Gå till innehåll

Hittar ni hjältesynen?


Recommended Posts

Har väldigt aggresiv image på bordet, vann det mesta vid tidpunkten för handen. Fienden hade jag ingen koll på, men fienden skulle kunna ha haft koll på mitt spel.

 

Jag checkar flopp för att se hur fienden reagerar (tror nämligen att jag leder). Fiendens check tycker jag bekräftar att jag ligger före.

 

Fiendens all-in på mitt turnbett gör mig dock konfunderad. Hittar ni synen?

 

Inledande spel 3601875606.

 

Anchorman sitter vid 0 med $113,30.

marcelli1977 sitter vid 1 med $74,30.

belfunk sitter vid 2 med $109,45.

MadDave1881 sitter vid 3 med $124,35.

DiegoBahia sitter vid 4 med $98,50.

-OSFC- sitter vid 5 med $123,85.

 

Dealern sitter vid 5.

 

Anchorman lägger en blind på $,50.

marcelli1977 lägger en blind på $1.

 

(Anchorman ges Qh 10s.)

 

Före floppen:

belfunk foldar.

MadDave1881 foldar.

DiegoBahia höjer med $2,50.

-OSFC- foldar.

Anchorman höjer med $10.

marcelli1977 foldar.

DiegoBahia synar med $10.

 

Floppen kommer upp

Qr Js 3k.

 

Anchorman checkar

DiegoBahia checkar

 

Turnkortet kommer upp 5s.

 

Anchorman satsar $28.

DiegoBahia går all-in med $85.

Anchorman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att ni är på min linje. Jag tyckte att synen var solklar, var dock tvecksam om den är det i längden. Men om ni hittar synen som inte har någon historia mot fienden så tänker jag fortsätta syna bluffar som denna.

 

Anchorman går all-in med $71,80.

$14,80 skjuts över till Anchorman.

 

Kortvisning:

 

Anchorman visar: Qh 10s

Qr Qh Js 10s 5s

Par i damer

 

DiegoBahia visar: 10r Jr

Js Jr Qr 10r 5s

Par i knektar

 

Riverkortet kommer upp 5r.

 

DiegoBahia visar: 10r Jr

Js Jr 5s 5r Qr

Två par, knektar och femmor

 

Anchorman visar: Qh 10s

Qr Qh 5s 5r Js

Två par, damer och femmor

 

Anchorman vinner potten på ($195).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att ni är på min linje. Jag tyckte att synen var solklar, var dock tvecksam om den är det i längden. Men om ni hittar synen som inte har någon historia mot fienden så tänker jag fortsätta syna bluffar som denna.

 

Anchorman går all-in med $71,80.

$14,80 skjuts över till Anchorman.

 

Kortvisning:

 

Anchorman visar: Qh 10s

Qr Qh Js 10s 5s

Par i damer

 

DiegoBahia visar: 10r Jr

Js Jr Qr 10r 5s

Par i knektar

 

Riverkortet kommer upp 5r.

 

DiegoBahia visar: 10r Jr

Js Jr 5s 5r Qr

Två par, knektar och femmor

 

Anchorman visar: Qh 10s

Qr Qh 5s 5r Js

Två par, damer och femmor

 

Anchorman vinner potten på ($195).

 

bluffar- eller valuebettar han?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att 3beta QTo pre är inte wp!

 

att påstå att du vinner det mesta och sen bara har $113 i stacken går inte riktigt ihop.

 

det är en jättefold preflop. postflop spelar handen sig själv, men det ändrar inte det faktum att du INTE spelade handen bra i det stora hela.

 

Att 3beta QTo fr SB mot höjare i sen position är helt ok;

Om höjaren höjer light,

och om man har en relativt tight image.

 

Med tanke på att Hero här säger att han har en väldigt aggressiv image så tycker jag inte att 3bet oop med QTo är så bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att 3beta QTo fr SB mot höjare i sen position är helt ok;

Om höjaren höjer light,

och om man har en relativt tight image.

 

Med tanke på att Hero här säger att han har en väldigt aggressiv image så tycker jag inte att 3bet oop med QTo är så bra.

 

Har man en tight image så går det nog att vänta ett par händer till..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man en tight image så går det nog att vänta ett par händer till..

 

Varför det? Tvärtom ska du vänta några händer till om du har en lös image.

 

Fi sätter dig på en mkt snävare HD än du faktiskt har här vilket gör att du får mervärde för händerna utanför den av Fi förväntade HD.n och högre FE än en lös spelare.

 

Nu skulle jag i och för sig inte 3beta en sån här hand oop (lr i pos) överhuvudtaget för jag vill inte vara dominerad ifall Fi synar. Hellre 3betar jag 76o i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att 3beta QTo pre är inte wp!

 

att påstå att du vinner det mesta och sen bara har $113 i stacken går inte riktigt ihop.

 

det är en jättefold preflop. postflop spelar handen sig själv, men det ändrar inte det faktum att du INTE spelade handen bra i det stora hela.

 

Jag tycker att det är väldigt skönt att som omväxling tre-beta relativt dåliga händer som Q10 för att få mer betalt när jag tre-betar stålet. Förstår inte varför du klagar på det. Om du tycker att det är fel vill jag ha ditt resonemang bakom!

 

Ah, jag mötte fienden på två-tre bord. Mycket möjligt att jag inte vann det mesta på just detta bord.

 

Men utveckla ditt resonemang om du ska klaga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tänker inte sitta här och göra jobbet åt dig. kolla hur QTo träffar olika floppar jämfört med en typisk 3bet-syn-range. ett av problemen är att du får stacka av på alla toppar-träffar och när du träffar ditt toppar har motståndaren inga sämre händer att stacka av med och de starka drag han floppar kommer att ligga ganska jämt i equity mot din träff. floppar du triss så får du så klart in pengarna mot överpar, men några ggr kommer du att vara utkickad och i princip dra dött. du har begränsade möjligheter att träffa ett bra drag.

 

kort sagt, QTo är ingen bra hand att 3beta eftersom du hoppas på floppar som QQx, TTx, QTx, KJx, J9x och att motståndaren då samtidigt har en av sina "nöthänder" som är sämre än din och som han stackar av med.

 

räcker det som utveckling?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tänker inte sitta här och göra jobbet åt dig. kolla hur QTo träffar olika floppar jämfört med en typisk 3bet-syn-range. ett av problemen är att du får stacka av på alla toppar-träffar och när du träffar ditt toppar har motståndaren inga sämre händer att stacka av med och de starka drag han floppar kommer att ligga ganska jämt i equity mot din träff. floppar du triss så får du så klart in pengarna mot överpar, men några ggr kommer du att vara utkickad och i princip dra dött. du har begränsade möjligheter att träffa ett bra drag.

 

kort sagt, QTo är ingen bra hand att 3beta eftersom du hoppas på floppar som QQx, TTx, QTx, KJx, J9x och att motståndaren då samtidigt har en av sina "nöthänder" som är sämre än din och som han stackar av med.

 

räcker det som utveckling?

 

sen har du glömt alla gånger FI foldar PF, synar och foldar på lowbord. samt alla gånger det kommer A eller K och vi contbettar och FI foldar sina mellanpar....

 

Kasta in det i mixen så kan vi snacka istället...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sen har du glömt alla gånger FI foldar PF, synar och foldar på lowbord. samt alla gånger det kommer A eller K och vi contbettar och FI foldar sina mellanpar....

 

Kasta in det i mixen så kan vi snacka istället...

 

Det där resonemanget håller väl egentligen inte eftersom det i så fall kan föras om alla händer. Därmed skulle alla händer vara lika lämpliga att trebeta med.

 

Vissa händer lämpar sig helt enkelt mindre att trebeta med pre just av skäl som JesperPV framförde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sen har du glömt alla gånger FI foldar PF, synar och foldar på lowbord. samt alla gånger det kommer A eller K och vi contbettar och FI foldar sina mellanpar....

 

Kasta in det i mixen så kan vi snacka istället...

 

Då kan du börja trebetta ATC - jag menar 27off e oftast nöten på 77x bräda. Om fi foldar när du trebettar ickestål är du tacksam, men du vill ändå spela en sådan hand som har möjligheter att floppa tungt mot just fi's 3bet-synrange. Som Jesper redan påpekat söker ni oftast samma kort om du spelar QT och du är ofta dominerad. Träffar du så har fi ofta träffat bättre och du måste stacka av. Jag trebettar 85s alla dar i veckan framför QTo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan du börja trebetta ATC - jag menar 27off e oftast nöten på 77x bräda. Om fi foldar när du trebettar ickestål är du tacksam, men du vill ändå spela en sådan hand som har möjligheter att floppa tungt mot just fi's 3bet-synrange. Som Jesper redan påpekat söker ni oftast samma kort om du spelar QT och du är ofta dominerad. Träffar du så har fi ofta träffat bättre och du måste stacka av. Jag trebettar 85s alla dar i veckan framför QTo.
agree
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...