Kaobell Postad 18 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2008 Har själv varit superaggro och folk har visat tendens till att sluta ta mig på allvar. Nu plockar jag upp en skaplig hand och får en helt okey flopp.. Hur spelar vi här? Får ju inte särskilt kul stack senare om det här falerar. PokerStars Spel #19716053928: Turnering #102283116, $10+$1 Holdem No limit - Omgång V (30/60) - 2008/08/18 - 16:03:13 (ET) Bord '102283116 159' 9-max Plats #2 har knappen Plats 1: Bongoburger (3930 i marker) står över Plats 2: SirSpirit (5060 i marker) Plats 3: DMadmonks (5135 i marker) Plats 4: rich555 (11033 i marker) Plats 5: 00scarface00 (3315 i marker) Plats 6: 3978paola (4810 i marker) Plats 7: GladanXXX (4815 i marker) Plats 8: seppjones (3040 i marker) Plats 9: Kaobell (6175 i marker) DMadmonks: lägger lilla mörken 30 rich555: lägger stora mörken 60 *** HÅLKORT *** Utdelat till Kaobell [Kh As] 00scarface00: lägger sig 3978paola: lägger sig GladanXXX: lägger sig seppjones: lägger sig Kaobell: höjer 180 till 240 Bongoburger: lägger sig SirSpirit: lägger sig DMadmonks: synar 210 rich555: lägger sig *** FLOPP *** [Jd 7s Ad] DMadmonks: passar Kaobell: satsar 540 DMadmonks: höjer 4355 till 4895 och är all-in Kaobell: ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Leooo Postad 18 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2008 Blixterkaaaambom synar här 100/100 med din image. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bodinarn Postad 18 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2008 mm instasyn med imagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kravmärkt Postad 18 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2008 mm instasyn med imagen. foldar du utan image eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bodinarn Postad 18 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2008 foldar du utan image eller? ok lät rätt dumt, instasyn hursom Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kaobell Postad 18 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 18 Augusti , 2008 Jag tänkte att "fan har han AJ då får han ha det" eftersom jag inte skulle kunna förlåta mig själv om jag inte synade. Det som skrämmer mig mest egentligen är att jag täcker honom med 1000 cirkus. Vilket gör att jag i princip måste ge upp turren om jag är slagen. Min syn känns som standard även om det slår knutar i huvudet på grund av vikten av att handen måste vinnas. Någon som känner igen tänket? Kaobell: synar 4355 *** TURN *** [Jd 7s Ad] [7h] *** RIVER *** [Jd 7s Ad 7h] [4d] *** VISNING *** DMadmonks: visar [Td Ah] (två par, ess och sjuor) Kaobell: visar [Kh As] (två par, ess och sjuor - kung sidokort) Kaobell vann 10330 frånpott *** SAMMANFATTNING *** Total pott 10330 | Avgift 0 Bord [Jd 7s Ad 7h 4d] Plats 1: Bongoburger lade sig innan Flopp (satsade inte) Plats 2: SirSpirit (knappen) lade sig innan Flopp (satsade inte) Plats 3: DMadmonks (lilla mörken) visade [Td Ah] och förlorade med två par, ess och sjuor Plats 4: rich555 (stora mörken) lade sig innan Flopp Plats 5: 00scarface00 lade sig innan Flopp (satsade inte) Plats 6: 3978paola lade sig innan Flopp (satsade inte) Plats 7: GladanXXX lade sig innan Flopp (satsade inte) Plats 8: seppjones lade sig innan Flopp (satsade inte) Plats 9: Kaobell visade [Kh As] och vann (10330) med två par, ess och sjuor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Steel Postad 18 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2008 Hehe, önskar att jag ställdes inför liknande "svåra" beslut lite oftare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kaobell Postad 18 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 18 Augusti , 2008 Hehe, önskar att jag ställdes inför liknande "svåra" beslut lite oftare. Det är mest troligt på grund av dom här tankebanorna jag spelar bäst i början av turneringar. Men det är skottpeng på den här typen av beteende va? (Kan nån tala om det för mig) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lixifer Postad 18 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2008 Hehe, önskar att jag ställdes inför liknande "svåra" beslut lite oftare. QFT Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Donorb Postad 29 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2008 Han hade ju förmodligen inte tomteställt med AJ eller bättre så den synen kan ju inte vara jättesvår. Helt enkelt ett klassiskt tomtespel med A med vek kicker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 29 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2008 Ibland är poker lätt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacDaddy Postad 29 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2008 Du måste göra en del lösa syner när du väljer o spela med en lös image. Detta är dock inte en lös syn. Så mkt du slår här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kaobell Postad 29 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 29 Augusti , 2008 Bra, tack för svaren. Synen är väl inte så svår, men det tuffa i beslutet är väl att med den lösa imagen kommer alltid folk som bestämmer sig för att sätta en på plats och sätter sin kicker alternativt prickar setet och att jag får rätt lite marker kvar om jag förlorar handen. Psykologi Levander! (ps. Jag förstår också ironi och sarkasm ds) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Thorn- Postad 29 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2008 men förfan, du riskerar ju alltid att bli utdragen, vad trodde du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kaobell Postad 29 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 29 Augusti , 2008 men förfan, du riskerar ju alltid att bli utdragen, vad trodde du? Väl talat, exakt vad jag tänker.. Häng med på att detta inte handlar om själva handen utan om själva "mindsetet". Ett standardmove kan bli världens svåraste för stunden och vad jag efterlyser är att någon talar om för mig precis vad du säger "du riskerar ju alltid att bli utdragen". Säkert ingen som fattar vad jag talar om men om det är nån som gör det så kanske den någon kan tala om för mig hur man tar sig ur liknande mentala blockar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Thorn- Postad 29 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2008 Ett tips är att tänka på vad poker egentligen handlar om. Den som vinner mest pengar är han som kan identfiera flest +EV-situationer och satsa på varenda en även om den så är en 0.01% edge. En sådan liten edge kommer i långa loppet innebära en fantastisk varians men samtidigt kommer det märkas väldigt fort när man hela tiden vågar köra på alla dessa småedgar. Många bäckar små... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts