Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 251
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
svårt att veta var man har Fi när han bara kallsynar pre och två gator.

check/syn, bet/fold , check/fold?

***** Hand 787501180 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Saturday, August 30, 2008 11:27:51 AM

Diana 4 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Samus (1161.29)

Plats 2: ElderSerbo (1017.82)

Plats 3: SickenKing (515.58)

Plats 4: tiltmiffo (802.57)

Plats 5: AK-4747 (988.52)

AK-4747 lägg LM 2.50

Samus lägg SM 5.00

** Giv **

Samus [N/A, N/A]

ElderSerbo [Knr, Knk]

SickenKing [N/A, N/A]

tiltmiffo [N/A, N/A]

AK-4747 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

ElderSerbo Höj till 20.00

SickenKing Lägg

tiltmiffo Syna 20.00

AK-4747 Syna 20.00

Samus Lägg

*** Flop(Board): *** : [3s, 6k, 10r]

*** Bet Runda 2 ***

AK-4747 Passa

ElderSerbo Satsa 48.75

tiltmiffo Syna 48.75

AK-4747 Lägg

*** Turn(Board): *** : [3s, 6k, 10r, 9k]

*** Bet Runda 3 ***

ElderSerbo Satsa 110.00

tiltmiffo Syna 110.00

*** River(Board): *** : [3s, 6k, 10r, 9k, Kr]

*** Bet Runda 4 ***

ElderSerbo ?

Hej. Tror jag har mött dej på fullring. Lite smålurigt läge, är ingen expert på SH, men jag hade nog checksynat här. Känns som att om han har stegen eller AT,QT,JT eller nåt i den stilen. Klonkade han stegen så raisar han, har han en tia så tror jag inte du får syn. Så inducera en bluff genom check tror jag är bäst. Fast han kanske tror att han värdebettar sin AT..

Postad

*** Bet Runda 4 ***

ElderSerbo Satsa 170.00

tiltmiffo Syna 170.00

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 707.50

ElderSerbo [Knr, Knk] Par i knektar Vinst: 0.00

tiltmiffo [Eh, Es] Par i ess Vinst: 707.50

wp :shock:

Hej. Tror jag har mött dej på fullring.

stämmer nog bra, lirade en hel del FR tidigare och va väl den största niten på svs, nu har jag börjat spela poker dock :-D

Postad

*** Bet Runda 4 ***

ElderSerbo Satsa 170.00

tiltmiffo Syna 170.00

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 707.50

ElderSerbo [Knr, Knk] Par i knektar Vinst: 0.00

tiltmiffo [Eh, Es] Par i ess Vinst: 707.50

wp :shock:

Bara att dömma av dennes stats i min PT-databas kan man nog check/folda river. Helt klart någon som har gått den bakvända pokerskolan.

Postad
Bara att dömma av dennes stats i min PT-databas kan man nog check/folda river. Helt klart någon som har gått den bakvända pokerskolan.

ja, han spelade riktigt märkligt i flera händer, nu vet man det.

Hur gör vi på rivern här, han sitter med 200bb vilket gör det lite riskabelt slå om tillbaka. Jag ska inte överskatta honom och säkert säga att om han träffat stegen har han ett combodrag med FD också, utan han kan lika gärna ha synat med vanlig hålpipa på flop. Hade han haft runt 500-600 kr i stacken hade jag degat direkt men nu blir det klurigare.

nån som tycker vi ska betta turn också förresten? är ju annars rätt troligt att random lördagsfisk synar ner med K3o typ.

***** Hand 788058286 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Saturday, August 30, 2008 11:06:26 PM

Diana Turbo 12 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: kanonkalle (945.68)

Plats 2: ElderSerbo (995.00)

Plats 3: uffe78 (1044.51)

Plats 4: finex1 (518.96)

Plats 5: friktion (258.26)

ElderSerbo lägg LM 2.50

uffe78 lägg SM 5.00

** Giv **

kanonkalle [N/A, N/A]

ElderSerbo [Ds, Dk]

uffe78 [N/A, N/A]

finex1 [N/A, N/A]

friktion [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

finex1 Syna 5.00

friktion Syna 5.00

kanonkalle Lägg

ElderSerbo Höj till 35.00

uffe78 Syna 35.00

finex1 Lägg

friktion Lägg

*** Flop(Board): *** : [5k, Kk, 10h]

*** Bet Runda 2 ***

ElderSerbo Satsa 60.00

uffe78 Syna 60.00

*** Turn(Board): *** : [5k, Kk, 10h, 7s]

*** Bet Runda 3 ***

ElderSerbo Passa

uffe78 Passa

*** River(Board): *** : [5k, Kk, 10h, 7s, Dr]

*** Bet Runda 4 ***

ElderSerbo Satsa 140.00

uffe78 Höj till 280.00

Postad

Ingen som har en åsikt på QQ-handen ovan?

Månadsresultatet för Augusti skrivs till fantastiska +2300 kr, det är i det särklass sämsta resultatet jag haft sen jag började spela på svs i Januari. Har annars legat runt 10 som sämst och 35k som rekordmånad. Otroligt jobbig månad psykiskt sätt då jag svängt rejält, upp 10k två gånger om bara för att tappa allt båda gångerna. Känner mig oerhört revanschsugen nu inför September, ska titta igenom mitt spel lite då jag spewat bort en del pengar då jag varit tiltad, vilket jag borde kunna undvika bättre. Framförallt ska jag sluta med att överskatta mina motståndare att dom kan lägga okej händer på farliga brädor, vet inte hur många gånger jag uppgivet sett Fi hitta sjuka syner med mellanpar mot mitt riverbet där man inte ska kunna syna.

Värt att nämna är att jag på mina sista tio speldagar har åtta backdagar, en breakeven och endast en plusdag. Att jämföra med tidigare i våras då jag hade över tjugo raka plusdagar.

Postad
ja, han spelade riktigt märkligt i flera händer, nu vet man det.

Hur gör vi på rivern här, han sitter med 200bb vilket gör det lite riskabelt slå om tillbaka. Jag ska inte överskatta honom och säkert säga att om han träffat stegen har han ett combodrag med FD också, utan han kan lika gärna ha synat med vanlig hålpipa på flop. Hade han haft runt 500-600 kr i stacken hade jag degat direkt men nu blir det klurigare.

nån som tycker vi ska betta turn också förresten? är ju annars rätt troligt att random lördagsfisk synar ner med K3o typ.

***** Hand 788058286 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Saturday, August 30, 2008 11:06:26 PM

Diana Turbo 12 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: kanonkalle (945.68)

Plats 2: ElderSerbo (995.00)

Plats 3: uffe78 (1044.51)

Plats 4: finex1 (518.96)

Plats 5: friktion (258.26)

ElderSerbo lägg LM 2.50

uffe78 lägg SM 5.00

** Giv **

kanonkalle [N/A, N/A]

ElderSerbo [Ds, Dk]

uffe78 [N/A, N/A]

finex1 [N/A, N/A]

friktion [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

finex1 Syna 5.00

friktion Syna 5.00

kanonkalle Lägg

ElderSerbo Höj till 35.00

uffe78 Syna 35.00

finex1 Lägg

friktion Lägg

*** Flop(Board): *** : [5k, Kk, 10h]

*** Bet Runda 2 ***

ElderSerbo Satsa 60.00

uffe78 Syna 60.00

*** Turn(Board): *** : [5k, Kk, 10h, 7s]

*** Bet Runda 3 ***

ElderSerbo Passa

uffe78 Passa

*** Bet Runda 4 ***

ElderSerbo Satsa 140.00

uffe78 Höj till 280.00

Jag hade föredragit att endast syna om FI är väldigt lös "beroende på hur hans spel sett ut innan" och som ofta fiskarna gör "syna med hålpipor" så har han dig slagen. Eftersom du checkar turn så kan han "fiskbluffa" till 280 alternativt att han har kq, och är svag för att slå om, alt q10!!. Du får endå hyfsade odds för syn, och mkt att förlora om han fiskat in hålet.

Så du vet nog best utifrån hans spel stil.

GL!

Postad
Jag hade föredragit att endast syna om FI är väldigt lös "beroende på hur hans spel sett ut innan" och som ofta fiskarna gör "syna med hålpipor" så har han dig slagen. Eftersom du checkar turn så kan han "fiskbluffa" till 280 alternativt att han har kq, och är svag för att slå om, alt q10!!. Du får endå hyfsade odds för syn, och mkt att förlora om han fiskat in hålet.

Så du vet nog best utifrån hans spel stil.

GL!

blä. Dega alla dagar i veckan. För många händer han höjjer som du slår och för få som du torskar mot räcker som motivering. Jag anser att du torskar jättemycket på att bara syna här i längden.

Postad
blä. Dega alla dagar i veckan. För många händer han höjjer som du slår och för få som du torskar mot räcker som motivering. Jag anser att du torskar jättemycket på att bara syna här i längden.

Din motivering och resonemang stämmer bra, till att se det i det långa loppet. Men om man ser till handen i fråga så kan situation i sådann, FI och hur ditt spel "i nuläget" ser ut, påverka resultat samt beslut.

Postad
Din motivering och resonemang stämmer bra, till att se det i det långa loppet. Men om man ser till handen i fråga så kan situation i sådann, FI och hur ditt spel "i nuläget" ser ut, påverka resultat samt beslut.

Vilka av de fetmarkerade sakerna tycker du förespråkar en syn istället för en push? Vi har inga reads, stats eller något annat att gå på, vilket gör att vi måste förutsätta att det är en standardfisk.

Postad
Vilka av de fetmarkerade sakerna tycker du förespråkar en syn istället för en push? Vi har inga reads, stats eller något annat att gå på, vilket gör att vi måste förutsätta att det är en standardfisk.

Nee precis, det stämmer juu. Men jag syftade på i mitt första inlägg att om han i det läget har spela en del mot FI, och kan lite av hans spelstil så kan han SJÄLV dra en slutsats utifrån situationen.

Postad

Ja, alltså jag har ingen read på snubben utan det är en random lördagsfisk. Tycker också att ett omslag känns som det bästa alternativet, jag var dock feg efter alla mina minusdagar och valde syn.

*** Bet Runda 4 ***

ElderSerbo Satsa 140.00

uffe78 Höj till 280.00

ElderSerbo Syna 280.00

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 745.00

kanonkalle Lägger mig Vinst: 0.00

ElderSerbo [Ds, Dk] Triss i damer Vinst: 745.00

uffe78 [8h, 9h] Högsta kort kung Vinst: 0.00

Skön start på september, 3k + på 1k händer, behövdes verkligen för att få tillbaka självförtroendet. Vet inte hur mycket jag kommer hinna spela nu då jag ska flytta med en tjej till en ny lägenhet närmare city till helgen, för det första vet jag inte när internet kommer och för det andra får jag väl inte spela hela kvällarna längre. toffleri 8-)

Postad

upp 1k till igår, kanske har jobbat mig ur svackan nu, va länge sen jag hade två plusdagar i vilket fall. inget spel idag, däremot gick det bra i dagens korpmatch, seriefinal mot ett lag som låg två pinnar före oss i div2korpen. Slutade med 2-1 seger efter en rättvis vändning från oss i slutet, jävlar vad roligt det är att spela fotboll.Verkligen synd att man lockades mer av alkoholen och la av spela seriöst när man va runt 15 år, det ångrar man idag.

Postad

3k till idag, men fyfan vad värdelöst, borde seriöst varit upp mot 10k, utdragningarna fortsätter hagla och så gör jag århundradets sämsta syn precis med färg på parad bräda när han överbettar och potten var på över 1000bb fyfan vad tråkigt att avsluta så. typiskt när man spelat bra hela kvällen men så kom tröttheten och koncentrationen var inte på topp. aja, 6k hitills i september iaf.

• 2 weeks later...
Postad

Har varken dator eller internet förtillfället efter vår flytt. Har beställt en laptop som skulle kommit nu i veckan men dom ringde och berättade att leveransdatumet var uppskjutet till slutet av månaden. Så för att stilla mitt pokerbegär blir det en grindkväll hemma hos mina föräldrar för andra söndagen irad. Har inget behov av en bil längre nu när vi flyttat in till centralare delar av stan så det läggs på is ett tag. 4,5k + för september vilket är ok då jag bara spelat några strötimmar hittils.

Postad

Hur spelar vi vidare här?

**** Hand 793704007 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Friday, September 05, 2008 9:16:38 PM

Diana Turbo 11 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: sterosr (110.86)

Plats 2: tictactoe (1018.51)

Plats 3: ElderSerbo (970.00)

Plats 4: finnfemfel (979.59)

Plats 5: todaro (1211.02)

sterosr lägg LM 2.50

tictactoe lägg SM 5.00

** Giv **

sterosr [N/A, N/A]

tictactoe [N/A, N/A]

ElderSerbo [Kh, Kr]

finnfemfel [N/A, N/A]

todaro [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

finnfemfel Syna 20.00

todaro Lägg

sterosr Syna 20.00

tictactoe Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [5s, Ds, 7k]

*** Bet Runda 2 ***

sterosr Satsa 80.00

tictactoe Höj till 160.00

ElderSerbo ?

Postad

jobbade bara halvdag idag och mina föräldrar bor rätt nära mitt jobb så hade sett fram emot en lång grinddag, då ringer tjejen precis och har blivit sjuk och tvingar hem mig så att jag också ska bli sjuk, typ... typiskt när man sett fram emot att spela.. :evil:

Skulle raisat mtp att han ofta sitter på typ AQ/KQ och ofta bara vill ställa shortstacken. Aldrig kul att spela KK i 4vägspotter:P

jo exakt, sen vet man ju inte vad snubben bakom mig som inte agerat får för sig heller så det är klurigt spela mot så många.

***** Hand 788135040 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Sunday, August 31, 2008 12:14:19 AM

Diana Turbo 3 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Storre (540.90)

Plats 2: ElderSerbo (1674.81)

Plats 3: moande02 (631.66)

Plats 4: tarfoive (572.34)

Plats 5: fjodde111 (167.85)

tarfoive lägg LM 2.50

fjodde111 lägg SM 5.00

** Giv **

Storre [N/A, N/A]

ElderSerbo [Eh, Er]

moande02 [N/A, N/A]

tarfoive [N/A, N/A]

fjodde111 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Storre Lägg

moande02 Syna 20.00

tarfoive Lägg

fjodde111 Lägg

*** Flop(Board): *** : [6s, Ks, 4h]

*** Bet Runda 2 ***

ElderSerbo Satsa 35.62

moande02 Syna 35.62

*** Turn(Board): *** : [6s, Ks, 4h, 8r]

*** Bet Runda 3 ***

ElderSerbo Satsa 89.05

moande02 All-in 576.04

måste orka folda här va eller är det någon som hittar synen?

• 2 weeks later...
Postad

Efter ett tips i laptoptråden så beställde jag en Dell Vostro, den kom för ett par dagar sen och jag är oerhört nöjd med den plus att jag skaffat internet så nu kommer det bli hårdgrind ett tag.

Men något verkar vara fel med mitt PT, eller är det jag som blivit sjukt tight på sistonde? Jag har alltid lirat runt 25/20/x plus minus ett par procent men nu visar PT att jag spelat 14/11 efter 10k händer. Det kan omöjligen stämma alltså, bara för att jämföra så kollade jag in mina stats på den troligen största nötförsäljaren på nivån och han lirade 16/13. Någon som vet om det är någon känd felaktig inställning eller vad kan det bero på?

Postad
Efter ett tips i laptoptråden så beställde jag en Dell Vostro, den kom för ett par dagar sen och jag är oerhört nöjd med den plus att jag skaffat internet så nu kommer det bli hårdgrind ett tag.

Men något verkar vara fel med mitt PT, eller är det jag som blivit sjukt tight på sistonde? Jag har alltid lirat runt 25/20/x plus minus ett par procent men nu visar PT att jag spelat 14/11 efter 10k händer. Det kan omöjligen stämma alltså, bara för att jämföra så kollade jag in mina stats på den troligen största nötförsäljaren på nivån och han lirade 16/13. Någon som vet om det är någon känd felaktig inställning eller vad kan det bero på?

Det låter inte rätt. Jag kan inte tänka mig i mina vildaste fantasier att du spelar 14/11 :shock:

Vem är nötförsäljaren du pratar om?

Vad har du för siffror på mig?

