Gå till innehåll

Byta rakeback mot aktier...


Tottyville

Recommended Posts

Kom över den här nyheten idag när jag var inne och läste på derank.

 

"Erbjuda pokerspelare möjlighet att byta rake back mot aktier i CEAB [08-08-11] Vi har planerat bli först på marknaden att erbjuda pokerspelare att kunna byta sin intjänade rake back och VIP poäng mot en noterad aktie i stället för att få kontanter."

 

http://www.derank.se/news.aspx?news_id=5678

 

Företaget: http://www.comentab.se/index.php

 

Jag har inte hunnit sätta mig in i det här företaget eller dess affärsidé, men rent spontant känns det som ett företag som vill ha en sista del av pokerkakan. Givetvis genom att få andra ha investera pengar, varför växa organiskt och skapa egen tillväxt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ögnade precis igenom deras prospekt och skulle aldrig investera i nuläget.

 

Värderingen är skyhög med 40 msek + konvertibellån och typ noll omsättning, tre anställda!

 

Dessutom kommer det fler emissioner så...

 

Huruvida affärsmodellen kan vara bra orkar jag inte analysera i nuläget men hur skall de kunna konkurrera på pokersidan? Helt omöjligt förutom på communitysidan då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Värderingen är skyhög med 40 msek + konvertibellån och typ noll omsättning, tre anställda!

 

 

 

Det där betyder iofs inte så himla mkt om du tänker på vad affärsidéen.

Förövrigt instämmer jag i allt.

 

En sak som slår mig är varför man skall betala för att ngn köper aktier åt en när det är "gratis" att göra det själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där betyder iofs inte så himla mkt om du tänker på vad affärsidéen.

Förövrigt instämmer jag i allt.

 

En sak som slår mig är varför man skall betala för att ngn köper aktier åt en när det är "gratis" att göra det själv.

 

Jo det betyder allt då affärsideerna sällan är mycket att ha på aktietorget där prospektet förövrigt finns under Ceab.

 

Efter att ha funderat en minut säger jag anus. Mycket låg chans att de lyckas och öven om de gör det så lär kursen gå ned på grund av just den skyhöga värderingen och nyemissioner.

 

Men tiden får utvisa. Jag kanske ändrar mig när jag orkar läsa igenom allt.

 

// ha ha kollade orderdjupet och det står nu långt under introkurs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I balansposterna Programutvecklingskostnader, Patent- och varumärkesrättigheter samt Aktier i dotterbolag föreligger osäkerhet

beträffande värdering. Dessa tillgångar utgör en väsentlig del av bolagets totala tillgångar.

På grund av osäkerheten beträffande ovan nämnda tillgångar kan jag inte uttala mig om huruvida årsredovisningen har

upprättats i enlighet med årsredovisningslagen och att den därmed ger en rättvisande bild av bolagets resultat och ställning

i enlighet med god redovisningssed i Sverige. Förvaltningsberättelsen är förenlig med årsredovisningens övriga delar.

Jag kan varken tillstyrka eller avstyrka att bolagsstämman fastställer resultaträkningen och balansräkningen, behandlar

ansamlad förlust enligt förslaget i förvaltningsberättelsen.

Jag tillstyrker att bolagsstämman beviljar styrelsens ledamöter och verkställande direktören ansvarsfrihet för räkenskapsåret.

Stockholm den 30 juni 2005

Stefan Mattsson

Auktoriserad revisor

 

En oren revisionsberättelse är aldrig ett bra tecken.

 

För övrigt tycker jag inte det ser så jäkla illa ut, jag skulle kunnat tänka mig investera i detta bolag om jag hade trott på idén. Men det gör jag dock inte.Men dte är min personlig auppfattning, jag kan ha helfel där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...