Gå till innehåll

NL200 Tight reg - Känns som jag borde folda flopp, men?


Recommended Posts

Seat 2 is the button

Seat 1: I_Bluff? ( $208.15 USD )

Seat 2: Hero ( $200.00 USD )

Seat 3: danyika18 ( $324.45 USD )

Seat 4: Fis-herman ( $194.00 USD )

danyika18 posts small blind [$1.00 USD].

Fis-herman posts big blind [$2.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ As Ah ]

I_Bluff? folds

Hero raises [$7.00 USD]

danyika18 calls [$6.00 USD]

Fis-herman calls [$5.00 USD]

** Dealing Flop ** [ Qs, 2d, Js ]

danyika18 checks

Fis-herman checks

Hero bets [$17.00 USD]

danyika18 folds

Fis-herman raises [$52.00 USD]

Hero calls [$35.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 6s ]

Fis-herman bets [$74.00 USD]

Hero calls [$74.00 USD]

** Dealing River ** [ 7h ]

Fis-herman bets [$61.00 USD]

Hero folds

Fis-herman wins $331.00 USD from main pot

 

Vet inte alls själv vad jag tycker. FI är 21/17/4, verkar dock vara relativt passiv med marginella händer. Har inte sett honom göra något out of line.

 

Mina tankar under spel var att jag inte hade nån lust att få in det på floppen då jag flippar eller är efter, och ville se en bra turn. Färgen kommer in och det är absolut inte det bästa, men jag tror han bettar t.ex. T9 och liknande på turn.

 

När river kommer blank tror jag aldrig han shovear tom, varpå det är 22/QJ/färg kvar och jag foldar mot bra odds.

 

Så, anyway, tankar?

 

Edit: Note att jag har nötdrag till färgen på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 2 is the button

Seat 1: I_Bluff? ( $208.15 USD )

Seat 2: Hero ( $200.00 USD )

Seat 3: danyika18 ( $324.45 USD )

Seat 4: Fis-herman ( $194.00 USD )

danyika18 posts small blind [$1.00 USD].

Fis-herman posts big blind [$2.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ As Ah ]

I_Bluff? folds

Hero raises [$7.00 USD]

danyika18 calls [$6.00 USD]

Fis-herman calls [$5.00 USD]

** Dealing Flop ** [ Qs, 2d, Js ]

danyika18 checks

Fis-herman checks

Hero bets [$17.00 USD]

danyika18 folds

Fis-herman raises [$52.00 USD]

Hero calls [$35.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 6s ]

Fis-herman bets [$74.00 USD]

Hero calls [$74.00 USD]

** Dealing River ** [ 7h ]

Fis-herman bets [$61.00 USD]

Hero folds

Fis-herman wins $331.00 USD from main pot

 

Vet inte alls själv vad jag tycker. FI är 21/17/4, verkar dock vara relativt passiv med marginella händer. Har inte sett honom göra något out of line.

 

Mina tankar under spel var att jag inte hade nån lust att få in det på floppen då jag flippar eller är efter, och ville se en bra turn. Färgen kommer in och det är absolut inte det bästa, men jag tror han bettar t.ex. T9 och liknande på turn.

 

När river kommer blank tror jag aldrig han shovear tom, varpå det är 22/QJ/färg kvar och jag foldar mot bra odds.

 

Så, anyway, tankar?

 

Edit: Note att jag har nötdrag till färgen på turn.

 

HAHAH detta kanske är offtopic, men heter du dead-inside på dota? HAHAHAHhAHAHAH oj, kanske blev rätt omoget nu... :) Vi har haft våra "konversationer" om du är Dead-Inside.

 

Angående post, tur du skrev edit annars hade handen varit värdelöst spelat. Det verkar som FI också är rädd för färgen då han underbettar river? eller så valuebettar han. Men dina reads är helt ok faktiskt, min första tanke var 109, sen finns ju AQ KQ också. Att han träffat set känns inte troligt, vet inte varför, men gör bara inte det.

 

Intressant hand, men som spelad hade jag faktiskt tagit synen, visar han upp tvåpar eller dyl, så är det ändå ok. Du har faktiskt lagt in ca 140$ i potten och det kostar 60$ att ta syn i en pott som är över 300$. Hade själv, om jag varit fi reraisat med AQ på flop för att undvika att du träffar draget.

