gdaily Postad 11 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 11 Augusti , 2008 Game #6412893123: CPC Lite GIVEAWAY (ID7837151) 50MPP+0MPP - Hold'em NL (600/1200) - 2008/08/12 - 00:24:04 (CET)Table "7837151 - 1" Seat 1 is the button. Seat 1: Ale310721 sits out Seat 2: Voddy7 (35635 in chips) Seat 3: Snakey013 sits out Seat 4: donkament (16190 in chips) Seat 5: Strudel (6965 in chips) Seat 6: Neov04091 (10390 in chips) Seat 9: IwinAllin (10300 in chips) Seat 10: nobby255 (6925 in chips) Voddy7: posts the ante 150 Snakey013: posts the ante 150 donkament: posts the ante 150 Strudel: posts the ante 150 Neov04091: posts the ante 150 IwinAllin: posts the ante 150 nobby255: posts the ante 150 Ale310721: posts the ante 150 Voddy7: posts small blind 600 Snakey013: posts big blind 1200 ----- HOLE CARDS ----- dealt to donkament donkament: folds 22 kvar, 20 går vidare. Problemet är att de andra har visat sig kompetenta faktiskt, och stjäl i rätt lägen. Voddy7 kan hitta på vad som helst. Standardfold antar jag ändå? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Haslo Postad 11 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 11 Augusti , 2008 asså du kan ju ta sit out och gå vidare. vrf riskera nåt mot nån sopa som sitter på aq och drar ut med färg? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 11 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 11 Augusti , 2008 Jag håller med dig och foldar här. Beror ju lite på hur stackarna ser ut på dom andra borden givetvis, men tror det är fold ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cG_ Postad 11 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 11 Augusti , 2008 absolut fold. Du måste ju klara dig ITM 9/10 gånger utan att behöva spela en enda hand som det ser ut, om det andra bordet är likvärdigt vill säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 11 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 11 Augusti , 2008 absolut fold. Du måste ju klara dig ITM 9/10 gånger utan att behöva spela en enda hand som det ser ut, om det andra bordet är likvärdigt vill säga. Finns två bord till med vardera sju spelare om det är 22 personer kvar. Är de andra två borden likvärdiga så borde vi ju ligga bland top tio i alla fall, och då lär vi inte ha bråttom att hitta på något som sagt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 12 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2008 Jag vet att du vet att vi vet att du vet att det är en solklar fold Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fnii! Grrp! Postad 12 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2008 Jag vill ju verkligen lägga, men... Problemet är att de andra har visat sig kompetenta faktiskt om alla verkligen, verkligen spelar optimalt kanske det kan vara okej att trycka först in? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fnii! Grrp! Postad 12 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2008 Lite beroende på motståndet kanske vi rent av måste. Mörkarna är skitstora med ante. Spelar folk bra och vet att de andra gör det kommer kortstackarna stjäla mest hela tiden och nästan alltid lyckas. De plussar 3000 varje gång de gör det och vi förlorar 3000 varje varv vi checkfoldar. Det är inte så otänkbart att det är vi som är nere på 10,000 snart. Om alla spelar i närheten av optimalt kan bubblan pågå jättelänge. Och risken med en push är ändå inte gigantisk. Vi kanske får syn 10% av gångerna (?) och förlorar 20% av dem. Det ger 2% risk för chipförlust, varav de flesta ändå är mot en liten stack. Kanske kan det extravarv vi köper genom mörkstölden vara värt den risken? För det är ju en stöld, om än med AA som försäkring. Eller hur? Möjligtvis vilar det resonemanget allt för mycket på antagandet att fältet verkligen har koll. Jag vill också se vilka stackar de har på de andra borden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
grebgokz Postad 12 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2008 Med de blindarna skulle jag nog gå all-in och hoppas på fold och ändå som sagts ha AA som försäkring om jag blir synad. Om folk verkligen spelar optimalt eller nära optimalt så skulle du nog bara få syn av QQ+ eller AK och som sagt du är rätt stor favvo även om du blir synad. Hade jag haft 30k marker hade jag nog tagit sittout men med 16k försöker jag "stjäla" här. Vi måste ju om ingen går och blir tokig ändå stjäla förr eller senare och vilken hand är bäst för det ändamålet? Sen är jag nyfiken på hur mycket marker de två spelarna som har sitout har. Är de korta nu så är ju risken/chansen överhängande att de åker snart. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 12 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 Augusti , 2008 Jag vet att du vet att vi vet att du vet att det är en solklar fold De andra borden såg ut ungefär som det här, förutom att det saknades en gigantstack. Normalt så är det ju en autofold, det här var fakiskt första gången som folk spelade bra (förutom gigantstacken som verkade trycka slumpmässigt på fold eller call). Det är med andra ord stor risk att han dubblar upp en småstack när som helst, eller bestämmer sig för att slå ut oss. Vad sägs om att höja till 6k? Då är vi pottbundna mot alla småstackar, och vi vet att de vet det. Om bigstack får för sig att larva så kan vi folda(!)? Sen är jag nyfiken på hur mycket marker de två spelarna som har sitout har. Är de korta nu så är ju risken/chansen överhängande att de åker snart.Lagom korta, inte desperatkorta (men uttimade förra potten för att de förstår att det gynnar dom att spela långsamt. Nåja: De bubblan höll ut ett tag till, såg lite småläskigt ut ett tag, men vi gick vidare. Det var ovanligt med kompetent bubbelmotstånd i en MPP-satellit faktisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_15 Postad 12 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2008 Alltså, är du 100% seriös när du säger raisefold till 6k? kan ju aldirg någonsin vara ens lite bra? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 12 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2008 Jao... Vid syn så säg att vi vinner 4/5 ggr o blir utdragna 1/5. Vid fold, är sannolikheten att komma ITM högre lr lika med 80%? Hur stor fold equity har vi här? Förmodligen gigantisk förutom mot chippien som du säger är lite oberkänelig. och den i särklass viktigaste frågan: Hur stor hjälp har vi av vunna pengar när Fi foldar kontra befintlig stack visavi att komma ITM? Känns inte som att det gör en så stor skillnad. Överlag känns som att resonemangen riktar in sig på fold här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 12 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 Augusti , 2008 Alltså, är du 100% seriös när du säger raisefold till 6k? kan ju aldirg någonsin vara ens lite bra? Man ska aldrig förkasta även uppenbara konstigheter. Det finns ju exempel på situationer där limpfold eller minirejs/fold mot minirejs (*) är korrekt med även löjligt starka händer, allt beror på stackdjupen. Ett exempel skulle vara i en satellit med två priser, där big blind har 10 kvar efter stoppat in bb på 1 000, du har säg 9 000 på knappen och small blind har bombat precis allt och har 90 000. Säg nu att du har KK. Minirejs/fold är inget dumt spel (eller limp/fold). Om du minirejsar, small blind ställer, och big blind foldar i förhoppningen att du ska syna och åka ut, så lägger du dig också. Javisst, du förlorar 2bb, men det gör du gärna under förutsättningan att big blind förlorar en bb. Satelliter kan vara riktigt sjuka ibland på bubblan. Bara för att en verkar tvärfel vid första anblick så kanske det inte är det ändå. Jag sa inte att raisefold till 6k var ett bra spel, jag frågade om det var tänkbart. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mr-flow Postad 12 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2008 Man ska aldrig förkasta även uppenbara konstigheter. Det finns ju exempel på situationer där limpfold eller minirejs/fold mot minirejs (*) är korrekt med även löjligt starka händer, allt beror på stackdjupen. Ett exempel skulle vara i en satellit med två priser, där big blind har 10 kvar efter stoppat in bb på 1 000, du har säg 9 000 på knappen och small blind har bombat precis allt och har 90 000. Säg nu att du har KK. Minirejs/fold är inget dumt spel (eller limp/fold). Om du minirejsar, small blind ställer, och big blind foldar i förhoppningen att du ska syna och åka ut, så lägger du dig också. Javisst, du förlorar 2bb, men det gör du gärna under förutsättningan att big blind förlorar en bb. Satelliter kan vara riktigt sjuka ibland på bubblan. Bara för att en verkar tvärfel vid första anblick så kanske det inte är det ändå. Jag sa inte att raisefold till 6k var ett bra spel, jag frågade om det var tänkbart. Jag vet inte jag, men jag spyr och stoppar in eller spyr och foldar jag raisar inte och slänger för omslag iaf. Men som sagt jag vet inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 12 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2008 Man ska aldrig förkasta även uppenbara konstigheter. Det finns ju exempel på situationer där limpfold eller minirejs/fold mot minirejs (*) är korrekt med även löjligt starka händer, allt beror på stackdjupen. Ett exempel skulle vara i en satellit med två priser, där big blind har 10 kvar efter stoppat in bb på 1 000, du har säg 9 000 på knappen och small blind har bombat precis allt och har 90 000. Säg nu att du har KK. Minirejs/fold är inget dumt spel (eller limp/fold). Om du minirejsar, small blind ställer, och big blind foldar i förhoppningen att du ska syna och åka ut, så lägger du dig också. Javisst, du förlorar 2bb, men det gör du gärna under förutsättningan att big blind förlorar en bb. Satelliter kan vara riktigt sjuka ibland på bubblan. Bara för att en verkar tvärfel vid första anblick så kanske det inte är det ändå. Jag sa inte att raisefold till 6k var ett bra spel, jag frågade om det var tänkbart. I detta exempel måste väl limp/fold (om storstacken pushar) vara 1000 gånger bättre jämfört med miniraise/fold? Chansen imo att bb viker för miniraise med inte för limp är inte särskilt stor, framförallt inte om bb är duktig då han vet att vi aldrig kan syna push från sb. Hade jag varit sb hade jag tryckt allt om vi miniraisar, bara för att leka lite liksom (är ju anyway vidare) och om bb då skulle ha en hand minskar vår chans ju ännu mer med 7kvs3k jämfört med 8kvs3k. Tror sb mycket oftare bara limpar också om vi limpar jämfört med miniraise. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
XeroxFin Postad 13 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2008 Lite OT, men ialla fall,,, Har tänkt att jag ska börja lira satelliter, enligt vad jag har kollat verkar det finnas väldigt mycket dead money i dem. Har målet inställt på att ta mig till Big deal och liknande. Har tänkt börja med 3+0,4 & 5+0,5-sattarna på ongame. Nu undrar jag om ni kan tipsa om litteratur och liknande? Eller är det bara erfarenhet som gäller? Olas dagbok innehåller ju en hel del matnyttigt, men i övrigt tycker jag inte att jag har hittat så mycket på PF om det här. Tacksam för svar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 13 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2008 Jag vet att du vet att vi vet att du vet att det är en solklar fold . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 13 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 13 Augusti , 2008 Lite OT, men ialla fall,,, Har tänkt att jag ska börja lira satelliter, enligt vad jag har kollat verkar det finnas väldigt mycket dead money i dem. Har målet inställt på att ta mig till Big deal och liknande. Har tänkt börja med 3+0,4 & 5+0,5-sattarna på ongame. Nu undrar jag om ni kan tipsa om litteratur och liknande? Eller är det bara erfarenhet som gäller? Olas dagbok innehåller ju en hel del matnyttigt, men i övrigt tycker jag inte att jag har hittat så mycket på PF om det här. Tacksam för svar Det finns en artikel i First Poker för några nummer sedan, skriven jst av undrtecknad. Sattellitstrategi är inte så himlans svårt - jag är ganska säker på att den är relativt heltäckande i all sin enkelhet faktiskt. Kommer inte ihåg vilket nummer det var. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kurtan Postad 13 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2008 Det finns en artikel i First Poker för några nummer sedan, skriven jst av undrtecknad. Sattellitstrategi är inte så himlans svårt - jag är ganska säker på att den är relativt heltäckande i all sin enkelhet faktiskt. Kommer inte ihåg vilket nummer det var. Finns artikeln i elektronisk form någonstans? Jag kollade på first poker, men kunde inte hitta den. Kan du dela med den till oss här på forumet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CopShootCop Postad 13 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2008 Säg "I've got AA" i chatten och ställ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 13 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2008 Säg "I've got AA" i chatten och ställ. Låter vettigt. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 13 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2008 Låter vettigt. =) LOL, jag satt vid ett bord i en sattelit en gång, o vi var bara 2 bord kvar, och 1 plats fr ITM. Så alla på mitt bord annonserade vad de hade när de höjde, o alla andra foldade. Jag tyckte det var kul o jävlas lite, så när en som jag täckte slår upp o skriver "QQ" så slog jag om all in med skräp och skrev "AA". Han foldade o jag visade skräpet varpå hela bordet började ösa galla över mig hahahaha. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 13 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2008 Jag tror det är push, rätt mkt som kan gå fel även om vi viker. Möjligen inte om storstacken verkligen gör cpsyner. Säg "I've got AA" i chatten och ställ.Bra idé om man bortser från att det är fusk. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JELLJUN Postad 13 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2008 LOL, jag satt vid ett bord i en sattelit en gång, o vi var bara 2 bord kvar, och 1 plats fr ITM. Så alla på mitt bord annonserade vad de hade när de höjde, o alla andra foldade. Jag tyckte det var kul o jävlas lite, så när en som jag täckte slår upp o skriver "QQ" så slog jag om all in med skräp och skrev "AA". Han foldade o jag visade skräpet varpå hela bordet började ösa galla över mig hahahaha. WP! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fnii! Grrp! Postad 13 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2008 Ställ och säg att du har KK. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts