Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fredagens spel: 2000 givar, +3309:- (rekord!)

Tycker det går bra. Men jag måste komma ihåg att jag har flyt nu. Spelar ingen roll vilka fiskar jag spelar emot om jag har otur. Hade jag haft otur i några stora givar idag så hade jag varit minus.

Vill spela mer men iom att jag satt gränsen max 2k givar per dag så "kan" jag inte göra det. Ska äta, springa och plugga lite. Orkar jag med allt det så kanske jag högst ev. tillåter mig själv att spela lite mer. Men samtidigt behöver jag slappa ibland också. Oberoende av nivå så blir jag spänd på något sätt av att spela poker. Det är inte avslappnande för mig för fem öre. Hur som helst börjar jag bli mer varm i kläderna på nivån.

Var uppe i över +4k ett tag på slutet men dels hade jag oflyt dels kanske jag gjorde några mindre bra spel pga lite sämre fokus på slutet.

• Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Fredagens träning: 28 minuter löpning.

Kämpar på med löpningen och det får jag vara nöjd med. Dock tycks jag inte ha tillräckligt bra kondition för att komma in i andra andningen. Eller så kämpar jag inte tillräckligt hårt. Förmodligen är det en kombination. Bör nog gå upp till 4 pass i veckan någon gång. Men just nu har jag problem att klara av 3 så jag får sikta på 3 så länge.

Postad

Bedrövligt jävla spelsugen! Har aldrig haft ngt spelsug värt namnet på 0.5-1 och 1-2. Men nu slår det till ordentligt!

Måste få lite bättre ordning på livet så att jag kan höja upp "max antal spelade händer per dag" till minst 2500. Det är liksom inte försvarbart att spela poker hur mkt som helst om man varken gör speciellt mkt pengar på pokern(än om det blivit en anständig slant sen jag började skriva DB) eller har något "liv". Då blir pokern lätt till en flykt bort från livet.

Träningen sköter jag nästan helt perfekt. Skolan sköter jag bara ok. Pluggar hela tiden för G när jag borde plugga för VG. Tar jag tag i plugget bättre redan i helgen så kommer jag att höja upp maxantalet spelade händer till 2,5k nästa vecka.

Postad

Snyggt resultat! Det låter vettigt att inte spela nåt mer just idag när du bestämt det, bra att få spara lite bra dagar också :-)

Eller spela 2 bord 0.5/1kr med 100 kr i inköp för att det är skoj om du är spelsugen, och sätt maxloss på 200 kr...

Ditt bb per 100 händer var väl 33 om jag inte räknar fel, och över en stor sample kanske 5-10 är normalt för ditt spel just nu.

Rätt bra att tänka så, så får man lite realistiska förväntningar.

Kan förövrigt säga att jag inte heller kan slappna av när man spelar poker, alltid en stress/spänning över det hela.

Den sitter nog i mycket tills man kan lita på sig själv i spelet, och sitter i lite så länge man bryr sig :-P

Postad
Snyggt resultat! Det låter vettigt att inte spela nåt mer just idag när du bestämt det, bra att få spara lite bra dagar också :-)

Tack! För en gångs skull kan det ju vara läge att ge sig när man tagit rekord. Har varit rekordplus många gånger tidigare och fortsatt till att hamna på ett mediokert plus.

Eller spela 2 bord 0.5/1kr med 100 kr i inköp för att det är skoj om du är spelsugen, och sätt maxloss på 200 kr...

:) Helst av allt skulle jag vilja gå ut och charma sötnosar. Men jag gjorde det igår(en sötnos) och jag bör vara hemma ibland också.

Ditt bb per 100 händer var väl 33 om jag inte räknar fel, och över en stor sample kanske 5-10 är normalt för ditt spel just nu.

Rätt bra att tänka så, så får man lite realistiska förväntningar.

