Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Go kväll !

Eftersom jag ändå slösurfar så mkt på PF så tänkte jag att det är lika bra att dra upp en dagbok och testa hur långt jag kan hålla liv i den.

Ska försöka hålla liv i den genom att blanda en hel del OT , massa HHs och resultat rapportering. Hoppas på en del bra diskussioner om allt från hur jag skulle spelat 7,3 i en 4-bettad pott eller vem Linda Benzing är tillsammans med :ola:.

Min pokerhistoria är upp och ner , började spela för cirka 3 år sen hos en polare efter att vi kollat WPT , köpte marker och slaskade 20-50 krs grytor. Efter att jag fyllde 18 så har jag mest hållt hus på Svenska Spel där jag fortfarande spelar ibland , ser mig också rätt rutinerad när det gäller livespel då jag spelat en hel del på den lokala klubben.

Har aldrig byggt rulle utan cashat ut månadsvis för att leva gött gymnasieliv med allt vad det innebär. Tog studenten förra året och efter en tid utomlands är jag back in Sweden och nu ska jag plugga upp lite betyg och sälja nötter på Ongame.

Har inga direkta mål utan kör på tills jag ser vad jag känner. Har ni frågor så tveka inte att ställa dom !

BR ; 3000 $

Resultaten kommer avrundas , plussar jag tex 52 så blir det 50 och 409 så blir det 410. Ah ni fattar ;D

Lets go !

• Svars 703
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Ahaja en lång dag är över , spelat 1,7 k händer som får ses som bra.

Efter 1,7 händer så backade jag 70 dollar - som är sickt tråkigt. Låg till en början cirka 350 + innan jag droppade ner till 150.

Runda på stan , möte och sedan liveslask på klubben som var sjukt roligt eftersom jag inte kunnat vara där på 8 månader , givetvis var gubbarna sugna på att gambla och jag fick åka ur som 8:e man på finalbordet med A,10 r mot K,Q r , tror inte jag har en turrevinst där på nästan 1,5 år :ola:

Drog en till session på kvällen/natten och tjötade lite med sTARVIN som också spelar på samma site och nivå , alltid lite trevligt med tjöt när alla andra normala människor sover :-P

HHs kommer i framtiden , har inte orken att lägga upp några nu då mina ögon blöder.

Postad

Fick in ett vad igår kväll om att jag inte kommer klara av att hålla denna dagbok i liv mer än ett halvår. :lol:

Vadet är på 5000 kr och jag får alltså inte stänga och får inte heller ha skrivpaus på mer än 3 dagar. Känns just nu som easy money men man vet aldrig , bryter jag vadet så får jag betala 5000 kr. Så denna dagbok ska inte stängas innan den 25/2 2009 , den som lever få se.

Har inte spelat idag men blir nog antagligen liveslask ikväll eller lite nät.

Lev väl.

Postad

En session på 470 händer på kvällen såhär och det blev ett plus på 80 $ +. Viss en grön siffra men att plussa såhär lite är inte tillräckligt tyvärr.

Spelade inte mitt A-game direkt då jag var ganska vek och försökte hålla ner potterna , samtidigt som motståndarna floatade nåt enormt och knappt folda för en c-bet , annat är det på dagtid då dom foldar för minsta motstånd.

Har cirka 40 k händer på PT där jag spelat 22/16/4 , under dessa 2,2 k händer jag spelat på 2 dagar så visar statsen 18/14/5 , way tooo tight homie och agg factorn på 5 måste minskas antar jag. Vad brukar dom flesta ligga på ungefär?

Tänkte i fortsättningen posta lite händer , ska få med några stora händer jag förlorar också för att kunna analysera om vad som var fel. GT verkar inte funka till Ongame så har tyvärr inte stats på fi.

Vi börjar med denna :

Vilken linje på turn är bäst? Jag turnar bästa 2 paret och checkar då jag tror att killen är på ett drag och kommer betta då han varit väldigt aggresiv när han spelat , planen är att checka och sedan reraisa. Borde jag raisa ut på turn direkt och vad gör jag sedan på omslag?

Fi är som sagt väldigt aggresiv i dom pottern han spelar och bettar flitigt på det mesta.

Texas Hold'em $0,5-$1 NL (real money), hand #P4-75094997-187

Table Whittier, 26 Aug 2008 10:32 PM ET

Seat 3: MeFishUTuna ($100.00 in chips)

Seat 4: 57950 JDS ($117.55 in chips)

Seat 8: _MeZe [10 of Clubs,King of Spades ] ($223.50 in chips)

Seat 9: Mostowoi ($139.85 in chips)

Seat 10: eddievittu ($131.55 in chips)

ANTES/BLINDS

_MeZe posts blind ($0.50), Mostowoi posts blind ($1).

PRE-FLOP

eddievittu folds, MeFishUTuna folds, 57950 JDS folds, _MeZe bets $3, Mostowoi calls $2.50.

FLOP [board cards 4 of Diamonds,10 of Hearts,5 of Hearts ]

_MeZe bets $5, Mostowoi bets $15, _MeZe calls $10.

TURN [board cards 4 of Diamonds,10 of Hearts,5 of Hearts,King of Diamonds ]

_MeZe checks, Mostowoi checks. Vad gör ni ?

RIVER [board cards 4 of Diamonds,10 of Hearts,5 of Hearts,King of Diamonds,3 of Spades ]

_MeZe bets $24, Mostowoi calls $24.

SHOWDOWN

_MeZe shows [10 of Clubs,King of Spades ]

Mostowoi mucks cards

_MeZe wins $82.

Andra handen :

Vill gärna också ha inputs på denna hand. Har inga speciella reads på denna kille , rätt ny på bordet. Hur spelar ni river alternativt flopp?

Texas Hold'em $0,5-$1 NL (real money), hand #P4-75093790-219

Table Waco, 26 Aug 2008 10:25 PM ET

Seat 2: _MeZe [ Queen of Diamonds,King of Clubs ] ($116.85 in chips)

Seat 3: blndwarrior ($100.00 in chips)

Seat 4: pellRiver44 ($102.65 in chips)

Seat 6: ..jack-bauer ($184.50 in chips)

ANTES/BLINDS

_MeZe posts blind ($0.50), blndwarrior posts blind ($1).

PRE-FLOP

pellRiver44 folds, ..jack-bauer bets $3, _MeZe calls $2.50, blndwarrior folds.

FLOP [board cards 4 of Diamonds,2 of Hearts,King of Diamonds ]

_MeZe checks, ..jack-bauer bets $5, _MeZe calls $5.

TURN [board cards 4 of Diamonds,2 of Hearts,King of Diamonds,5 of Hearts ]

_MeZe bets $9, ..jack-bauer calls $9.

RIVER [board cards 4 of Diamonds,2 of Hearts,King of Diamonds,5 of Hearts,6 of Diamonds ]

_MeZe ?

Ska försöka spela mitt A-game imorgon iallafall , bingen nu!

Postad

Swoop , sov 6 timmar och inledde med en kopp koffi medans jag slog på datorn.

Spelade cirka 600 händer och lyckades hitta ett fint pluss på 400$ +. Har spelat 2 morgonsessioner och har gått mycket bättre då än på kvällen/natten. Spelade lösare och fick in ett par fina valuebets och dom var inte sena med att betala av med riktigt crap.

Kommer nog inte spela nåt mer idag , blir lite gym strax.

Ska se om jag hittar några intressanta HHs senare.

Lyssnade hela session på en drös av Kent låtar , sickt bra band. Sveriges överlägset bästa band. Nytt som gammalt , njut !

http://www.youtube.com/watch?v=he7pMEu4BgY&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=bIBAxtA93lc&feature=user

http://www.youtube.com/watch?v=45JojenhNao&feature=user

http://www.youtube.com/watch?v=aZF35UQ_ZVY&feature=user

Out.

Postad
Vi börjar med denna :

Vilken linje på turn är bäst? Jag turnar bästa 2 paret och checkar då jag tror att killen är på ett drag och kommer betta då han varit väldigt aggresiv när han spelat , planen är att checka och sedan reraisa. Borde jag raisa ut på turn direkt och vad gör jag sedan på omslag?

Fi är som sagt väldigt aggresiv i dom pottern han spelar och bettar flitigt på det mesta.

Texas Hold'em $0,5-$1 NL (real money), hand #P4-75094997-187

Table Whittier, 26 Aug 2008 10:32 PM ET

Seat 3: MeFishUTuna ($100.00 in chips)

Seat 4: 57950 JDS ($117.55 in chips)

Seat 8: _MeZe [10 of Clubs,King of Spades ] ($223.50 in chips)

Seat 9: Mostowoi ($139.85 in chips)

Seat 10: eddievittu ($131.55 in chips)

ANTES/BLINDS

_MeZe posts blind ($0.50), Mostowoi posts blind ($1).

PRE-FLOP

eddievittu folds, MeFishUTuna folds, 57950 JDS folds, _MeZe bets $3, Mostowoi calls $2.50.

FLOP [board cards 4 of Diamonds,10 of Hearts,5 of Hearts ]

_MeZe bets $5, Mostowoi bets $15, _MeZe calls $10.

TURN [board cards 4 of Diamonds,10 of Hearts,5 of Hearts,King of Diamonds ]

_MeZe checks, Mostowoi checks. Vad gör ni ?

RIVER [board cards 4 of Diamonds,10 of Hearts,5 of Hearts,King of Diamonds,3 of Spades ]

_MeZe bets $24, Mostowoi calls $24.

SHOWDOWN

_MeZe shows [10 of Clubs,King of Spades ]

Mostowoi mucks cards

_MeZe wins $82.

Andra handen :

Vill gärna också ha inputs på denna hand. Har inga speciella reads på denna kille , rätt ny på bordet. Hur spelar ni river alternativt flopp?

Texas Hold'em $0,5-$1 NL (real money), hand #P4-75093790-219

Table Waco, 26 Aug 2008 10:25 PM ET

Seat 2: _MeZe [ Queen of Diamonds,King of Clubs ] ($116.85 in chips)

Seat 3: blndwarrior ($100.00 in chips)

Seat 4: pellRiver44 ($102.65 in chips)

Seat 6: ..jack-bauer ($184.50 in chips)

ANTES/BLINDS

_MeZe posts blind ($0.50), blndwarrior posts blind ($1).

PRE-FLOP

pellRiver44 folds, ..jack-bauer bets $3, _MeZe calls $2.50, blndwarrior folds.

FLOP [board cards 4 of Diamonds,2 of Hearts,King of Diamonds ]

_MeZe checks, ..jack-bauer bets $5, _MeZe calls $5.

TURN [board cards 4 of Diamonds,2 of Hearts,King of Diamonds,5 of Hearts ]

_MeZe bets $9, ..jack-bauer calls $9.

RIVER [board cards 4 of Diamonds,2 of Hearts,King of Diamonds,5 of Hearts,6 of Diamonds ]

_MeZe ?

Ska försöka spela mitt A-game imorgon iallafall , bingen nu!

1an: Betta turn bara. Massa T i hans range, underpar, balansera din range när du har Kx (ej tvåpar), etc. Massa FPS att checkraisa. Speciellt på en kung.

2an: Raise flopp eller checkcall/raise turn. Som spelat, bet 2/3 pot, fold mot raise anter jag. Personligen 3bettar eller foldar jag 85% av gångerna med KQo OOP. Ett annat alternativ är att donksyna floppen då han antagligen sätter dig på air.

Postad
1an: Betta turn bara. Massa T i hans range, underpar, balansera din range när du har Kx (ej tvåpar), etc. Massa FPS att checkraisa. Speciellt på en kung.

2an: Raise flopp eller checkcall/raise turn. Som spelat, bet 2/3 pot, fold mot raise anter jag. Personligen 3bettar eller foldar jag 85% av gångerna med KQo OOP. Ett annat alternativ är att donksyna floppen då han antagligen sätter dig på air.

Håller med dig angående ettan , tycker att bet på turn när kungen kommer är det rätta ändå.

I andra handen så donksynade jag floppen som du skrev , men preflop så fanns det fold i mina tankar eller 3-bet , men hade spelat så tight och ville ha lite action med en helt ok hand därav bara synen. Tror dock det är bättre att 3-betta preflop eller folda i fortsättningen , speciellt ur pos.

Kollat fotbollen ikväll , Arsenal lekte medans Liverpool givetvis gjorde mål i dom sista minuterna. Ser inte nåt som ska kunna stoppa United iår , isf Chelsea då dom verkar var heta. Annars åker titeln till Old Trafford igen..

Postad
Malta.

Räckte inte med att köra "Igor Dansen" för att få tjejer:cry:

hahah , kör förfan inte den dansen. Gör inte nåt som jag har gjort , funkar inte med nåt , lika mkt pussymagnet nere i Malta som Peter Harryson. Kör Kalle-dansen isf...garanterat ligg , helt galeet. Nackdelen är att du får tjocka brudar från Balkan , men ligg är ligg ;D

Grisa på ! ;)

Postad

Yo , inte haft Internet på cirka 1 dygn , ringde supporten ungefär 5 gånger , stod i kö , lyssnade på Mozart musik i telefonen medans jag väntade. Samma melodi nonstop , snyggt jobbat Utsikt ! Sedan när jag kom fram fick jag lika bra svar som jag brukar få från Svenska Spels support , ni kan ju gissa vilken hjälp det var..

Hann dock spela lite innan internet dog , cirka 20 min och ett lillpluss på 50 dollar +.

Har 2 händer från sessionen , kommentera gärna.

Hand 1

Fi limpar och jag höjer preflop , sätter han på ett färgdrag hela vägen och absolut inte ett A då han limpar. Har han ett svagt A så tror jag att han släpper det på turn , dock gillar jag inte river men kör på ändå. Åsikter?

Texas Hold'em $1-$2 NL (real money), hand #P4-75184947-275

Table Tanger, 28 Aug 2008 9:21 AM ET

Seat 1: Gorion79 ($101.00 in chips)

Seat 2: _MeZe [ Queen of Spades,10 of Clubs ] ($154.20 in chips)

Seat 5: parresseux ($91.00 in chips)

Seat 6: gmoni3 ($108.45 in chips)

Seat 8: Lorents65 ($127.80 in chips)

ANTES/BLINDS

parresseux posts blind ($0.50), gmoni3 posts blind ($1).

PRE-FLOP

Lorents65 calls $1, Gorion79 folds, _MeZe bets $4, parresseux folds, gmoni3 folds, Lorents65 calls $3.

FLOP [board cards Ace of Diamonds,2 of Diamonds,Jack of Hearts ]

Lorents65 checks, _MeZe bets $7, Lorents65 calls $7.

TURN [board cards Ace of Diamonds,2 of Diamonds,Jack of Hearts,4 of Clubs ]

Lorents65 checks, _MeZe bets $15, Lorents65 calls $15.

RIVER [board cards Ace of Diamonds,2 of Diamonds,Jack of Hearts,4 of Clubs,2 of Spades ]

Lorents65 checks, _MeZe bets $35, Lorents65 calls $35.

SHOWDOWN

_MeZe shows [ Queen of Spades,10 of Clubs ]

Lorents65 shows [ 7 of Hearts,Ace of Clubs ]

Lorents65 wins $120.50

Hand 2

Höjer upp pf , får underbar flopp. TP + nötfärgdrag. På turn slår 2-paret in. Hur spelar vi denna , fortsätta betta turn med tanke på att brädan är cool lugnt och vi har top 2 paret + nötfärgdraget?

Texas Hold'em $1-$2 NL (real money), hand #P4-75183451-392

Table Acton, 28 Aug 2008 9:08 AM ET

Seat 2: didjagger ($71.60 in chips)

Seat 3: _MeZe [ Queen of Spades,Ace of Spades ] ($98.50 in chips)

Seat 4: Moxel ($130.05 in chips)

Seat 6: xx annaaaa ($86.00 in chips)

Seat 8: NRG-13 ($210.65 in chips)

ANTES/BLINDS

Moxel posts blind ($0.50), xx annaaaa posts blind ($1).

PRE-FLOP

NRG-13 folds, didjagger calls $1, _MeZe bets $4, Moxel folds, xx annaaaa folds, didjagger calls $3.

FLOP [board cards Ace of Clubs,7 of Spades,4 of Spades ]

didjagger bets $3, _MeZe bets $9, didjagger calls $6.

TURN [board cards Ace of Clubs,7 of Spades,4 of Spades,Queen of Diamonds ]

didjagger checks, _MeZe ?

Yepp , food , bolaget och fest ikväll. Hoppas på en bra kväll. Ska råna lön imorgon kväll om det inte händer nåt speciellt.

Out.

edit. spelade en 45 min session , backade 90 $ - , fick in nötfärgdrag mot Q högt färdrag. Han klonka Q på turn , whine whine. hejhej.

Postad

Bra ös ikväll , är ganska nykter efter mucho vatten såhär på morgonen. Inledde hos kompisarnas kompis som jag inte känner , helt ok där. Sedan begav vi oss ner mot krogen där det dracks öl och tjötades som vanligt , hade inga nycklar hem så letade någonstans att övernatta. Trodde att jag hade hittat sovplats på bortaplan men icke sa nicke , träffade dock upp en reserv brud som inte är optimal på något sätt , var inte ett dugg sugen på henne och det blev lilla dissen. Skulle gå till donken , träffade en random supergeek som frågade ett par brudar om dom hade en laddare till hans Nokia , jävligt dum snubbe. Vem fan har en Nokia laddare klockan 02.00 på stan? Jag sa vad jag tyckte och skämtade lite glatt med honom om att han var ett retard och att denna raggnings replik inte var den bästa. Han blev sur , frågade om vi provocerade honom. Svaret var att vi bara skojade lite glatt med honom och att han var rolig. I det hela blir snubben sjukt lack , stoppar sina fina läsglasögon i fickan , tar av sig kavajen och springer mot mig för att slå till. Lyckas dock hoppa runt och garva lite medans hans sparkar mig på benet , kunde inte riktigt ta han på allvar då han såg ut som Bonde söker fru Fredrik.

Vi fick lugna ner han lite och det enda han skrev när han drog därifrån var att jag skulle passa mig eftersom han visste vem jag var och att han inte var nån att leka med , nee Jag söker bonde fru Fredrik skrämde mig rejält. Drog till donken och inhandlade några cheeseburger innan jag begav mig hemåt fast jag inte hade nån hemnyckel. Utanför kom jag på att jag kunde reservkoden till portlåset och sedan kom jag in i lägenheten då min lil sis var vaken och bloggade :ola:. Spelade en liten session halvlullig och slutade på 130 $ +. Nu ska jag sova, bakisfika imorgon står på spel.

Postad
Bra ös ikväll , är ganska nykter efter mucho vatten såhär på morgonen. Inledde hos kompisarnas kompis som jag inte känner , helt ok där. Sedan begav vi oss ner mot krogen där det dracks öl och tjötades som vanligt , hade inga nycklar hem så letade någonstans att övernatta. Trodde att jag hade hittat sovplats på bortaplan men icke sa nicke , träffade dock upp en reserv brud som inte är optimal på något sätt , var inte ett dugg sugen på henne och det blev lilla dissen. Skulle gå till donken , träffade en random supergeek som frågade ett par brudar om dom hade en laddare till hans Nokia , jävligt dum snubbe. Vem fan har en Nokia laddare klockan 02.00 på stan? Jag sa vad jag tyckte och skämtade lite glatt med honom om att han var ett retard och att denna raggnings replik inte var den bästa. Han blev sur , frågade om vi provocerade honom. Svaret var att vi bara skojade lite glatt med honom och att han var rolig. I det hela blir snubben sjukt lack , stoppar sina fina läsglasögon i fickan , tar av sig kavajen och springer mot mig för att slå till. Lyckas dock hoppa runt och garva lite medans hans sparkar mig på benet , kunde inte riktigt ta han på allvar då han såg ut som Bonde söker fru Fredrik.

Vi fick lugna ner han lite och det enda han skrev när han drog därifrån var att jag skulle passa mig eftersom han visste vem jag var och att han inte var nån att leka med , nee Jag söker bonde fru Fredrik skrämde mig rejält. Drog till donken och inhandlade några cheeseburger innan jag begav mig hemåt fast jag inte hade nån hemnyckel. Utanför kom jag på att jag kunde reservkoden till portlåset och sedan kom jag in i lägenheten då min lil sis var vaken och bloggade :ola:. Spelade en liten session halvlullig och slutade på 130 $ +. Nu ska jag sova, bakisfika imorgon står på spel.

hahahahah det där va kul :P. Seriöst, varför lackar han ur när du ger han tips? ;). Men alla wierd människor finns på donken...

Postad
hahahahah det där va kul :P. Seriöst, varför lackar han ur när du ger han tips? ;). Men alla wierd människor finns på donken...

haha , vi drev väl lite hårt med han. När munnen öppnas så kan den inte riktigt sluta ibland. Människorna är softa på Donken , dock har jag hört att dom som jobbar eller har jobbat där på ett eller annat sätt är really weird , bekräfta detta starvin? ;)

• Skapa nytt...