Weedobooty Postad 25 Augusti , 2008 Rapport Postad 25 Augusti , 2008 Kommentarer på den här? Vad har han som slår mig? Fi är en solid spelare, såvitt jag vet. Innan den här handen hade han haft lite flyt, semibluffat en double gutshot och prickat och sen prickat ett set. Jag tror han trebetar AK och TT preflop. AT, A4, A8 och A2 synar han inte min preflop raise med. Tror inte han synar med fyror eller tvåor preflop heller. Full Tilt Poker Game #7790148006: Table Camden Rose - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 0:44:53 ET - 2008/08/25 Seat 1: Da KGB ($197.70) Seat 2: hero ($101.50) Seat 3: HiPolymer ($240.60) Seat 4: s2k ($100) Seat 5: JohnnyGotShadow ($103.20) Seat 6: xxjcotexx ($38.35) Seat 7: thevirus32 ($212.45) Seat 8: bbuf4 ($60.60) Seat 9: giveusakiss ($100) giveusakiss has 5 seconds left to act giveusakiss is sitting out giveusakiss has timed out Da KGB posts the big blind of $1 The button is in seat #8 *** HOLE CARDS *** Dealt to hero bbuf4 has been disconnected bbuf4 has reconnected hero raises to $4 bbuf4 has been disconnected HiPolymer calls $4 s2k folds JohnnyGotShadow folds xxjcotexx folds bbuf4 has reconnected thevirus32 folds bbuf4 folds Da KGB folds *** FLOP *** bbuf4 has been disconnected hero bets $8 bbuf4 has reconnected HiPolymer calls $8 *** TURN *** bbuf4 has been disconnected hero has 15 seconds left to act hero bets $16.50 bbuf4 has reconnected HiPolymer calls $16.50 *** RIVER *** hero bets $29 HiPolymer raises to $145 2,95/1 i potodds får jag det till. Citera
okocha Postad 25 Augusti , 2008 Rapport Postad 25 Augusti , 2008 Du behöver vinna drygt 21% av gångerna för ev=0, och det enda du slår är en dubbelfloat eller möjligvis en marginell hand som bestämmer sig för att bluffa, vilket inte händer särskilt ofta tbh. Sen är jag tveksam till din read att han alltid 3betar TT,AK och inte synar AT,22,44. Låter som att du målar upp ett drömscenario här faktiskt. Jag foldar. Citera
dafvor Postad 25 Augusti , 2008 Rapport Postad 25 Augusti , 2008 Agree with Jay Jay. Du slår en bluff eller möjligtvis AJ. Fold imo Citera
Supertequila Postad 25 Augusti , 2008 Rapport Postad 25 Augusti , 2008 Du är ganska så fett slagen här. Luktar TT. 1. Höj inte med AQo utg i fullring. Släng det. Handen har så gigantiska reversed implied att jag inte ens skulle vilja ta i det med tång utg fullring. 2. Din read pre är ju helt åt skogen. Varför skulle han inte syna med små par med 100 BB bakom? Varför skulle han slå om TT när han agerar UTG+1, relativt deepstacked spel? Varför skulle han inte syna med ATs? 3. Han floppar stål. Floppen är dragfri. På turn sätter han nog dig på AK, AQ och väntar tills river innan han pushar. Citera
edsf Postad 25 Augusti , 2008 Rapport Postad 25 Augusti , 2008 1. Höj inte med AQo utg i fullring. Släng det. Handen har så gigantiska reversed implied att jag inte ens skulle vilja ta i det med tång utg fullring. Det finns inte en chans att det skulle vara jättedåligt att höja den. Antagligen profitabelt mot allt förutom dom tuffaste motstpelarna. Citera
Supertequila Postad 25 Augusti , 2008 Rapport Postad 25 Augusti , 2008 Det finns inte en chans att det skulle vara jättedåligt att höja den. Antagligen profitabelt mot allt förutom dom tuffaste motstpelarna. Jämför chansen att vinna en stor pott mot risken att förlora en stor så ser inte handen UTG så lockande ut. Du riskerar i princip hela lr i vart fall en markant del av din stack för chansen att vinna en liten pott på vadå, 10 dollar? Att spela den här typen av hand i den positionen anser jag vara en av de vanligaste läckorna som relativt duktiga spelare ändå har. Citera
Weedobooty Postad 26 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 26 Augusti , 2008 Du är ganska så fett slagen här. Luktar TT. 1. Höj inte med AQo utg i fullring. Släng det. Handen har så gigantiska reversed implied att jag inte ens skulle vilja ta i det med tång utg fullring. Håller inte med. AJ slänger jag, men inte AQ. Citera
Weedobooty Postad 26 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 26 Augusti , 2008 Så hur gick det? Jag hittade (motvilligt) folden och han visade upp 88. Två outs är nötterna mot mig. Jag håller med om att man är slagen för det mesta där, men jag hoppades att nån skulle säga att man har den bästa handen tillräckligt ofta för att syna ändå. Citera
Recommended Posts