Gå till innehåll

Kliva upp i nivå?


BerraFilur

Recommended Posts

Att någon kliver upp och skottar hör man ju väldigt frekvent, men vad gör man om det är precis tvärt om?

 

Spelade poker för något år sedan och när jag väl slutade hade jag klivit upp 2 nivåkliv från min startnivå och hade då 45000 bb vilket kan tyckas vara i överkant:rolleyes: Har i år gjort en comeback och lagt in 1000 på svenska spel och börjat på den absolut lägsta nivån. Problemet är nu att varje gång jag kliver upp i nivå och har EN backdag så får jag tankar om att jag är kass och måste ta ut allt utom typ 2000 och får då självklart börja om igen.

 

Är det någon annan som har känt samma problem och har nåt tips på hur man släpper tankegångarna om att hela tiden säkra vunna pengar så fort det är lite motgång så man nån gång tar sig uppåt i nivåer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Money isn't real, George. It doesn't matter. It only seems like it does. "

 

Jag är iof en jävla tiltapa som inte lär komma någonstans men vad är du rädd för? Själv har jag bestämt mig för att sluta vara en fegis och skotta tills jag bustar. :ola: Har iof inte spelat högre än PLO$600(marginell skillnad från micros) hittills men fan dom är ju totalt värdelösa där så det är bara att skotta på, går det så går det! Det är inte värt att lägga massa energi på småpengar i längden.

 

Om du ska gå upp en nivå kan du ju testa att skotta ett tag på nivån över den då borde du vänja dig lite snabbare också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Money isn't real, George. It doesn't matter. It only seems like it does. "

 

Jag är iof en jävla tiltapa som inte lär komma någonstans men vad är du rädd för? Själv har jag bestämt mig för att sluta vara en fegis och skotta tills jag bustar. :ola: Har iof inte spelat högre än PLO$600 hittills men fan dom är ju totalt värdelösa där så det är bara att skotta på, går det så går det! Det är inte värt att lägga massa energi på småpengar i längden.

 

Om du ska gå upp en nivå kan du ju testa att skotta ett tag på nivån över den då borde du vänja di lite snabbare också!

 

Problemet är väl dom få dagar jag faktiskt backar, då slutar det nästan med automatik med skottning på 1,2 eller till och med 3 nivåer ovanför (som tur var slår då dagsgränsen in i dom fall där backet fortsätter)

 

Problemet är då dagen efter när jag vaknar och funderar på hur stora tiltproblem jag har, tar du oftast ut 80% av rullen och får börja om igen. Det är ju som du säger, det kommer aldrig bli några stora pengar så länge som jag håller på så men jag har lätt för att tänka -Nåja, tog ut för en utlandsresa istället för att tilta bort allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte tänkt leva på poker, vilket du inte verkar göra för tillfället så funkar de väl bra så som du gör! Spelar ihop ett par tusen till resan eller nån ny jacka. Cashar ut dina vinster, sen sätter in 1000 kr till och kör likadant till du e uppe i de 8000 som du behövde till resan.

 

Om du fattar mitt tänk :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att någon kliver upp och skottar hör man ju väldigt frekvent, men vad gör man om det är precis tvärt om?

 

Spelade poker för något år sedan och när jag väl slutade hade jag klivit upp 2 nivåkliv från min startnivå och hade då 45000 bb vilket kan tyckas vara i överkant:rolleyes: Har i år gjort en comeback och lagt in 1000 på svenska spel och börjat på den absolut lägsta nivån. Problemet är nu att varje gång jag kliver upp i nivå och har EN backdag så får jag tankar om att jag är kass och måste ta ut allt utom typ 2000 och får då självklart börja om igen.

 

Är det någon annan som har känt samma problem och har nåt tips på hur man släpper tankegångarna om att hela tiden säkra vunna pengar så fort det är lite motgång så man nån gång tar sig uppåt i nivåer?

 

Jag känner igen mej i mycket förutom att jag inte tar ut min rulle och tvingas börja om på noll av den anledningen.

 

Oftast går det riktigt bra när jag går upp men så får jag lite motrigg och blir tveksam och osäker och går tillbaka till det gamla vanliga trygga.

 

Blir lite trött på mej själv att jag håller på sådär :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är väl dom få dagar jag faktiskt backar, då slutar det nästan med automatik med skottning på 1,2 eller till och med 3 nivåer ovanför (som tur var slår då dagsgränsen in i dom fall där backet fortsätter)

 

Problemet är då dagen efter när jag vaknar och funderar på hur stora tiltproblem jag har, tar du oftast ut 80% av rullen och får börja om igen. Det är ju som du säger, det kommer aldrig bli några stora pengar så länge som jag håller på så men jag har lätt för att tänka -Nåja, tog ut för en utlandsresa istället för att tilta bort allt.

