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2009 Tisdag: 1888 givar, +221:- Går tungt. Spelar ändå ok. På slutet av kvällen fick jag äntligenlite action och det kändes som att det fanns pengar att göra. Men det fick vara nog när jag hamnade lite plus. 8.000 givar utan att jag fått syn med nöterna(eller synat) i en 2k pott. Men äntligen hände det. Kan bero på att jag spelat mindre på kvällarna och mer på eftermiddagarna. Bara att kämpa på framöver iaf. Kanske ska jag lugna ner mig med semibluffar på turn ur position när potterna är stora. Sen rent allmänt så måste jag skärpa till mig, trots att jag har spelat ok nu när det går tungt.
Recommended Posts