Mycket bra att du tar upp det. Jag är nästan +8k på cirka 13.300 givar sen jag gick upp förra torsdagen och då har jag haft flyt. Rejält missflyt i 3-4 av de stora givarna jag varit med i och jag skulle ha varit marginelt plus om ens det. Tanken har slagit mig själv tidigare(att jag har flyt och det förklarar mkt av plusset) och det är bra att du påminner mig.

Fast räknade du verkligen rätt med tanke på +8k och 13.300 givar?

Hur som helst har jag haft flyt. Och det är bra att komma ihåg att det inte alltid kommer att gå så lätt.

Kan förövrigt säga att jag inte heller kan slappna av när man spelar poker, alltid en stress/spänning över det hela.

Den sitter nog i mycket tills man kan lita på sig själv i spelet, och sitter i lite så länge man bryr sig :-P

Word!

Postad
8000/13300 x 100 / 5 = 12

12bb/100

Mm, så tänkte jag också. Så trots att jag haft flyt så slår jag inte nivån speciellt hårt. Därför måste jag kämpa ännu hårdare framöver för att ha en chans!

Postad
låter som att det inte stämmer

8000/13300 x 100 / 5 = 12

12bb/100

Jag menade dagens resultat. Vet inte hur jag skulle kunnat veta 8k på 13k givar.

Annars hade jag skämts ordentligt :-)

Tycker det går bra. Men jag måste komma ihåg att jag har flyt nu. Spelar ingen roll vilka fiskar jag spelar emot om jag har otur. Hade jag haft otur i några stora givar idag så hade jag varit minus.

Postad

Jag menade dagens resultat. Vet inte hur jag skulle kunnat veta 8k på 13k givar.

Annars hade jag skämts ordentligt :-)

Förstås :)

Förstår inte hur jag kunde tolka det som att du hade räknat på hela mitt resultat på 2-5 :) Kanske för att det är ganska irrelevant att kolla på bb/100 för en dag. Men det var ju precis vad du sa.

...

Vaknade 05.20 idag. Lika bra och gå upp och se om det finns ngt värde på Svenska Statens Pokersite 8-)

Postad

Var -1,7k efter 150 givar. I ungefär den första handen så tappade jag ett inköp med två topparen mot toptrissen. Sen utdragen i en stor pott och missade en flipp i annan stor pott.

Go'morron liksom! :shock::ola:

Men jag berördes inte det minsta och gnuggade bara på. Det hade betalat sig bra om det inte vore för att jag blev utdragen i ett par riktigt stora potter. Dock ett litet plus och det får jag vara mkt nöjd med när jag hade så oflyt som jag hade.

Hade tänkt spela alla mina 2.000 givar i rad idag. Men blev så spänd att jag var tvungen att ta paus efter 1,3k givar och cirka +400:- Jag antar att det är helt normalt att inte palla att spela flera tusen givar poker per dag utan att känna av det.

Postad

Lördagens spel: 2024 givar, -2251:-

Hade egentligen tänkt fortsätta trots att jag satt upp gränsen max 2k givar per dag. För jag hade en megafisk vid bordet(aldrig sett någon sådan fisk på SvS). Men iom dagens enorma otur så började jag hamna snett på slutet och då fick det vara bra.

Jag tappade räkningen för hur många 2k potter jag blev utdragen i på rivern efter att ha hamnat all-in på floppen eller turn. 5-6 eller kanske 7-8 gånger. Hur som helst känner jag mig lugn, började inte spela speciellt dåligt och det är bara att gnugga på imorgon.

En sak kan jag dock tänka på. Och det är att inte 3-betta för mkt före floppen. För då kan de börja spela tillbaka på samma sätt som när man CB:ar för mkt på floppen. Sen gjorde jag ett dåligt spel när jag hamnade all-in för floppen med QQ och drog ut mot AA. Det håller inte att göra sådana spel. Men det var inte pga det spelet jag backade(den potten hade jag ju tur att vinna) utan pga enorm otur.

Postad

Jag backade 2,7k på de sista 700 givarna idag. Pga enorm otur(läs: utdragen på rivern efter att ha hamnat all-in tidigare). Nästan tjänstefel att sluta spela då. Men det kommer nya dagar men nya motståndare som spelar dåligt. Eftersom jag inte gör några större pengar på pokern så är det inte försvarbart att spela hur mkt poker som helst.

Ska försöka tvätta, träna och hitta på något kul idag.

Postad
Eftersom jag inte gör några större pengar på pokern så är det inte försvarbart att spela hur mkt poker som helst.

Tycker det där tänket är lite konstigt.. Klart det inte är fel, och klart att du spelar så mkt som du vill/känner för.

Men eftersom du onekligen är vinnande i längden så kommer du ju vinna mer ju mer du spelar och jämnar ut variansen.. Tänk också på att för varje session utvecklar du ditt spel (om än minimalt).

Så istället för "Jag tjänar inga större pengar, därför ska jag inte spela mer", så kan tänket "Jag tjänar större pengar om jag spelar mer" kanske vara något att tänka på.

Självklart ska man följa känslan av vad man vill och orkar göra, men motivationen är lite sned tycker jag. :)

Postad
Tycker det där tänket är lite konstigt.. Klart det inte är fel, och klart att du spelar så mkt som du vill/känner för.

Men eftersom du onekligen är vinnande i längden så kommer du ju vinna mer ju mer du spelar och jämnar ut variansen.. Tänk också på att för varje session utvecklar du ditt spel (om än minimalt).

Så istället för "Jag tjänar inga större pengar, därför ska jag inte spela mer", så kan tänket "Jag tjänar större pengar om jag spelar mer" kanske vara något att tänka på.

Självklart ska man följa känslan av vad man vill och orkar göra, men motivationen är lite sned tycker jag. :)

Du har helt klart en poäng! Som jag känner det så pratar jag för negativt i ditt citat(och har pratat så många gånger tidigare).

Istället borde jag säga: "Jag vill spela så mycket mer och fortsätter jag vinna pengar på pokern så kan jag snart spela mycket mer poker! Men tills dess måste jag sköta andra åtaganden i livet."

Kan tyckas vara hårklyveri men jag tycker faktiskt det är mycket viktigt hur man tänker kring tex pokern. För om jag tänkare på det senare sättet så har jag mer av en positiv grundton i livet och då mår jag och spelar jag förhoppningsvis bättre :)

.....

I övrigt var jag på oförskämt bra humör när jag gick och handlade på stan alldeles nyss. Lite konstigt iom att jag just spelat mitt värsta förlustpass på SvS någonsin. Bra att jag inte gräver ned mig iaf. Men samtidigt måste jag bry mig lite om förlusterna. Om jag brytt mig för lite får jag reda på imorgon under nästa pass.

Postad

Tråkigt att backa, men gör det inte till en stor grej (inte för att du verkar göra det men ändå). Och om du mest blev utdragen osv är det ju helt enkelt varians och inget fel alls.

Du ligger ändå plus sen du började igår. Du hade lika gärna kunnat backa 200 kr igår, och 300 kr idag.

Jag tycker du har jäkligt bra disciplin runt pokern, nåt man själv fått lite inspiration av!

Så man vinner nog i längden på att ha nån gräns när man spelar. Själv tycker jag det fungerar bäst att bestämma gränsen för varje enskild dag, t ex idag ska jag spela 2 + 2 timmar under dagen. Eftersom dagsformen osv är olika för varje dag.

Postad
Torsdagens spel: 1982 givar, -1040:-

Kände ett ansvar att spela mer. Tyvärr tog jag det inte. Började jaga. Bara att tighta till sig tills imorgon. En positiv grej är förstås att jag inte tiltade eller tänkte på att börja skotta.

Men överlag var det svårt för mig att vinna något idag. Men jag behövde inte ha förlorat så mycket.

