Rival Postad 15 Augusti , 2008 Rapport Postad 15 Augusti , 2008 Hej. Spelade denna handen igår. Har suttit vid bordet ca 30 minuter. Använder inte PT men jag tror jag har en ganska TAG image. FI har varit småfiskig. Han har bland annat miniraisat pre och synat omslag flera gånger tidigare, precis som nu. Det är framförallt huruvida jag ska göra synen på river eller inte som intresserar mig. Observera också effektiva stackdjupen på ca 250 BBs. Kommentarer på övriga spelet/betsizes/annat är självklart välkommet också ***** Hand 773755725 ***** 2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 14 augusti 2008 21:33:31 Diana 37 (Vanlig/Cash Game) Plats 1: Jokern17 (188.21) Plats 2: Robin G (1370.32) Plats 3: Your name (476.84) Plats 4: hesa1 (1224.05) Plats 5: RIVALI (1580.43) RIVALI lägg LM 2.50 Jokern17 lägg SM 5.00 ** Giv ** Jokern17 [N/A, N/A] Robin G [N/A, N/A] Your name [N/A, N/A] hesa1 [N/A, N/A] RIVALI [, ] *** Bet Runda 1 *** Robin G Lägg Your name Lägg hesa1 Höj till 10.00 RIVALI Höj till 45.00 Jokern17 Lägg hesa1 Syna 45.00 *** Flop(Board): *** : [, , ] *** Bet Runda 2 *** RIVALI Satsa 70.00 hesa1 Syna 70.00 *** Turn(Board): *** : [, , , ] *** Bet Runda 3 *** RIVALI Satsa 165.00 hesa1 Syna 165.00 *** River(Board): *** : [, , , , ] *** Bet Runda 4 *** RIVALI Satsa 290.00 hesa1 All-in 944.05 RIVALI ? Citera
deom_on Postad 15 Augusti , 2008 Rapport Postad 15 Augusti , 2008 Kan de lukta 4-5 med en runner-runner triss här? =P Citera
Hallqvist Postad 15 Augusti , 2008 Rapport Postad 15 Augusti , 2008 Du får 2,6:1 på syn, tror han har dig slagen för ofta för att syn skall vara lönsamt, men beror ju väldigt mycket på FI också såklart.. Känns väldigt mycket 87,54 imo, även 22,66 & 99 finns ju helt klart.. Tror inte han har luft tillräckligt ofta för att du ska syna och han degar väl inte med A9 eller 1010-QQ här? Om han är fiskig så kommer bättre lägen, jag hade väntat in ett av dom Citera
Elitloppet Postad 15 Augusti , 2008 Rapport Postad 15 Augusti , 2008 Om han är fiskig så kommer bättre lägen, jag hade väntat in ett av dom Hade väl stämt om det varit en turnering, men nu är det CG. Mkt möjligt att det är en fold (jag har ingen aning om hur spelet är på 2,5/5 på SvS) men gillar inte argumentet att vänta in ett bättre läge. Antingen är det EV+ att syna och då gör vi det, annars gör vi det inte. Förlorar vi fyller vi på och tar tillbaka fiskens pengar snart i vilket fall. Citera
Supertequila Postad 16 Augusti , 2008 Rapport Postad 16 Augusti , 2008 känns som du är rätt så slagen på river här. Citera
Rival Postad 16 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2008 Tack så mycket för kommentarerna. Finns det någon alternativ linje att spela den? Är det jättedåligt att checkcall river? Citera
f0rtress Postad 16 Augusti , 2008 Rapport Postad 16 Augusti , 2008 Du håller en bra linje fram till rivern. Jag tycker river beten känns rätt kall, vad sätter du FI på? Om han är tom kan du checka för att få han att bluffa. Om du sätter han på ngt bra kan du checka och se hur stor hans bet blir. Din bet här känns kall för du får bara syn av bättre händer känns det som. Plus att han kan TOM bluffa dig på den beten om han läser dig som svag. Check syn , check fold beroende på betstorleken, tycker jag iaf är en bättre linje. Han kan sitta med 7-8, och 5-4 om han har floatat. Eller tom ett slowspelat set. Nackdelen med check är väl att du kanske blir enkel att bluffa, dock så kanske du kan hitta syn och vinna ngr gånger. Men känns som det bästa altenativet här är check. Lycka till Citera
cobb89 Postad 16 Augusti , 2008 Rapport Postad 16 Augusti , 2008 Jag tror c/c är bäst om han inte pottar typ. Håller dock inte med föregående att du bara får syn av bättre, han synar ju lätt riverbetet med TT/JJ/QQ. Tyvärr är denna delen av hans range ganska tunn och därför känns c/c bättre. Citera
Rival Postad 16 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2008 Du håller en bra linje fram till rivern. Jag tycker river beten känns rätt kall, vad sätter du FI på? Om han är tom kan du checka för att få han att bluffa. Om du sätter han på ngt bra kan du checka och se hur stor hans bet blir. Din bet här känns kall för du får bara syn av bättre händer känns det som. Plus att han kan TOM bluffa dig på den beten om han läser dig som svag. Check syn , check fold beroende på betstorleken, tycker jag iaf är en bättre linje. Han kan sitta med 7-8, och 5-4 om han har floatat. Eller tom ett slowspelat set. Nackdelen med check är väl att du kanske blir enkel att bluffa, dock så kanske du kan hitta syn och vinna ngr gånger. Men känns som det bästa altenativet här är check. Lycka till Tack för kommentaren. Jag håller nog mer er om att check är bäst, men om jag gör det så måste jag ju göra det med avsikten att syna om han bettar. Det jobbiga med detta är ju att brädan är helt dragfri förutom stegdraget som satt på turn. Hans linje känns ju defenitivt som ganska nötig. Jag tror c/c är bäst om han inte pottar typ. Håller dock inte med föregående att du bara får syn av bättre, han synar ju lätt riverbetet med TT/JJ/QQ. Tyvärr är denna delen av hans range ganska tunn och därför känns c/c bättre. Håller med. Gillar din dagbok förövrigt! Citera
Rival Postad 16 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2008 Tack så mycket för kommentarerna. Jag synade med tanken att "Yes där bitchslappade jag hans fisktvåpar" typ:-). Han visade upp 77 och jag vann. Det var först efteråt jag blev jävligt arg på mig själv eftersom jag vet ju att ett sådant här spel i stort sett alltid är nöt på SS 2.5/5. Det känns inte som om randomfisken är kapabel till att bluffa här heller. RIVALI Satsa 290.00 hesa1 All-in 944.05 RIVALI Syna 944.05 *** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 2438.10 Jokern17 Lägger mig Vinst: 0.00 Your name Lägger mig Vinst: 0.00 hesa1 [7r, 7k] Två par, sjuor och femmor Vinst: 0.00 RIVALI [Ks, Kr] Två par, kungar och femmor Vinst: 2438.10 Citera
strater Postad 16 Augusti , 2008 Rapport Postad 16 Augusti , 2008 tja, är väl dessutom tveksamt om han bluffade eller inte... Citera
pisak84 Postad 16 Augusti , 2008 Rapport Postad 16 Augusti , 2008 påstår man att man inte kan valuebeta den för att man bara får syn av bättre så ska man nog limpa alla överpar och bara spela dom för setvärde resten av sitt liv... Citera
pisak84 Postad 16 Augusti , 2008 Rapport Postad 16 Augusti , 2008 sanningen bakom riversynen där är att: Hälften av gångerna muttrar man "kukkkkeeen RHMGS dom bluffar ju ALDRIG här..." så foldar man... Andra hälften muttrar man "kukkkkeeen RHMGS dom bluffar ju ALDRIG här" så synar man blixt... Citera
f0rtress Postad 16 Augusti , 2008 Rapport Postad 16 Augusti , 2008 Jag tror c/c är bäst om han inte pottar typ. Håller dock inte med föregående att du bara får syn av bättre, han synar ju lätt riverbetet med TT/JJ/QQ. Tyvärr är denna delen av hans range ganska tunn och därför känns c/c bättre. Känns som att han borde slå om tidigare med TT+ här. Därför känndes det som att det inte var rätt läge att beta. Citera
Recommended Posts