/snusproffs

Postad
Det låter inte rätt. Jag kan inte tänka mig i mina vildaste fantasier att du spelar 14/11 :shock:

Vem är nötförsäljaren du pratar om?

Vad har du för siffror på mig?

/snusproffs

Nej jag förstår inte, jag har snarare blivit ännu lösare än sist jag hade ett fungerande PT och då lirade jag som sagt 25/20. Kommer ihåg när jag grinda FR för ett bra tag sedan och var en semifisk, då var jag nog den tightaste och vekaste spelaren som svs upplevt och då lirade jag 14/5 typ8-) kollar lite nu på andra spelare stats och dom verkar ju normala, men jämför man med mig är jag alltså den överlägset tightaste av regsen och det känns inte som det speglar verkligheten.

hade bara 35 händer på dig, har inte hunnit föra över mina gamla händer ännu. vill inte outa ngn här men kan skicka pm om det är intressant ang nötförsäljaren.

edit: förutom en kort session på samma bord som dig så har jag inte sett dig sen tidigt i somras snusproffs, du spelar inte så ofta längre eller?

Postad
Nej jag förstår inte, jag har snarare blivit ännu lösare än sist jag hade ett fungerande PT och då lirade jag som sagt 25/20. Kommer ihåg när jag grinda FR för ett bra tag sedan och var en semifisk, då var jag nog den tightaste och vekaste spelaren som svs upplevt och då lirade jag 14/5 typ8-) kollar lite nu på andra spelare stats och dom verkar ju normala, men jämför man med mig är jag alltså den överlägset tightaste av regsen och det känns inte som det speglar verkligheten.

hade bara 35 händer på dig, har inte hunnit föra över mina gamla händer ännu. vill inte outa ngn här men kan skicka pm om det är intressant ang nötförsäljaren.

edit: förutom en kort session på samma bord som dig så har jag inte sett dig sen tidigt i somras snusproffs, du spelar inte så ofta längre eller?

Jag jobbar som yrkesmusiker (gitarrist) och sommaren är högsäsong för mig, så jag har varit ute på turne nästan konstant under maj-aug.

Det är först nu i sept jag börjat grinda någorlunda ofta igen, och jag planerar att pokra mycket under hösten/vintern, och då ska du ge fan i att 3betta mig hela jävla tiden!!!:evil:

Postad

12k upp i sept hittills vilket får ses som ett riktigt bra resultat då jag inte spelade något mellan den 5e till den 22a dvs nästan hela månaden utan lir. Har en liten hobby när jag har tråkigt och det är gå in på 0.5/1 och pusha alla händer pre, alltid lika roligt när folk lackar i chatten och det är troligen ett vinnande koncept :rolleyes:

Jag jobbar som yrkesmusiker (gitarrist) och sommaren är högsäsong för mig, så jag har varit ute på turne nästan konstant under maj-aug.

Det är först nu i sept jag börjat grinda någorlunda ofta igen, och jag planerar att pokra mycket under hösten/vintern, och då ska du ge fan i att 3betta mig hela jävla tiden!!!:evil:

Jasså spelar du i något stort band eller? Haha, ah lovar att sluta trebeta dig om du börjar limpa istället :-D

Postad
12k upp i sept hittills vilket får ses som ett riktigt bra resultat då jag inte spelade något mellan den 5e till den 22a dvs nästan hela månaden utan lir. Har en liten hobby när jag har tråkigt och det är gå in på 0.5/1 och pusha alla händer pre, alltid lika roligt när folk lackar i chatten och det är troligen ett vinnande koncept :rolleyes:

Jasså spelar du i något stort band eller? Haha, ah lovar att sluta trebeta dig om du börjar limpa istället :-D

Jag tror tyvärr inte jag kan börja limpa, det gör ont i hela kroppen att göra det.

Vi har ett par guldskivor på nacken och ett par ettor på svensktoppen, men jag vill inte outa bandnamnet.

Postad

Kan då sammanfatta ännu en månad, fick bara in 15k händer under september och plusset skrivs till 12k sek. Siktar på att spela äckligt mycket i oktober och även börja lira lite 5/10 igen när värdet finns då jag snart är rullad för det pånytt efter en stor cashout i augusti.