Jag brukar alltid tighta till mig rejält när det går segt och man inte får några kort, samt försöka hänga med i potterna jag inte är involverad i för att hålla igång huvudet. Lite mesig kommentar men ett litet tips från min sida :$

Postad

Vill spela mer men iom att jag satt gränsen max 2k givar per dag så "kan" jag inte göra det. Ska äta, springa och plugga lite. Orkar jag med allt det så kanske jag högst ev. tillåter mig själv att spela lite mer. Men samtidigt behöver jag slappa ibland också. Oberoende av nivå så blir jag spänd på något sätt av att spela poker. Det är inte avslappnande för mig för fem öre. Hur som helst börjar jag bli mer varm i kläderna på nivån.

Var uppe i över +4k ett tag på slutet men dels hade jag oflyt dels kanske jag gjorde några mindre bra spel pga lite sämre fokus på slutet.

Fokusera inte på de stora potterna/händerna. De har en tendens att spela sig själva, tex AA vs KK preflop. Jag fokuserar mer på o grinda upp inköpen med att ta hem dem små potterna.

Postad
Lördagens spel: 2024 givar, -2251:-

Hade egentligen tänkt fortsätta trots att jag satt upp gränsen max 2k givar per dag. För jag hade en megafisk vid bordet(aldrig sett någon sådan fisk på SvS). Men iom dagens enorma otur så började jag hamna snett på slutet och då fick det vara bra.

Jag tappade räkningen för hur många 2k potter jag blev utdragen i på rivern efter att ha hamnat all-in på floppen eller turn. 5-6 eller kanske 7-8 gånger. Hur som helst känner jag mig lugn, började inte spela speciellt dåligt och det är bara att gnugga på imorgon.

En sak kan jag dock tänka på. Och det är att inte 3-betta för mkt före floppen. För då kan de börja spela tillbaka på samma sätt som när man CB:ar för mkt på floppen. Sen gjorde jag ett dåligt spel när jag hamnade all-in för floppen med QQ och drog ut mot AA. Det håller inte att göra sådana spel. Men det var inte pga det spelet jag backade(den potten hade jag ju tur att vinna) utan pga enorm otur.

Om du spelar med 200 BB eller mer vid bordet och möter ytterligare en deepstack så tkr jag du ska vara försiktig med 3betandet. Speciellt med händer som har bra värde, du vill inte bli tvungen o folda mot ett 4 bet.

Postad
Tråkigt att backa, men gör det inte till en stor grej (inte för att du verkar göra det men ändå). Och om du mest blev utdragen osv är det ju helt enkelt varians och inget fel alls.

Du ligger ändå plus sen du började igår. Du hade lika gärna kunnat backa 200 kr igår, och 300 kr idag.

Ja, precis.

Jag tycker du har jäkligt bra disciplin runt pokern, nåt man själv fått lite inspiration av!

Kul! Det är just den typen av grejor jag jobbat med mest. Tycker jag börjar närma mig att få det att funka så bra att jag vill att det ska funka. Lyckas det så kommer jag att satsa mer krut på de teoretiska aspekterna.

Så man vinner nog i längden på att ha nån gräns när man spelar. Själv tycker jag det fungerar bäst att bestämma gränsen för varje enskild dag, t ex idag ska jag spela 2 + 2 timmar under dagen. Eftersom dagsformen osv är olika för varje dag.

En god idé. Kanske provar jag det.

....

Välkommen Vaiden!

Jag brukar alltid tighta till mig rejält när det går segt och man inte får några kort, samt försöka hänga med i potterna jag inte är involverad i för att hålla igång huvudet. Lite mesig kommentar men ett litet tips från min sida :$

Nja, tycker det var en bra kommentar. Jag brukar alltid påminna mig själv om att tigtha till mig när det går segt. Kanske har jag inte alltid varit så lös men samtidigt brukar det funka väldigt bra att tigtha till sig när det går segt.

Fokusera inte på de stora potterna/händerna. De har en tendens att spela sig själva, tex AA vs KK preflop. Jag fokuserar mer på o grinda upp inköpen med att ta hem dem små potterna.

