Bubblan Postad 11 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 September , 2008 Lirar SnG på RedBet, kör 500st på varje nivå, har snart genomfört €5 nivån och halva €10 nivån, satsar på en nivå / månad.. Hittar min dagbok här: http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/49116-donate_kid-lirar-sit-goes-och-mtts-15.html Aah schysst. Jag har väl liknande mål fast hinner bara lira 150-200 i månaden. Sen går jag upp när jag tycker att jag har rulle för det, vill ha 40 inköp för att börja på $20-nivån och det lär väl ta några hundra games till med tanke på att jag tar ut halva månadsvinsten vid slutet av varje månad. Ska följa din DB Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bubblan Postad 12 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 September , 2008 Senast jag lirade på iPoker hade jag en riktigt usel dag, backade 10 inköp på 13 spelade. Riktigt uselt även om jag hade en jävla oflyt. Jag bestämde mej då för att casha ut och prova på Ongame igen. Det är en del omställning mellan att spela 6-handed turbo till att börja spela 10-handed regular på Ongame. Men jag kan helt enkelt inte spela 5-handed som dom har på Ongame. Eller så kanske jag hade motrigg den enda sessionen jag provade, men då gick det riktigt dåligt i alla fall. När jag har lirat 6-handed turbo har jag bara lirat två bord åt gången för att ha hyfsad koll på spelarna och man hinner ändå spela ganska många i timmen. Nu när jag lirar regular måste jag lira minst fyra åt gången för att få lite action och för att hinna spela en del så att jag hinner kapa åt mej lite bonusdollar. Jag började mitt lir på $10+1 med två set x fyra bord. Det började hyfsat och trots en massa sura utdragningar så lyckades jag vinna två och komma trea i en och gjorde ett litet plusresultat. Hade kunnat vara mer men man kan ju inte styra över allt. Bla höjde jag och committade mej med AJ på höga blinds och en snubbe tyckte att det var läge att gå all in för en struntsumma extra och så hade han 52 och träffade som en elittränad krypskytt. En annan härlig pott var när jag hade Ad-Qh på brädan 4c-Kd-Qd-Qs och vi hamnade all in på turn alltså. Den andra hade Jd-10d och 9d kom på river. Jag hade nog också tagit chansen om jag var han bara för att jag hade royaldraget. Men det är ju viss otur att torska den då jag hade ca 77% att vinna när smetan åker in. Fast sånt händer ju otaliga gånger dagligen. Överlag är jag faktiskt rätt nöjd med mitt återtåg på 10-handed regular då det var riktigt ovant i början och jag kände mej faktiskt rätt förvirrad. Inte blev det bättre av att det blev riktigt tidig sorti i två games i första setet. Men jag kom igen och kämpade på! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Illvillja Postad 12 September , 2008 Rapport Share Postad 12 September , 2008 Jag pallar inte full ring regulars på ongame. Spelar deras full ring turbos. E mkt fler grinders i regular gamesen och det går SÅÅÅ långsamt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HSvensson Postad 12 September , 2008 Rapport Share Postad 12 September , 2008 Aah schysst. Jag har väl liknande mål fast hinner bara lira 150-200 i månaden. Sen går jag upp när jag tycker att jag har rulle för det, vill ha 40 inköp för att börja på $20-nivån och det lär väl ta några hundra games till med tanke på att jag tar ut halva månadsvinsten vid slutet av varje månad. Ska följa din DB Ja, jag går upp när jag har lirat 500st på föregående nivå OCH har rulle för det ofc =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jkkman Postad 12 September , 2008 Rapport Share Postad 12 September , 2008 Fint att du har börjat på Ongame. När det gäller SnG's tycker jag det är det enda drägliga stället att spela på då raken generellt är alldeles för hög. Ganska sjukt att man har samma rake för SNG turrar som för vanliga 7 timmarsturneringar. Den vanliga ROI% för en duktig SNG spelare är ju 5-10% medans MTT spelare har 100-200%. Spelar 5 max Turbo på Ongame iaf, 4 bord använder inte PT3 utan Tournament Indicator. Easy to beat om ni frågar mig. Kan inte spela 10 handed då jag inte har tillräckligt bra koll på ICM och verkligen hatar att dom betalar 20-30-50 överallt. Bra Dagbok. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Illvillja Postad 12 September , 2008 Rapport Share Postad 12 September , 2008 Ongame har bra SNGs, och bra bonusar för dessa. Enda "programmen" jag kör e att jag scoopar de på borden (om jag inte lirar för många tables så jag inte hinner med). E de vinnande så antar jag de har viss ICM-kunskap och spelar därefter, men merparten som spelar FR Turbos speciellt på dagtid har ju -10% eller mer i ROI så då får man anpassa ngt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bubblan Postad 13 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 13 September , 2008 Jag pallar inte full ring regulars på ongame. Spelar deras full ring turbos. E mkt fler grinders i regular gamesen och det går SÅÅÅ långsamt Jaha, jag tycker det blir lite väl snabba blinds på turbo när man kör FR. Det är ju alltid nån segskalle som ska tänka maxtid hela tiden så att man bara hinner lira 1-2 händer per blindnivå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rymz2008 Postad 13 September , 2008 Rapport Share Postad 13 September , 2008 Turbo är rätt suicide enligt mig, man måste typ hela tiden stressa och spela fler händer för annars har du ingen stack kvar pga snabba levels Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Illvillja Postad 13 September , 2008 Rapport Share Postad 13 September , 2008 Jaha, jag tycker det blir lite väl snabba blinds på turbo när man kör FR. Det är ju alltid nån segskalle som ska tänka maxtid hela tiden så att man bara hinner lira 1-2 händer per blindnivå. Det handlar om att folk är kassa på push/fold spelet som är det enda det handlar om vilket gör att man får edge där. Sen blir variansen högre och du kan nog ha en högre ROI på en regular turnering än i turbos eftersom du har större edge, men du hinner så många fler turneringar i turbo och på ongame är det faktiskt så att det generellt är sämre spelare där så håller mig dit. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bubblan Postad 13 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 13 September , 2008 Fint att du har börjat på Ongame. När det gäller SnG's tycker jag det är det enda drägliga stället att spela på då raken generellt är alldeles för hög. Ganska sjukt att man har samma rake för SNG turrar som för vanliga 7 timmarsturneringar. Den vanliga ROI% för en duktig SNG spelare är ju 5-10% medans MTT spelare har 100-200%. Spelar 5 max Turbo på Ongame iaf, 4 bord använder inte PT3 utan Tournament Indicator. Easy to beat om ni frågar mig. Kan inte spela 10 handed då jag inte har tillräckligt bra koll på ICM och verkligen hatar att dom betalar 20-30-50 överallt. Bra Dagbok. Jo, det krävs fanimej att man får hyfsat med rakeback eller bonusar för att vinna tillräckligt. Det gör väldigt mycket att få den återbäringen ... Okej, jag använder inga program själv utan kör bara sharkscope ibland. Vad hade du tyckt skulle vara en okej vinstfördelning? Jag tycker det känns som en okej fördelning i alla fall med 20-30-50 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bubblan Postad 13 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 13 September , 2008 Ja, jag går upp när jag har lirat 500st på föregående nivå OCH har rulle för det ofc =) Hehe, ja hemskt vore det ju att spela 500 och gå back för att ändå tjura och gå upp i nivå Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bubblan Postad 13 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 13 September , 2008 Turbo är rätt suicide enligt mig, man måste typ hela tiden stressa och spela fler händer för annars har du ingen stack kvar pga snabba levels Det handlar om att folk är kassa på push/fold spelet som är det enda det handlar om vilket gör att man får edge där. Sen blir variansen högre och du kan nog ha en högre ROI på en regular turnering än i turbos eftersom du har större edge, men du hinner så många fler turneringar i turbo och på ongame är det faktiskt så att det generellt är sämre spelare där så håller mig dit. Jo, dom är sjukt kassa på push/fold spelet. Hittar re-raise med typ A7o när man har committat före med någon mycket starkare hand. Just det där med variansen är så jobbigt psykiskt och det är lite stressande med så snabba blindnivåer, så även om man kan göra någon dollar mer i timmen så tycker jag inte att det är värt det. När det gäller SH-SnG tycker jag däremot att det är underbart med turbo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jkkman Postad 13 September , 2008 Rapport Share Postad 13 September , 2008 Antar att det hade varit bättre med 55-30-15 eftersom det gör att det största hoppet blir mellan 1a och 2a plats ist för att man först ska spela för att casha och sen för att vinna. Antar att man ska skylla på han som administrerade den första turneringen haha . Spelar som sagt dock inte 9-10 handed sng's. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bubblan Postad 14 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 14 September , 2008 Fyfan så sjukt jävla orättvist poker kan vara ibland. Jag har hunnit spela 19 games sen senast och facit är horribelt. Jag har otaliga gånger var chipleader för att sen åka på tre gånger bad beats i rad och set ups och åka ut. Jag har haft en sjuk korttorka också. Alla gånger man har chans att dubbla och skickar in med nån AKs eller QQ eller så ja då sitter någon överlycklig tomte där med en A4o och hittar synknappen och träffar varenda kort som kommer på brädan, fyrfärger, trissar, tvåpar osv. Jag är så här långt tokback och har min sämsta streak på den här löjliga nivån någonsin! Ska ta en liten paus och diska eller så nu och sen ska jag in och fortsätta få in degen som stor favorit så ska fan herr varians få ställa sej på min sida och ge mej ett plus. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bubblan Postad 14 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 14 September , 2008 Alltså det är något jävla fel på Ongames SnGs. Det är helt sjukt! Jag har hamnat all in med QQ-KK 12 gånger idag mot Ax och förlorat SAMTLIGA! Alla på bubblan och just innan. Det är ju tamme fan otroligt! Snacka om att jag ligger back!! Jag hatar Ongame. Jag har fan alltid sån sjuk motrigg där när dom perioderna kommer. Normalt brukar jag ligga på runt 30% ROI på $10+1 men just nu ligger jag närmare -40% ROI på dom 40 games jag har spelat på Ongame sen jag bytte nätverk. Men sämre spelare får man banne mej leta efter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SOLDforFOOD Postad 14 September , 2008 Rapport Share Postad 14 September , 2008 Du sitter i en fiskebåt. Bara fortsätta nöta! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bubblan Postad 14 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 14 September , 2008 Du sitter i en fiskebåt. Bara fortsätta nöta! Ja, och betet är högklassigt. Men fiskarna lyckas slita av linan varenda gång! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Illvillja Postad 14 September , 2008 Rapport Share Postad 14 September , 2008 Jag tappade 60 inköp på 125 SNGs de första gamesen på ongame... tog 400 games innan jag var på plus... variansen är riktigt elak, så bara bita ihop... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bubblan Postad 14 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 14 September , 2008 Jag tappade 60 inköp på 125 SNGs de första gamesen på ongame... tog 400 games innan jag var på plus... variansen är riktigt elak, så bara bita ihop... Å helvete! Det var bland det jävligare jag har hört. Fast jag ligger nästan i samma klass som den starten. Men jag kör på. Jag vet att jag är bättre än vad statistiken visat hittills. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bubblan Postad 14 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 14 September , 2008 54 spelade på Ongame sen jag började där och 9,5 inköp back. Var värre för ett tag sen. Jag har i alla fall hittat ett spel som känns bra och dom allra flesta förlusterna är bad beats och coinflips så det ska nog kunna vända snart. Förkyld som ett as så det blir nog inte att jobba imorgon. Nu ska jag se om det är något sevärt på tv och sen kanske det blir ett par set till. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bubblan Postad 14 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 14 September , 2008 Såja! Ett set senare är man på rätt spår igen. ITM i alla fyra 3,3,2,1 och nu bara ca 2,5 inköp back sen Ongame-starten. Årets skönaste river hade jag i en fin pott just före bubblan i en turre. Jag och en annan har ganska hyfsade stackar. Jag sitter på bb och synar en liten raise från knappen med A8. Floppen kommer 8-8-9 och jag checkar, knappen bränner på all in med flera gånger det som ligger i potten och jag synar. Han har 1010, turn 10. "Jahapp" hann jag tänka, "då var vi där igen" och så landade rivern med min härliga sista 8 och jag var CL! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bubblan Postad 14 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 14 September , 2008 Jag skulle inte ha skrivit att det gick bra. Åker ut direkt i två turrar under nästa set. Först KK första handen efter att en höjer till 100, en synar direkt efter plus en till snubbe. Jag shovar och killen som synade sist synar mej med AA. Slowplayar-idiot. Bara tur för honom att jag hade KK. Annars hade förmodligen någon dragit ut honom. Andra får jag K-hög färg med KQs på turn och vi hamnar all in. Den andra har sugit in färgen med A3s. Tröttsamt. Mycket tröttsamt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bubblan Postad 14 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 14 September , 2008 Och där fick jag på käften i den tredje med QQ där en idiot har AA. Tre snabba set ups, helt sjukt! QQ är rena giftet, fyra senaste gångerna jag har dunkat med den har någon haft AA. Irriterande motståndare. Dom är väldigt dåliga på att raisa men att syna är dom världsmästare på! Nu vände det i alla fall upp trots tre snabba sortier så backade jag bara $7 på de sju jag spelade. Nu ska jag sova. God natt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bubblan Postad 15 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 15 September , 2008 Gårdagen var svängig så det sjöng om det, avslutade med totalrullen på några inköp back. Det var dock betydligt bättre än när det var som värst då jag var ca 15 inköp back. Idag har jag fortsatt spela och det har fortsatt att gå ganska trögt, förlorade med ett par AA mot A7 och K8 trots att jag spelade dom stenhårt. Båda gångerna fick Fi stege runt sitt låga kort på river. Men på slutet vände det och nu är jag drygt sex inköp plus sen jag började på Ongame. Det tog 82 games innan jag vände upp det som började så illa. Lite ovan var jag väl i början och var lite för lös då jag var van vid 6-handed turbo. Det har jag justerat nu och det känns som att jag är på rätt väg. Månaden hittills är ett fiasko om man tittar till min ROI. Hittills ligger jag på ca 8,3% och jag vet att jag kan göra bättre än så på $10. Jag har redan uppnått målet över spelade SnGs för månaden då jag har vart sjuk och har haft tid att spela lite extra när jag har vart hemma. Nu ska jag ta det lite lugnare med spelandet resten av månaden. Inget mer spel idag. Ska bli skönt med en liten paus Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bubblan Postad 16 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 16 September , 2008 Fortfarande sjuk och hemma från jobbet. Helt snurrig i huvudet och förkyld. Det blev 10 games idag och det började riktigt illa. Tidiga all ins preflop med QQ mot A9o, 99x på flopp, KK mot AKs som rivrade färg och AA mot AQ, AK och JJ och det var ju hyfsat skoj att se J på floppen. Sen gick det lite bättre och dagen slutade 3,5 inköp upp. Av någon anledning har jag alltid motrigg i början av sessionerna så att jag får jobba i uppförsbacke. Skönt att det vände idag i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts