Gå till innehåll

Mellan hopp och förtvivlan - en omahadagbok


wallie999

Recommended Posts

  • Svars 205
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Februari var bra, mars är hittills inget vidare. Det har varit en lång räcka (eller kort kanske, bara två dager) av grisiga situationer, ni vet: 3bet oop, flop bra, turnkortet det sämsta i hela leken. Om inte annat så lär jag mig mycket av det, men jag skulle gärna ta en behaglig dag av nötter eller skräp.

 

Som rekreation har jag börjat spela sitngos. Det är ganska behagligt än så länge. Folk spelar överlag hiskeligt och det är inte direkt några svåra situationer, iaf inte i paritet med hur det är vid omahaborden. Vore jag mer lagd åt det mekaniska robothållet skulle jag definitivt nöta sitngos, ens ROI skulle nog kunna vara rätt hög på de lägre nivåerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

%¤#&%¤#&%¤# datorer.

 

Efter x antal överhettade laptopnedstängningar bestämde jag mig för att det var dags för en ny dator. En stationär den här gången, då alla de grejer jag har inkopplade till datorn ändå kräver en hockeytrunk för att flytta runt på.

 

Jag köpte mig ett gäng datorkomponenter och skruvade ihop mig en alldeles utmärkt liten burk, inget fancy men fullt tillräcklig för mina behov. När det väl var klart tänkte jag att det är lika bra att göra allt det tråkiga på en gång så jag satt igång med programinstallation (jag pysslar med musik och har en uppsjö av program att installera), finjustering av operativet och uppdatering av diverse licenser. 3 hela dagar tog det (40 gigs ljudbibliotek tar tid kan jag lova). Och på den fjärde dagen... lägger den satans hårddisken av!!!

 

Och här sitter jag nu ett par dagar senare, med en fullt fungerande dator men med en överhängande rädsla att någon ond gud återigen ska upptäcka hur fint jag har gjort i min dator och bränna mitt moderkort eller dylikt. Nu blir det småinstallationer och förhoppningsvis kan jag på detta vis hamna under belsebubs datorradar.

 

Poker har det naturligtvis inte blivit mycket av under den senaste veckan. Jag spelade min första riktiga session igår och det var riktigt kul. Bra gick det dessutom, vilket var en trevlig välkommen tillbaka-present ifrån full tilt. Om datorn, ta i trä, håller så blir det hårdgrindande framöver. Och musik då, även om de stora ljudbiblioteken får ligga i lådan ett tag till. Installerar en disk om dagen kanske...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu är man i offentligheten alltså...

 

Jag har råkat hamna i ett Deuces Cracked-projekt kallat PLO-dojo och den första filmen finns uppe nu såg jag just. Inte för att jag tillför så mycket till det första avsnittet (förmodligen inte det andra heller då det är fortsättningen på samma diskussion), mitt skype fuckade upp så jag säger nog inte särskilt mycket, men det blir nog spännande framöver i alla fall.

 

Om den andre svensken som är med i projektet råkar läsa det här så får du gärna skicka ett pm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokern behandlar mig inget vidare för tillfället, men det är väl bara att spela sig igenom det antar jag. Det gör mig i alla fall studiemotiverad, vilket är bra.

 

En ljuspunkt är dock mitt extensiva modifierande av full tilt-klienten. Efter att ha suktat efter de härliga fyrfärgskorten på stars kände jag att jag behövde nåt liknande till full tilt. Häromnatten beslöt jag mig så för att göra slag i saken och gå igenom mastodonttråden på 2+2 med full tilt-mods i jakt på en uppsättning trevliga fyrfärgskort. Efter ett par testkortlekar hittade jag slutligen en jag var nöjd med.

 

Men den gröna färgen på korten skar sig mot färgen på den virtuella bordsduken, så nytt bord behövde jag visst också. Det slutade såklart inte där, utan nu har jag en fullt modifierad klient. Avatarerna behöll jag visserligen, men jag gick faktiskt så långt att jag försökte modifiera typsnittet i klienten...

