Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har bara sett ett par avsnitt av det här programmet, vet inte om det redan finns en tråd om det men jag startar en ändå..

Dom spelar väl 50/100? Jman och fi sitter på ~100k stackar.. Jman med 3,3 och fi J,J.. flopp A,J,3.. Där borde man väl ändå kunna komma undan med lägsta set, eller?

Jag menar, med sådär djupa stackar så kan man väl inte betala av utan att ha nötterna.. Eller?

Postad
Har bara sett ett par avsnitt av det här programmet, vet inte om det redan finns en tråd om det men jag startar en ändå..

Dom spelar väl 50/100? Jman och fi sitter på ~100k stackar.. Jman med 3,3 och fi J,J.. flopp A,J,3.. Där borde man väl ändå kunna komma undan med lägsta set, eller?

Jag menar, med sådär djupa stackar så kan man väl inte betala av utan att ha nötterna.. Eller?

Komma undan med lägsta set? Menar du att han ska folda sitt set när det är typ 1% chans att motståndaren ens har ett set?

Postad
Komma undan med lägsta set? Menar du att han ska folda sitt set när det är typ 1% chans att motståndaren ens har ett set?

Alltså, med 1000 big blinds behöver man kanske inte komma all-in eller hur? Det finns väl ett mellanläge mellan fold och all-in?

Det veror väldeliga på hur spelet varit preflop. Med ett ess på floppen går det inte att komma ur potten såklart, och hade det varit standars online med 100-bb stackar så kommer vi vara inne på filten när potten är slut. Med 1000 bb i stacken så kanske man kan säga syn någon gång (jag har inte sett potten så jag vet inte hur den spelats).

Postad

Såg det där och tyckte det var rätt dåligt spel.

En så pass bra spelare borde kunna komma undan med så där djupa stackar.

Hittar inte videon på youtube, men den borde finnas där.

Handen var mellan Galfond (33) och Adam (JJ), vad han nu heter i efternamn, eller möjligen Williamson III om det underlättar sökningen.

Postad

Alltså, med "komma undan" så menar jag att hålla potten någorlunda kontrollerad som gdaily redan har påpekat..

Postad

3vägs pott på flopp(raise + 2 synare varav), preflophöjaren cbetar Galfond slår om, spelaren i sista positon slår om ytterligare till 22k. Förste spelaren viker och det är Phils tur, svårt att hålla potten nere i det här läget.

Postad

minns den handen, dock längesen... Hålla nere potten gick väl iaf inte, möjligtvis skulle han kunnat folda mot den största nit i världshistorien (AJ, JJ, AA, KQs) men seriöst, degen skulle in bara.