 

Som handen är spelad tror jag att jag tagit synen, har du stor respekt för fi skulle du foldat på floppen och efter turn är du tvungen att syna då du har nötfärgen, lika bra att syna river också imo. Hoppas du förstår vad jag menar :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

va

 

va

 

HAHAH detta kanske är offtopic, men heter du dead-inside på dota? HAHAHAHhAHAHAH oj, kanske blev rätt omoget nu... :) Vi har haft våra "konversationer" om du är Dead-Inside.

 

Yep, och, okej? Inte direkt så att jag pratar med folk jag inte känner ofta, så det måste varit korta konversationer.

 

Angående post, tur du skrev edit annars hade handen varit värdelöst spelat. Det verkar som FI också är rädd för färgen då han underbettar river? eller så valuebettar han. Men dina reads är helt ok faktiskt, min första tanke var 109, sen finns ju AQ KQ också. Att han träffat set känns inte troligt, vet inte varför, men gör bara inte det.

 

Han shovear rivern. Fanns inte mer pengar att tillgå. Tvivlar starkt på att han spelar AQ/KQ såhär.

 

Med det sagt tror jag nog syn på river är befogat, känns som en dålig fold men jag trodde bara inte han bluffade. Sällan jag är såhär förvirrad, varken i spelet eller efteråt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe ne ja har slutat me dota, men var väl för ungefär 1-2 år sedan jag lirade med dig. Jag brukade vara rätt omogen i chatten och efter att ha mött dig ett antal gånger så blev du också rätt trött på mig ;).

 

Slutade väl med att jag trackade dig för att vara en no-lifer (du var alltid online) och du kallade mig massa andra stuffs. Men det är historia, kul o se att du spelar poker också, spelar du fortf dota? har du en pf db?

 

Gl annars, som sagt, folden var kass men du var väl så inne i spelet att du reagerade eftersom han shoveade. Inte mkt att göra, tror du var slagen, men en syn är alltid rätt i sånt där läge eftersom det finns så mycket i potten, och i vissa lägen bluffar han/har en helt randomhand. KK finns ju också som alternativ, även om den blir konstigt spelad.

 

Sen finns ju alternativet som Jgrande beskrev, pusha turn, men som spelad måste du ta syn river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vi inte pusha/höja flop istället, tycker brädan är tillräckligt våt för att vi ska pusha istället för att se en dålig turn och göra handen svårspelad.

 

Finns inte jättemånga dåliga turnar iom att vi plockar upp nötfärgdrag om ett tredje spader faller. Därmed inte sagt att man inte kan försöka få in allt på flopp, det är nog inget jättegrovt misstag om det ens är ett sådant.

 

Själv hade jag nog synat flopp och fått in allt på turn. Viker definitivt inte turn iaf, och blir mkt mer lättspelat att bara ställa, vi har ju trots allt outs vad han än har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inte jättemånga dåliga turnar iom att vi plockar upp nötfärgdrag om ett tredje spader faller. Därmed inte sagt att man inte kan försöka få in allt på flopp, det är nog inget jättegrovt misstag om det ens är ett sådant.

 

Själv hade jag nog synat flopp och fått in allt på turn. Viker definitivt inte turn iaf, och blir mkt mer lättspelat att bara ställa, vi har ju trots allt outs vad han än har.

 

Finns inte jättemånga dåliga turnar iom att vi plockar upp nötfärgdrag om ett tredje spader faller. Därmed inte sagt att man inte kan försöka få in allt på flopp, det är nog inget jättegrovt misstag om det ens är ett sådant.

 

Själv hade jag nog synat flopp och fått in allt på turn. Viker definitivt inte turn iaf, och blir mkt mer lättspelat att bara ställa, vi har ju trots allt outs vad han än har.

 

Spader är ofc en dålig turn för våran hand, vi är slagna av alla combodrag och drar i handen istället för att vi leder som vi ofta gör på floppen, problemet med att syna flop att han ofta checkfoldar kort som han hade lastat in allt med floppen på. Och alla som säger fistpump all-in är lost i denna tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...