 

Jag har med gjort så, plockar ut sina vinster när man börjar blir tiltad och sen sätter man in några hundra upp till en tusenlapp och grindar upp dom till en eller en halv månadslön. Det kanske har blivit mellan 5000-15000 i månaden och det funkar ju när man pluggar, men har nu insett hur dåliga dom är på högre nivåer och att krossar man på lägre nivåer så är chansen stor att man iaf är en stabil vinnare på lägre midstakes och då finns det ingen anledning att grinda ihjäl sig för kaffepengar.

 

Det tar en jävla tid att ta sig upp till lite högre nivåer om man ska ha en vettig bankrulle hela tiden såvida man inte lyckas klonka någon turnering. För grejen är ju att iaf jag själv tar ut pengarna för jag behöver dom till annat än poker, hade man lirat lite högre hade man mer kunnat bygga rulle mycket enklare för då hade man kunnat ta ut en mycket lägre % av rullen varje månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt råd är att avsätta en del av rullen för att testa den högre nivån (5-10 inköp), funkar det inte så har du ändå kvar en "grundrulle" för den nivån du slår.

Mitt andra råd är att inte casha ut, det viktigaste för att kliva upp i nivå är att ha bankrulle för det.

Backdagar har vi alla och det är inget att bry sig om bara du känner att du fattar rätt beslut vid borden så vänder det. Med din rulle så borde du vara trygg.

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag skottar så är det oftast när det gått bra under sessionen - jag avsätter altså lite av vinsten till att skotta.

Detta är jävligt lyckat för min del då man oftast oxå spelar bra.

 

Idag tänker jag inte ens tanken att skotta om det gått dåligt, orkar inte med större svängningar längre ...pokern är inte så speciellt givande/rolig som den varit.

 

...sen skottar man på fyllan ibland men brukar funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du måste sudda ut gränsen mellan (pengar på sajten) och (andra pengar på bank osv.) ... allt är till för att skotta med. allt är till för att skotta med. allt är till för att skotta med.

 

varför dra gränsen där. allt är till för att skotta med allt är till för att skotat med. jag drar gränsen vid att kränga arvegods och som sista utväg kan man alltid panta föräldrarnas bil eller snabba lån :/ huset får dom dock behålla man måste ha lite moral med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt råd är att avsätta en del av rullen för att testa den högre nivån (5-10 inköp), funkar det inte så har du ändå kvar en "grundrulle" för den nivån du slår.

Mitt andra råd är att inte casha ut, det viktigaste för att kliva upp i nivå är att ha bankrulle för det.

Backdagar har vi alla och det är inget att bry sig om bara du känner att du fattar rätt beslut vid borden så vänder det. Med din rulle så borde du vara trygg.

 

GL!

 

Kloka ord och något jag försökt flertalet gånger, har även sagt till mina kompisar att när jag väl kommer till den här nivån XXXX så ska jag kliva upp. Dom suckar bara, det känns inte trovärdigt då dom vet att jag ändå inte kommer ge det en chans. Räcker med att göra en dålig session eller bli badbeatad på nästa nivå innan det är utcashning och börja om på 0.

 

Dom pengar jag plockar ut är egentligen inga pengar jag behöver ta ut utan blir mer att jag bara tar ut o hamstrar så det finns ingen mening att inte kunna fortsätta bygga rulle. Fan man e född kärring helt enkelt, efter gårdagens session är jag uppe i 3000 bb för nivån ovanför iaf.

 

Funderar då på att spela upp mig till 4000 bb och lägga 500 bb på nivån ovanför. Om det inte går så spelar jag upp 1000 nya och försöker med 500 nya.

 

Känns det som att det kan vara en idé (ta i beräkning att jag är en fegskit)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar då på att spela upp mig till 4000 bb och lägga 500 bb på nivån ovanför. Om det inte går så spelar jag upp 1000 nya och försöker med 500 nya.

 

Känns det som att det kan vara en idé (ta i beräkning att jag är en fegskit)

Helt rätt tänk imo. Jag fick göra detta några gånger innan jag kände att jag fick grepp om den övre nivån.

Du har ändå kvar 3500bb på din bekväma nivå som du vet du slår så du slipper spela med rädda pengar.

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...