Ligger mycket i det. Jag jobbar mkt med att stjäla små potter. Tycker det funkar ganska bra. Brukar ofta stjäla floppen om knappen bettat och bara jag gått med från sb eller bb. Såvida floppen är låg och Fi är vektight. Funkade väldigt bra på 1-2 och verkar funka på 2.5-5.

Om du spelar med 200 BB eller mer vid bordet och möter ytterligare en deepstack så tkr jag du ska vara försiktig med 3betandet. Speciellt med händer som har bra värde, du vill inte bli tvungen o folda mot ett 4 bet.

Bra idé! Det tror jag ska prova omgående! Hade ju tänkt lugna ner mig med 3-betten och du gav mig svaret på när jag ska göra det! :)

Tror det kan funka bra :)

Postad

God morgon kära dagbok!

Förr om åren tänkte jag atlltid att jag skulle göra pengar på pokern om jag bara slutade tilta och hade disciplin. Visst spelar jag dåligt ibland men jag tiltar aldrig och min disciplin är hyfsad fast den kan förstås bli bättre. Detta har gjort att jag gjort en anständig slant på pokern(dvs bättre timlön än på de jobb jag kan få).

Men nu vill jag göra riktigt fina pengar på pokern. Jag vill göra så stora pengar på pokern att det är väldigt osannolikt för mig att göra dessa pengar på ett lönearbete.

Visst kan jag ha ännu bättre disciplin och det betyder mycket. Men jag tror inte det räcker för att jag ska göra riktigt stora pengar på pokern. Istället måste jag utveckla mitt pokertänkande. Jag kommer att fortsätta att jobba med disciplin i fokus och bara nöta på. Men framöver hoppas jag att en god disciplin satt sig så bra i mig att jag kan skifta fokus till teoretiskt pokertänkande och därmed ge mig själv en chans att nå de stora pengarna!

Postad

+490:- efter dagens första 1.000 givar. Ska äta, träna och sen köra 1.000 givar till.

Tyckte det gick segt och att jag inte fick någon action. Men nästan oberoende vilka man möter kan det ju vara så om man har ett så litet urval som 1.000 givar. Så det är bara att kämpa på. Pendlade länge upp och ner kring +-0 och så plötsligt gör en spelare ett mindre bra spel samtidigt som jag har flyt och jag hamnar på ett anständigt plus för första passet.

Postad
God morgon kära dagbok!

Förr om åren tänkte jag atlltid att jag skulle göra pengar på pokern om jag bara slutade tilta och hade disciplin. Visst spelar jag dåligt ibland men jag tiltar aldrig och min disciplin är hyfsad fast den kan förstås bli bättre. Detta har gjort att jag gjort en anständig slant på pokern(dvs bättre timlön än på de jobb jag kan få).

Men nu vill jag göra riktigt fina pengar på pokern. Jag vill göra så stora pengar på pokern att det är väldigt osannolikt för mig att göra dessa pengar på ett lönearbete.

Visst kan jag ha ännu bättre disciplin och det betyder mycket. Men jag tror inte det räcker för att jag ska göra riktigt stora pengar på pokern. Istället måste jag utveckla mitt pokertänkande. Jag kommer att fortsätta att jobba med disciplin i fokus och bara nöta på. Men framöver hoppas jag att en god disciplin satt sig så bra i mig att jag kan skifta fokus till teoretiskt pokertänkande och därmed ge mig själv en chans att nå de stora pengarna!

Nu kör vi, highstakes nästa. :-D

Vi ses på 25/50 om 6månader :roll:

Postad
Nu kör vi, highstakes nästa. :-D

Vi ses på 25/50 om 6månader :roll:

:)

Seriöst så har jag sett många spelare IRL som det gått väldigt fort för. När de väl blivit stabila vinnare så har en del av mina bekanta plöjt igenom nivåerna och blivit miljonärer på ett halvår.

Dock vet jag inte om pokermarknaden är lika lukruativ idag. Och jag har svårt att se så mkt värde på SvS högre upp. Men då har jag inte kollat så mkt heller.

• Skapa nytt...