Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej,

har en liten känsla av att jag blev blåst på den här potten, hur skulle ni ha spelat?

Bordstämming

Jag har bara hunnit sitta ett par händer vid bordet så jag har ingen direkt uppfattning.

saw flop|saw showdown

Button ($21.25)

SB ($32.5)

BB ($8.8)

UTG ($36.75)

UTG+1 ($25.25)

MP1 ($31.45)

Hero ($25.9)

MP3 ($18.6)

CO ($22.85)

Preflop:

Hero is MP2 with K:diamond:, K:heart:.

SB posts a blind of $0.1.

3 folds

Hero raises to $2

2 folds

Button calls $2, 2 folds.

Höjer till $2 vilket är min standardhöjning i en ohöjd pott, får syn av en motståndare vilket jag är ganska nöjd med.

Flop: ($4.35) 7:club:, 5:diamond:, 6:diamond:

(2 players)

Hero bets $4

Button calls $4.

Floppen kommer låg men med stege/färgdrag som skrämmer mig lite, lite väl mycket kanske.

Turn: ($12.35) 8:diamond: (2 players)

Hero checks

Button bets $10

Hero folds.

Jag beslutar att checka på turn :?

Vad hade ni gjort här?

Jag är ganska säker på att jag hade gjort samma som Button gör, dvs raisa ordentligt.

Jag fegar ut och lägger mig då jag ser allt för många händer som slår mig här, kanske ser jag för många spöken?

Final Pot: $22.35

Main Pot: $12.35, won by Button.

Pot 2: $10, returned to Button.

No showdown. Button wins $22.35.

Frågan är vad hade ni gjort efter turn-kortet?

Efter att ha suttit ytterligare ett tag vid bordet visar det sig att "Button" raisar rejält på det mesta men foldar fort på omslag. Hade jag vetat detta hade jag kanske agerat annorlunda, men det är ju otroligt lätt att vara efterklok i poker :)

/Sinkin

Postad

Jag hade inte checkat turn, med ett så farligt bräde hade jag betat på all visad svaghet från dig, precis som Fi gör. Kaste ut ett bet på minst ½-pott och ser vad han gör, får du syn eller omslag är det dax att ta det lungt.

Postad
Det verkar uppenbarligen som han gillar sin hand på floppen när han synar din bet. Så man kan nog med gott samvete lägga sig där. Jag tycker att du spelade rätt!

På en så låg nivå som denna, finns det massor av spelare som synar hans pet på floppen med QTo, så att inte betta turn och att lägga ner så for tycker jag är lite vekt.

Postad

Nja.. Jag vet inte om det här är rätt läge att ge sig in i krig med tomtarna.

Du måste ju även vara medveten om att på den här nivån så synar dom med vilka händer som helst preflopp. Det är mycket möjligt att han sitter med T2 i ruter i det där läget.

Sen om man väl ska betta turn så kan det vara lika bra att trycka. I och med att om du bettar turn så har du halva din stack i potten och då är det inte lätt att släppa den handen.

Så då kan man nästan lasta in resten för att skrämmas lite.

Eller hur?

Postad
På en så låg nivå som denna, finns det massor av spelare som synar hans pet på floppen med QTo, så att inte betta turn och att lägga ner så for tycker jag är lite vekt.

Även om jag inte håller med om att det är så väldigt många som synar $2 preflop med skräp så kan jag gå med på QTo. Jag har dock svårare att se att QTo som missar floppen helt synar ett $4 bet... Men man skall väl inte utesluta någonting antar jag :)

/Sinkin