 

Resultatet blev fantastiskt bra, det är en ren fröjd att slänga upp ett par bord. Enda problemet är att double suited-händerna ser lite väl lockande ut, det tar emot att kasta dem oavsett kortvalör :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående Gus anklagelser så har jag hittat en schysst handanalys på 2+2 av Urindanger. Intressant läsning:

 

Urindanger:

 

My logic: The first go around preflop is standard. I have 50K effective so I call Gus's raise trying to hit a set for cheap. Phil Ivey calls behind me. Phil G. reraises to 18K and then Gus calls. At this point, I'm in a tough decision. It's a rare situation where all three plays (call, fold, shove) have merit. Therefore, I time-banked and thought about it til the end.

 

Here's my thought process:

 

The pot is 44K and I have 44.6K left to go. So I breakdown their ranges.

 

Phil's range: I know his play well and I think I have a really good idea of what he reraises from the blinds. Mainly, it's quality starting hands such as:

AAxx, KKxx (good kings), AKQJss or AKQJds, and multiway connected hands like QJT9ds/ss down to 3456ds.

 

Gus's range: Gus is one of the loosest players at the table. He opens approximately 35% of his hands from this position. Obviously, Gus shoves here with AAxx and good KKxx with the amount dead money in the middle. He'd call everything else in his range (hands that world class players fold) because he is a loose fish preflop. This includes weak hands such as: A279ss and Q846ss. So what's left are the top 35% of his hands (minus the aces and good kings).

 

(sidenote: If gus did make the bet with phil about me never reraising Gus here if the situations were reversed, Gus would be back to borrowing money again. I'd reraise Gus much more often here because his 3-betting range includes many more T764ds, J743ds type hands which I'm far ahead of)

 

So I ask myself: How does my hand play against this range? Gus doesn't have KKxx or AAxx so I'm very sure I'm ahead of him. Phil has me beat badly sometimes, but I'm okay against a significant part of his range. A quick calculation in my head says I'm probably close to 33ish% 3-way on average. Because of this, with the amount of dead money in the pot, I'm clearly not folding.

 

Call or shove?

 

I know that Gus's range is weak. He's put in 18K already.

 

If I shove, I can give Phil G. a chance to reshove and maybe fold Gus out. This will also fold Ivey out and lock in his 3.5k. If Gus folds (He's a whale but he'll look down and mircalously fold his weakest hands 10% of the time), I'm going HU against Phil G. for a 120K pot with 43-44% equity.

(I'm about 35% against AAxx or KKxx and around 52% against the rest of his range)

 

Calling on the other hand would let Gus and probably Ivey in to see a flop. My equity isn't nearly as good 4-way and I'll have a really tough decision on the 75% of flops where I miss my set. The pot will be 80K (I'll have 44 left) and I'll have a very tough decision on a ton of flops that 4 people will see.

 

Breaking it down, Shove > Call >>> Fold. I rest my case.

 

 

---Z

 

Full Tilt Poker Game #11212088297: Table Hansen Blender - $500/$1000 - Pot Limit Omaha Hi - 20:48:52 ET - 2009/03/18

Seat 1: Gypsie Queen ($101,709.50)

Seat 2: SxMxF ($42,994)

Seat 3: Erik Seidel ($34,000)

Seat 4: LokoIsBack ($35,000)

Seat 5: Gus Hansen ($99,485)

Seat 6: Urindanger ($48,144)

Seat 7: Phil Ivey ($104,497)

Seat 8: durrrr ($124,788)

Seat 9: OMGClayAiken ($199,492)

OMGClayAiken posts the small blind of $500

Gypsie Queen posts the big blind of $1,000

The button is in seat #8

*** HOLE CARDS ***

SxMxF folds

Erik Seidel folds

Gus Hansen has 15 seconds left to act

Gus Hansen raises to $3,500

Urindanger calls $3,500

Phil Ivey calls $3,500

durrrr folds

OMGClayAiken has 15 seconds left to act

OMGClayAiken raises to $18,500

Gypsie Queen folds

Gus Hansen has 15 seconds left to act

Gus Hansen has requested TIME

Gus Hansen calls $15,000

Urindanger has 15 seconds left to act

Urindanger has requested TIME

Chat Monitor (Support): jcl723 has lost their chat privilege for 2 minutes. Spamming the table is prohibited.

Urindanger raises to $48,144, and is all in

Phil Ivey folds

OMGClayAiken has 15 seconds left to act

OMGClayAiken raises to $167,432

Gus Hansen has 15 seconds left to act

Gus Hansen has requested TIME

Gus Hansen calls $80,985, and is all in

OMGClayAiken shows Ace of SpadesKing of Spades7 of ClubsAce of Clubs

Gus Hansen shows 7 of HeartsJack of Diamonds8 of Diamonds9 of Spades

Urindanger shows 8 of SpadesQueen of DiamondsQueen of Spades8 of Clubs

Uncalled bet of $67,947 returned to OMGClayAiken

*** FLOP *** 4 of Diamonds7 of SpadesKing of Hearts

*** TURN *** 4 of Diamonds7 of SpadesKing of Hearts5 of Diamonds

*** RIVER *** 4 of Diamonds7 of SpadesKing of Hearts5 of Diamonds2 of Hearts

OMGClayAiken shows two pair, Kings and Sevens

Gus Hansen shows a pair of Sevens

OMGClayAiken wins the side pot ($102,682) with two pair, Kings and Sevens

Urindanger shows a pair of Queens

OMGClayAiken wins the main pot ($148,929) with two pair, Kings and Sevens

Gus Hansen adds $35,000

Urindanger adds $35,000

*** SUMMARY ***

Total pot $251,614 Main pot $148,932. Side pot $102,682. | Rake $3

Board: 4 of Diamonds7 of SpadesKing of Hearts5 of Diamonds2 of Hearts

Seat 1: Gypsie Queen (big blind) folded before the Flop

Seat 2: SxMxF didn't bet (folded)

Seat 3: Erik Seidel didn't bet (folded)

Seat 4: LokoIsBack is sitting out

Seat 5: Gus Hansen showed 7 of HeartsJack of Diamonds8 of Diamonds9 of Spades and lost with a pair of Sevens

Seat 6: Urindanger showed 8 of SpadesQueen of DiamondsQueen of Spades8 of Clubs and lost with a pair of Queens

Seat 7: Phil Ivey folded before the Flop

Seat 8: durrrr (button) didn't bet (folded)

Seat 9: OMGClayAiken (small blind) showed Ace of SpadesKing of Spades7 of ClubsAce of Clubs and won ($251,611) with two pair, Kings and Sevens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte roa mig med en turre, hade inga större krav utom att den skulle börja omgående. Så jag reggade mig för en satellit på svs. Det såg lite märkligt ut i lobbyn: 1000/1000 blinds och 1 marker i startstack, men jag tänkte att det i vanlig ordning var någon svs-bugg. Så var dock inte fallet, utan det blev en enminutsturre för min del där jag fick ställa in min stackars marker med JKs innan blindsen kom. Kul spelupplevse, värt. Det enda syfte jag kan se med dessa satelliter är att höja folks läsförståelse, jag vet i alla fall att jag ska titta ännu en gång innan jag reggar mig för en turre igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte posta en hand som jag vill ha lite input på:

 

FI är löspassiv pre, men hyfsat aggro postflop.

 

FullTiltPoker Game #11255656487: Table Sublight (6 max) - $0.10/$0.25 - Pot Limit Omaha Hi - 12:54:57 ET - 2009/03/21

Seat 1: fullofkingz ($34.46)

Seat 2: FIREDRAGONINJA ($34.59)

Seat 3: wallie999 ($26.34)

Seat 4: DILLUAN ($33.15)

Seat 5: serrasalmus ($10.20)

Seat 6: SauloTheDino ($28.52)

FIREDRAGONINJA posts the small blind of $0.10

wallie999 posts the big blind of $0.25

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to wallie999 7 of ClubsJack of DiamondsJack of SpadesKing of Diamonds

DILLUAN calls $0.25

serrasalmus folds

SauloTheDino calls $0.25

fullofkingz calls $0.25

FIREDRAGONINJA has 15 seconds left to act

FIREDRAGONINJA calls $0.15

wallie999 checks

*** FLOP *** 5 of SpadesJack of HeartsAce of Hearts

FIREDRAGONINJA has 15 seconds left to act

FIREDRAGONINJA checks

wallie999 bets $1

DILLUAN calls $1

SauloTheDino calls $1

fullofkingz folds

FIREDRAGONINJA folds

*** TURN *** 5 of SpadesJack of HeartsAce of Hearts3 of Clubs

wallie999 has 15 seconds left to act

wallie999 bets $3.75

DILLUAN folds

SauloTheDino raises to $15.50

wallie999 funderar och tycker att hans linje ser skum ut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyssnade på en intervju med Tommy Angelo från Deuces Crackeds podcast häromdagen. TA pratade om begreppet "reciprocality", någonting rätt intressant i mina ögon. Lite kortfattat menar TA att om jag och min motståndare spelar samma händer på samma sätt så är det teoretiskt sett ett nollsummespel (för en längre beskrivning se här: http://www.tommyangelo.com/articles/reciprocality.htm ).

 

Jag har inte tänkt på det tidigare, men händer där man trycker med nötterna är på sätt och vis ett nollsummespel. Det är oftast så självklart hur man ska spela de händerna ("standard" är väl vad man säger) att det i det långa loppet bör jämna ut sig dvs alla tjänar ungefär lika mycket på de starka händerna. En intressant konsekvens av detta blir att ens winrate i huvudsak då kommer från de marginella händerna, de händer som svagare motståndare spelar sämre än en själv. Stora delar av det man vinner på en session kommer naturligtvis inte från dem, utan från de starka händerna, men eftersom de utgör ett nollsummespel är de egentligen inte så intressanta.

 

Begreppet förändrar väl egentligen ingenting för spelet, men det gav mig i alla fall en mer avslappnad syn på varians. Och nåt kul att tänka på förstås :-)

 

Rörande spelandet så gjorde jag en kul grej igår. Jag kastade mig in i en klassisk snoppmätartävling dvs tjafs i chatten med efterföljande heads up-match. Jag är egentligen inte så mycket för sånt, men det var en, i mina ögon, svag spelare som började klaga i chatten på nåt spel jag gjorde och då slog det mig att det här kanske är ett bra läge att hetsa honom till lite HU.

 

Det slutade naturligtvis olyckligt. Jag vann ett par småpotter ifrån honom och sen vann han en stor, insta-satt ut, sa "ty for the money" och drog. Ingen större ekonomisk skada, backade ett halvt inköp, men bittert att min plan grusades. Kul var det dock och jag kommer definitivt att göra om det om tillfälle ges.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL med pokern! Ses vid borden :-)

 

TY!

 

Så nu är det april alltså... en kort summering av mars:

 

Månaden började kasst resultatmässigt och sen tog jag ett datorbadbeat som gjorde mig oförmögen att spela (och smått förbannad) under nån vecka. Efter det - nydatorrigg och vände minuset till ett positivt resultat för mars. Tillsammans med rakeback blev det faktiskt inte en så tokig månad.

 

Gulade en kompis starskonto genom att slakta honom i diverse heads up-utmaningar... ni kan kalla mig Razz-kungen :P

 

Hamnade i ett Deuces Cracked-projekt, vilket hittills har varit givande, även om pacific time inte är särskilt kul att följa.

 

Ungefär så var min pokermars. April blir en lång grind.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte posta en hand som jag vill ha lite input på:

 

FI är löspassiv pre, men hyfsat aggro postflop.

 

FullTiltPoker Game #11255656487: Table Sublight (6 max) - $0.10/$0.25 - Pot Limit Omaha Hi - 12:54:57 ET - 2009/03/21

Seat 1: fullofkingz ($34.46)

Seat 2: FIREDRAGONINJA ($34.59)

Seat 3: wallie999 ($26.34)

Seat 4: DILLUAN ($33.15)

Seat 5: serrasalmus ($10.20)

Seat 6: SauloTheDino ($28.52)

FIREDRAGONINJA posts the small blind of $0.10

wallie999 posts the big blind of $0.25

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to wallie999 7 of ClubsJack of DiamondsJack of SpadesKing of Diamonds

DILLUAN calls $0.25

serrasalmus folds

SauloTheDino calls $0.25

fullofkingz calls $0.25

FIREDRAGONINJA has 15 seconds left to act

FIREDRAGONINJA calls $0.15

wallie999 checks

*** FLOP *** 5 of SpadesJack of HeartsAce of Hearts

FIREDRAGONINJA has 15 seconds left to act

FIREDRAGONINJA checks

wallie999 bets $1

DILLUAN calls $1

SauloTheDino calls $1

fullofkingz folds

FIREDRAGONINJA folds

*** TURN *** 5 of SpadesJack of HeartsAce of Hearts3 of Clubs

wallie999 has 15 seconds left to act

wallie999 bets $3.75

DILLUAN folds

SauloTheDino raises to $15.50

wallie999 funderar och tycker att hans linje ser skum ut

 

3:an träffar ju faktiskt 234x, en hand han mycket väl kan ta den linjen med. Alternativt kan han ha 42xx med ett högt(?) färgdrag. Jag vet nog inte alls vad jag hade gjort... Lutar nog mot gråtfold, känns som att det är i liknande situationer jag spewar bort mest pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3:an träffar ju faktiskt 234x, en hand han mycket väl kan ta den linjen med. Alternativt kan han ha 42xx med ett högt(?) färgdrag. Jag vet nog inte alls vad jag hade gjort... Lutar nog mot gråtfold, känns som att det är i liknande situationer jag spewar bort mest pengar.

 

Ja, 234x är nog rimligt. Jag tyckte att handen var skum när jag spelade den, men mtp på att en spelare synar före dino kan han ju ha 234x. 42 med färgdrag känns inte så sannolikt, kan inte tänka mig så många handkombinationer som man spelar, men visst är det tänkbart.

 

Tack för kommentaren!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Införskaffade holdem manager med omahabetan häromdagen och måste säga att det var ett klart lyft ifrån PTO med AceHud. Tror aldrig att jag kommer att öppna PTO igen.

 

Ikväll blir det NLHU i SCOOP. Får förbereda mig med en film eller något för väntan på att 2000-4000 heads up matcher ska ta slut lär ju vara olidlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Införskaffade holdem manager med omahabetan häromdagen och måste säga att det var ett klart lyft ifrån PTO med AceHud. Tror aldrig att jag kommer att öppna PTO igen.

 

Ikväll blir det NLHU i SCOOP. Får förbereda mig med en film eller något för väntan på att 2000-4000 heads up matcher ska ta slut lär ju vara olidlig.

 

Tack för tipset angående Holdem manager med omaha =)..

GL i HUn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Damn!

 

PokerStars Game #26801153110: Tournament #200904101, $15.00+$1.50 Hold'em No Limit - Match Round II, Level I (25/50) - 2009/04/06 23:40:25 CET [2009/04/06 17:40:25 ET]

Table '200904101 2019' 2-max Seat #1 is the button

Seat 1: wallie999 (5525 in chips)

Seat 2: 1stAir (4475 in chips)

wallie999: posts small blind 25

1stAir: posts big blind 50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to wallie999 7 of ClubsKing of Hearts

wallie999: raises 100 to 150

1stAir: calls 100

*** FLOP *** 9 of Clubs10 of ClubsJack of Clubs

1stAir: checks

wallie999: checks

*** TURN *** 9 of Clubs10 of ClubsJack of Clubs8 of Clubs

1stAir: checks

wallie999: bets 150

1stAir: raises 200 to 350

wallie999: calls 200

*** RIVER *** 9 of Clubs10 of ClubsJack of Clubs8 of Clubs4 of Clubs

1stAir: bets 1600

wallie999: raises 3425 to 5025 and is all-in

1stAir: calls 2375 and is all-in

Uncalled bet (1050) returned to wallie999

*** SHOW DOWN ***

wallie999: shows 7 of ClubsKing of Hearts (a straight flush, Seven to Jack)

1stAir: shows Queen of Clubs10 of Hearts (a straight flush, Eight to Queen)

1stAir collected 8950 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 8950 | Rake 0

Board 9 of Clubs10 of ClubsJack of Clubs8 of Clubs4 of Clubs

Seat 1: wallie999 (button) (small blind) showed 7 of ClubsKing of Hearts and lost with a straight flush, Seven to Jack

Seat 2: 1stAir (big blind) showed Queen of Clubs10 of Hearts and won (8950) with a straight flush, Eight to Queen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TS Eliot hade uppenbarligen ingen aning om vad han snackade om. April är ju the sweetest month, i alla fall i min bok. Bara plusdagar så långt ögat kan se (nåja, 8st i alla fall). Att det är vår är inte så illa det heller. Det känns därför lite trist att lämna vårvädrets och luckboxandets Malmö för ett kallt och pokerfritt Umeå. Men det blir nog kul där också, träffa familjen och spela musik på nån klubb där.

 

En annan glad nyhet är att jag nu slipper casha ut delar av rullen stup i kvarten och med min rungood så blir det ett återtåg till PLO50 nästa vecka. Det känns grymt skönt att kunna börja klättra igen, dels för min pokerutvecklings skull, men självklart för pengarna också.

 

Så nu blir jag pokerlös i en vecka, men lycka till vid borden och så ses vi PLO50 om en vecka :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tillbaks i Malmö och tillbaka på PLO50, sweet life. Känner mig fortfarande inte riktigt återställd efter resan. Jag lyckades nämligen köpa sittplats på natttåget vilket inte direkt var nån höjdare, så det blev inte fullt lika mycket spel som jag hade tänkt idag.

 

PLO50 var lite nervigt i början, körde 2 såna bord och 2 PLO25, men det släppte efter en halvtimme och sen var det väl som vanligt. Plussade en del gjorde jag också, vilket kändes som en trevlig välkommen hem-present.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag önskar att jag hade någonting spännande att skriva så att jag kunde få lite fart på dagboken, men alla dagar tycks likna varandra fast på ett bra sätt. Spelar poker och vinner och livet är rätt behagligt.

 

Angående att folk är synstationer på låga nivåer, så skulle jag vilja invända med att säga att de flesta faktiskt är foldstationer. Det kanske är Full Tilt som är ovanligt vek/tight, men min erfarenhet är att foldar i allt för stor utsträckning, i alla fall emot mig. Visst finns det synstationer och det är naturligtvis trevligt när man stöter på dem, men standardfisken synar brett pre och spelar fit or fold på floppen. De kan syna flop med nåt drag, men blankar turn check/foldar de allt som oftast. Skandinavisk galning är alltså nöten på mikronivån :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TS Eliot hade uppenbarligen ingen aning om vad han snackade om. April är ju the sweetest month, i alla fall i min bok. Bara plusdagar så långt ögat kan se (nåja, 8st i alla fall). Att det är vår är inte så illa det heller. Det känns därför lite trist att lämna vårvädrets och luckboxandets Malmö för ett kallt och pokerfritt Umeå. Men det blir nog kul där också, träffa familjen och spela musik på nån klubb där.

 

En annan glad nyhet är att jag nu slipper casha ut delar av rullen stup i kvarten och med min rungood så blir det ett återtåg till PLO50 nästa vecka. Det känns grymt skönt att kunna börja klättra igen, dels för min pokerutvecklings skull, men självklart för pengarna också.

 

Så nu blir jag pokerlös i en vecka, men lycka till vid borden och så ses vi PLO50 om en vecka :-)

 

Ett varningens ord, jag minns att jag hävdade att TS Eliot hade fel angående april i en omahadagbok för ett par år sen och blev så jinxad att jag började backa rakt ut och la ner dagboken en månad senare. :shock:

 

Men man studsar tillbaka från det med. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett varningens ord, jag minns att jag hävdade att TS Eliot hade fel angående april i en omahadagbok för ett par år sen och blev så jinxad att jag började backa rakt ut och la ner dagboken en månad senare. :shock:

 

Men man studsar tillbaka från det med. :)

 

Haha, kul sammanträffande :-). Hoppas bara att jag slipper gå samma öde till mötes. Än så länge är det rätt få moln på aprilhimlen, men det är ju en dryg vecka kvar så det är kanske dumt att ta ut segern i förskott.

 

Dagen bjöd i alla fall på spännande omaha-action. Tror aldrig att jag har hamnat i så många kluriga lägen som idag. Inte många topset och nötfärger, utan mest bara situationer där jag var svag, men där mina motståndare inte heller kan vara särskilt starka. Väldigt kul att spela när det är så, men jag känner mig i huvudet ungefär som efter en tenta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, april är uppenbarligen inte slut än... spelade just en surrealistisk dålig session. Missade i princip alla floppar och när jag väl träffade något och fick in pengarna lyckades mina motståndare gräva upp allehanda bakdörrsdrag för att springa om mig på river. Får hoppas att det inte håller i sig det här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...