Benny_81 Postad 29 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 29 Januari , 2009 JTD: Nej, jag har inte spelat mot SS-proffs i någon större utsträckning. Jag skyr överlag proffs .... http://www.skatteverket.se där kan du räkna ut din skatt. Jag kommer att få igen lite drygt 17k. Inte undra på att Ö-viks sjukhus måste sparka en tredjedel av personalen. Visst har lågkonjunkturen med det hela att göra men sänker vi skatten så är det ju rimligt att vi måste skära ner på de offentliga utgifterna också trots diverse dynamiska effekter med fler folk i arbete pga lägre skatt. Några tusenlappar skatt hit eller dit spelar inte så stor roll för mig. Det viktiga är att vi har ett fungerande samhälle där även sjuka och svaga kan få en bra chans att leva ett anständigt liv. Edit: Hade ett sommarjobb i 2-3 månader också som jag glömde att ta med i uträkningen. Så som vanligt vet jag alltså inte hur mkt jag kommer att få igen på skatten. Hittar inte igen uppgifterna från sommarjobbet... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 29 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 29 Januari , 2009 Någon som vet hur det fungerar med tull när man köper saker från ebay från säljare utanför europa? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 29 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 29 Januari , 2009 Torsdagens spel: Paus. Har en massa skolarbete som ska vara klart till 13.15 imorgon och jag har knappt börjat. Inte läge att spela poker då.... .... Var just på affären och när jag gick hem såg jag värsta snygga tjejej som spatserade över gatan. Jag hade lust att yla! I huset mitt emot mitt så bor också värsta snygga tjejen. Såg när hon var ute och spatserade på stan idag. Jag tittade ganska länge på henne. Undra om hon kände igen mig. Vi brukar spanna in varandra genom fönstren ibland Idag på skolan så var det förresten en riktigt snygg kvinan i 27-33 års åldern som spannande in mig. Kvinnor i min ålder har konsekvent ignorerat mig sen jag gick i högstadiet. Det har iaf känts så. Trots att jag hela tiden fått uppmärksamhet från tjejer som var lite yngre än mig själv. Men nu verkar jag få uppmärksamhet och gillande från jämnåriga tjejer och även yngre tjejer. Tror det har att göra med att jag periodvis mår bättre än jag gjort i hela mitt vuxna liv. Vart ska den här resan sluta!? Att få undan en slant från pokern innan man lägger ner den karriären är ett bra delmål i livet! Och det är mitt fokus framöver. Siktar på att grinda hårt i helgen! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 29 Januari , 2009 Rapport Share Postad 29 Januari , 2009 Det är svårt. Ibland får man väl acceptera att det bara är att betala så att säga. Men när man några gånger i rad fått betala med bra händer så börjar man undra om man spelar sina bra händer för hårt. Som tur är så är det evigheter sedan jag mötte AA med KK. Usch, igår tappade jag först fullt ett inköp med AA vs AA som drog ut med färg, för att 3 händer senare förlora ytterligare ett fullt inköp med KK vs AA . Men sånt jämnar väl ut sej. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 29 Januari , 2009 Rapport Share Postad 29 Januari , 2009 Någon som vet hur det fungerar med tull när man köper saker från ebay från säljare utanför europa? Be säljaren att märka försändelsen som "gift" och inte "commercial" som verkar vara standard. Då är risken mindre att den fastnar i tullen och du får betala avgifter. Jag har för mej att jag fick strafftulla 200-300kr en gång för en vara jag betalt drygt 2000kr för. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 29 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 29 Januari , 2009 Usch, igår tappade jag först fullt ett inköp med AA vs AA som drog ut med färg, för att 3 händer senare förlora ytterligare ett fullt inköp med KK vs AA . Men sånt jämnar väl ut sej. Får hoppas det. Men samtidigt har man undvikit en stor förlust om man lyckas ducka för essen en gång. Be säljaren att märka försändelsen som "gift" och inte "commercial" som verkar vara standard. Då är risken mindre att den fastnar i tullen och du får betala avgifter. Jag har för mej att jag fick strafftulla 200-300kr en gång för en vara jag betalt drygt 2000kr för. Mm. Det och att samtidigt försöka ha lite tålamod och se om vad man vill ha dyker upp på den europeiska marknaden. Jag vill gärna göra rätt för mig och fuskar ogärna med skatt och dylikt. På nyår fick jag ju ett träningskort istället för lön. Och nu funderar jag på hur jag ska komma förbi tullen. Jag måste passa mig så att den här typen av affärer inte går för långt. Inte för att jag är rädd för att åka fast. För på den nivån befinner jag mig inte. Men för att jag vill göra rätt för mig. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 29 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 29 Januari , 2009 Ouuuooh! Tror ni hon gillar missionären och små söta orden i örat eller kanske föredrar hon ett mer hämningslöst sex? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 29 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 29 Januari , 2009 Jag tror män generellt ofta har en tendens att inte lyssna på kvinnor så mycket. Tex när jag ser på tv-nyheterna har jag ofta svårt att bry mig om vad diverse kvinnliga experter säger. Det är därför tjejer börjar bitcha. För att männen ska lyssna. Annars vill man ju mest bara ligga med snygga tjejer Om ni släpper vår statsreligion feminismen för en stund och tillåter er att tänka fritt så kanske ni kommer på att jag har en poäng Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 29 Januari , 2009 Rapport Share Postad 29 Januari , 2009 Får hoppas det. Men samtidigt har man undvikit en stor förlust om man lyckas ducka för essen en gång. Mm. Det och att samtidigt försöka ha lite tålamod och se om vad man vill ha dyker upp på den europeiska marknaden. Jag vill gärna göra rätt för mig och fuskar ogärna med skatt och dylikt. På nyår fick jag ju ett träningskort istället för lön. Och nu funderar jag på hur jag ska komma förbi tullen. Jag måste passa mig så att den här typen av affärer inte går för långt. Inte för att jag är rädd för att åka fast. För på den nivån befinner jag mig inte. Men för att jag vill göra rätt för mig. Ok. Kanske felformulerade mej lite med strafftull. Just den produkten som för mej fastnade hos tullen på posten i Malmö var märkt som "commercial". Så det kanske rätt och slätt är vad det kostar om du vill gå den helt ärliga vägen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 29 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 29 Januari , 2009 Ok. Kanske felformulerade mej lite med strafftull. Just den produkten som för mej fastnade hos tullen på posten i Malmö var märkt som "commercial". Så det kanske rätt och slätt är vad det kostar om du vill gå den helt ärliga vägen. Ok. Ingen verkar vilja prata om tjejer ikväll! Fast det är väl livet för pokergrinders... Men jag håller på att förgås. Jag vill vara med en sötnos nu! Tycker du det ligger ngt i inlägg #558 från mig eller känns tankebanorna inte igen? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 29 Januari , 2009 Rapport Share Postad 29 Januari , 2009 Nä, asså jag har faktiskt inga personliga problem med att lyssna på och respektera kvinnor inom journalistik mm även om jag mycket väl förstår dina tankegångar. Tror kanske tom det kan ligga lite i det. Mitt undantag som bekräftar regeln är kvinnliga sportjournalister (om man kan kalla dom så) och bisittare som jag tycker suger riktigt, riktigt fett. Nästan så jag är beredd att jämföra dem med TV4:s sportjournalister. Fast det vore inte schysst mot dessa kvinnor med ambitioner. Även här finns det naturligtvis undantag som Jennifer Wegerup på Afonbladet som jag respekterar mycket samt Pontus Kåmark på TV4 som är helt ok imo. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 29 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 29 Januari , 2009 Nä, asså jag har faktiskt inga personliga problem med att lyssna på och respektera kvinnor inom journalistik mm även om jag mycket väl förstår dina tankegångar. Tror kanske tom det kan ligga lite i det. Härligt Självklart vill jag lyssna på och respektera kvinnors tankar i alla möjliga sammanhang. Men ibland är det lättare sagt än gjort Därför måste de enligt min teori börja bitcha ibland så att vi lyssnar på dom! Mitt undantag som bekräftar regeln är kvinnliga sportjournalister (om man kan kalla dom så) och bisittare som jag tycker suger riktigt, riktigt fett. Nästan så jag är beredd att jämföra dem med TV4:s sportjournalister. Fast det vore inte schysst mot dessa kvinnor med ambitioner. Det är lustigt att du nämner kvinnliga sportjournalister. För det är just vad många genusvetare(ngt som jag absolut inte är) tar upp som en sista manlig basstation där vi har ännu svårare att lyssna på kvinnor än i andra sammanhang. Så som du säger kan det nog ligga lite i vad jag säger Jag tycker inte att man ska skämmas över sin natur. Sex är trots allt korsningen mellan natur och civilisationen. Men för den skull behöver man inte bli en mansgris som struntar i kvinnor bara för att vara en gris. Men när kvinnor börjar bitcha kan det imho vara en idé att tänka på att de gör det för att de annars har svårt att bli hörda. Inte för att de är bitchar. Även här finns det naturligtvis undantag som Jennifer Wegerup på Afonbladet som jag respekterar mycket samt Pontus Kåmark på TV4 som är helt ok imo. Jag fick förmånen att köra Pontus Kåmark i min taxi för ett par år sedan. Han gav ett väldigt trevligt, down-to-earth och schysst intryck. Likaså fick jag förmånen att träffa och prata en 5-10 minuter med Ingvar Carlsson precis efter att han avgått som statsminister. Han fick mig att känna mig som hans jämnlike. Och det säger ganska mycket om den mannen. Av någon anledning vet jag inte så mkt om Jennifer Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 29 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 29 Januari , 2009 Tack för ditt svar AdslVerbe! Var kul att få diskutera tjejer lite! En annan tänkare har lite hårdare tankar på ämnet kvinnor: "The greatest question that has never been answered and which I have not been able to answer, despite my 30 years of research into the feminine soul, is: What does woman want?" -- Sigmund Freud Jag tänker inte riktigt som han. Jag menar att många stora män har gått bet på att förstå kvinnor på samma sätt som de försökt förstå livet självt. Jag menar att man ska inte förstå så mkt utan istället tillfredställa kvinnor och sina egna behov i livet. Tillfredställelse framför förståelser alltså! Det ska ju dock inte gå till överdrift. Men ska man förstå kvinnor och livet så känns det som att man kan grubbla hela livet... Bättre då att njuta med kvinnor och sköta om sina egna behov i livet(tex att vara social, säger det så att jag inte framstår som en egoist nu) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 30 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 30 Januari , 2009 Go'natt! Har legat och grubblat de sista nätterna och inte kunnat sova. Nu har jag ngt som jag verkligen behöver göra och då blir jag hur trött som helst. Har dock hunnit rätt mycket på mitt arbete så jag ställer klockan på åtta eller ngt och gör klart det på förmiddagen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 30 Januari , 2009 Rapport Share Postad 30 Januari , 2009 För att ta kvinnodiskussionen en nivå lägre: A man can hold a secret, but he can't hold a fart A woman can't hold a secret, but she can hold a fart So if you had to tell a women a secret, you better whisper it up her arse. God Natt Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 30 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 30 Januari , 2009 Hehe. Kom att tänka på en manlig bekant som jag berättade en sak för i förtroende. Brukar inte berätta saker för folk om jag inte vill att andra ska veta om det så att säga. Men han kunde då inte hålla munnen. Känns lite tråkigt... .... Fredagens spel: Paus. Somnade inte förräns 0500 i morse utan låg och vred mig i sängen trots trötthet. Gick upp 0800 och jobbade frenetiskt med skolarbetet som skulle vara klart 13.15. Hann inte ens äta lunch eller duscha innan det bar iväg till universitetet. Sen kom jag hem strax efter 15.00 och var hyfsat less. Så det blir ännu en pausdag. Nu hoppas jag på en god natts sömn och nya tag imorgon! Snackade med en kompis och ev. så ska vi och åka skidor nästa vecka. Utför. Vilket jag aldrig gjort trots att det vimlar av slalombackar här i närheten. Vore kul att prova! Har dock provat snowboard några gånger. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 30 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 30 Januari , 2009 Fredagens träning: 30 minuters rask promenad. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 31 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 31 Januari , 2009 Såg en elegant kvinna på stan idag som jag är bekant med. Förstås hade hon med sig en lagom slemmig kille. Blev så jävla irriterad att fick gjort massor av viktiga saker under eftermiddagen som legat och samlat damn i flera år. Blir alltid irriterad när fina tjejer blir ihop med puckon. Än om jag inte är kär i tjejen. Jag känner väl ett ansvar Nu är jag taggad som fan för grind ikväll. Ska bara ordna mat sen blir det faster, harder! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 31 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 31 Januari , 2009 Lördagens spel: 2586 givar, +600:- Raisade för mkt med AA och KK några gånger före floppen så att alla la sig. Annars kämpade jag på bra och fick en hyfsad timlön. Januaris spel: * Endast NL 400, SvS. * 21 plusdagar, 4 minusdagar, 6 pausdagar. * 41.116 givar. * 78h, 10 minuter. * +12.271:- * +157.3 SEK/h. Rekordmånad sett till totalinkomst och timlön sen jag började på SvS i augusti. Jag vill dock spela mer. Tips mottages gärna på temat hur man lyckas pressa sig att spela mer. I dag har jag iaf ett bultande hjärta som skriker av revanschlust på mig själv, samhället, Sverige och världen. En mans hjärna i en ynglings kropp skulle man kunna säga. Så därför kör jag eventuellt igång nästa månad redan i natt(vilket jag inte brukar göra). Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
John_teh_Donk Postad 31 Januari , 2009 Rapport Share Postad 31 Januari , 2009 Såg en elegant kvinna på stan idag som jag är bekant med. Förstås hade hon med sig en lagom slemmig kille. Blev så jävla irriterad att fick gjort massor av viktiga saker under eftermiddagen som legat och samlat damn i flera år. Bra att kunna använda irritationen till nåt bra i alla fall Förresten får man fråga vad du läser på universitetet? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 31 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 31 Januari , 2009 Bra att kunna använda irritationen till nåt bra i alla fall Känns det igen? Det var länge sedan jag upplevde den där typen av irritation själv men jag minns att jag gjorde det när jag spelade fotboll och något pucko i laget(så många puckon i laget fanns det inte) blev ihop med någon fin tjej. Inte för att jag var kär i dessa tjejer men irritationen infann sig ändå. Så länge man använder irritationen till ngt vettigt så tycker jag det är bra att man blir irriterad Förresten får man fråga vad du läser på universitetet? Japp, men du får inget svar Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tilttAA Postad 1 Februari , 2009 Rapport Share Postad 1 Februari , 2009 Japp, men du får inget svar haha seriöst? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 1 Februari , 2009 Rapport Share Postad 1 Februari , 2009 Förresten får man fråga vad du läser på universitetet? haha seriöst? Då återstår bara bibliotekarie :=) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 1 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 1 Februari , 2009 haha seriöst? Då återstår bara bibliotekarie :=) Försöker behålla lite anonymitet. Men det är korrekt att jag inte läser någon prestige utbildning. Men kunde väl en blind hund med två hjärnceller räkna ut. ... Blev lite väl i uppe i varv och tjuvstartade dessutom månaden. Men jag var tvungen att ge mig. Har massor av positiv stress i kropp, men det har liksom blivit för mycket idag. Så jag måste slappa och ta det lungt en stund nu. Förslagsvis i sängen. Månadens första 200 givar eller ngt slutade iaf -7:- Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 1 Februari , 2009 Rapport Share Postad 1 Februari , 2009 Men det är korrekt att jag inte läser någon prestige utbildning. -7:- Ja och det är iofs ointressant eftersom du spelar BRA poker Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts