TRD Postad 23 Mars , 2005 Rapport Postad 23 Mars , 2005 Largo-Sama tyckte det var trevligt med gissningslek - här kommer en till för den intreserade sitter på T och Q offs. F1 raise blind jag call Flopp T 3 7 Får högsta Paret på floppen och Bettar F1 (som är en mkt tight spelare) Raise igen turncard T Jag prickar trissen. Jag bettar F1 Raise jag Raise osv. River 9 och samma visa igen. lägga sig? absolut inte... * Till THe - QoS * Citera
snerki Postad 23 Mars , 2005 Rapport Postad 23 Mars , 2005 bet bet bet och åter bet.. Liggat speaks the truth. Känns troligt att han sitter på JJ - AA och överspelar aningen. Mindre troligt känns låga set ocH AT. Bet. Citera
TRD Postad 23 Mars , 2005 Författare Rapport Postad 23 Mars , 2005 Jag var helt säker på att han satt på överpar. Färg var absolut inte troligt av en spelare av hans tighthet när han re-raisar hela tiden. Ev. trodde jag han satt på trissen i lägre kort på floppen. Citera
Snusarn Postad 23 Mars , 2005 Rapport Postad 23 Mars , 2005 det blir roligare att läsa om du säger hur det gick. Citera
TRD Postad 23 Mars , 2005 Författare Rapport Postad 23 Mars , 2005 det gick åt h----- som ni säker redan listat ut. Han prickade trissen på T precis som mej. På rivern sätter han kåk! Citera
eroz Postad 23 Mars , 2005 Rapport Postad 23 Mars , 2005 det blir roligare att läsa om du säger hur det gick. Det intressanta (diskussionerna kring de olika besluten) blir dock oftast bättre om resultatet inte postas till en början. Citera
TRD Postad 23 Mars , 2005 Författare Rapport Postad 23 Mars , 2005 Håller med eroz. Vad är vittsen med att avslöja resultatet? då hade alla ropat FOLD FOLD men i verkligheten gjort nått annat Citera
Hjort Postad 23 Mars , 2005 Rapport Postad 23 Mars , 2005 Du utelämnar väldigt mycket information, men generellt sett hade jag spelat så här: Syn preflopp (om i stora mörken) checkraise på floppen om motståndaren är någorlunda aggressiv. Det hade jag gjort med vilket par som helst för övrigt, förutsatt att motståndaren inte är ubertight och har höjt från tidig position. Checkraise/betraise på turn, blir det cappat mot en ickeöveraggrospelare så har jag gjort min bit och det åker max in två bet på rivern. Citera
Recommended Posts