Gå till innehåll

TheFighter @ NL50 OnGame


TheFighter

Recommended Posts

Tja!

 

Jag är en kille på 24 år som spelat poker ett bra tag nu. Började kariären med FL och avslutade med SNG. Har aldrig lyckats inom NL så tänkte ge det ett försök nu. Har tagit ut all pengar så tänkte börja om från början typ, ska starta på NL50 på ongame så får vi se vad som händer.

 

Bor i Oslo (Asker) för tillfället och jobbar som telemontör och håller på och öppnar ett eget företag, så det kommer inte bli mycket tid över för poker, men räknar med ca. 20K-30K händer i månaden i alla fall.

 

Har spelat ca. 2K händer hittils och har haft sjuk rush så väntar med att posta stats tills jag kommer till 5K händer :P

 

Finns det någon annan här som spelar NL50 på ongame?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt med en till nl50 dagbok!

Jag spelar inte på ongame, men ska nog börja lira nl50 på Party Poker eller fulltiltpoker!

 

Lycka till

 

Thx. Valde ongame pga rb, har blivit av med mitt rb på party :(

 

 

Ja spelar NL 50 på Ongame. Nickar samma som här. Vad har du för nick? Tänkte så jag vet vem jag ska hålla mig undan från ;) Lycka till!

 

kap_kap. Såg i databasen att vi har suttit vid samma bord men vi spelade inga händer mot varandra.

 

Du behöver nog inte hålla dig undan, jag suger på NL :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken syn grabben gör =)

 

 

Seat 2: TuuriPelaaja ($46.23 in chips)

Seat 5: kap_kap ($57.46 in chips)

Seat 6: hartsai ($171.86 in chips)

Seat 7: jordao1 ($19.95 in chips)

Seat 10: BarnabasM10 ($43.83 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

jordao1 posts blind ($0.25), BarnabasM10 posts blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

TuuriPelaaja folds, kap_kap bets $2, hartsai bets $3.50, jordao1 folds, BarnabasM10 folds, kap_kap calls $1.50.

 

FLOP [board cards: 2 of Clubs,King of Spades,10 of Spades ]

kap_kap checks, hartsai bets $0.50, kap_kap calls $0.50.

 

TURN [board cards: 2 of Clubs,King of Spades,10 of Spades,Jack of Clubs ]

kap_kap checks, hartsai bets $1.50, kap_kap bets $9, hartsai bets $15, kap_kap bets $44.46 and is all-in, hartsai calls $36.96.

 

RIVER [board cards: 2 of Clubs,King of Spades,10 of Spades,Jack of Clubs,4 of Clubs ]

 

 

SHOWDOWN

kap_kap shows [ Queen of Clubs,Ace of Hearts ]

hartsai shows [ 6 of Hearts,3 of Spades ]

kap_kap wins $114.17

 

 

Förresten, finns det någon bra converter för ongame, testade den på leggopoker men den ville inte :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så gott!!

 

Var nere vid macken förut för att köpa lite godis så råkade jag hitta en box med 2 st. filmer. Dessa 2:

 

http://www.imdb.com/title/tt0819765/ = Dog bite dog

 

och

 

http://www.imdb.com/title/tt0482930/ = Dragon tiger gate

 

Läste i tidningen "Fighter" att de bjuder på dog bite dog om man börjar prenumera på tidningen, och eftersom vi redan gör det så började jag leta som fan efter den på nätet utan att lyckas, så ni kan tänka er hur glad jag blev när jag råkade hitta den på macken =)

 

Vi får hoppas att dragon tiger gate duger, men blir inte besviken om den suger, bara dog bite dog inte gör mig besviken :evil:

 

Lite skönt att båda filmerna utspelar sig i Hong Kong, har längtad dit ända sen jag var där på visarun för ca. 6 månader sen :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade NL50 ongame tidigare, är nu uppe på NL100. Nickar sTARVIN89x vet inte om du har sett mig vid borden.

 

Gl med pokern, haha klockren syn på handen innan :).

 

Tja!

 

Började min NL-kariärr i lördags, gjorde en deposite på 2K och tänkte grinda sng, men efter ca. 50 st så kom jag på hur tråkigt det var, så det var antligen att börja med Omaha H eller Texas NL, och känns som Texas är lite roligare. Så nej, har inte sett dig vid borden, men det kommer nog snart :P

 

Ska kika efter dig och raila lite, har lagt din dagbok i favoriter också, ska läsa igenom den ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat ihop lite över 5K händer och nu kommer stats. Har gått ganska bra, men idag spelade jag skit, började med att plussa 6 inköp, för att sen bli utdragen i 3-4 potter, slutade med att jag synade all in för 30bb men KT och liknande grejer :( Som värst låg jag 3 inköp back, men lyckades sluta på den gröna sidan och plussa 1,5 inköp idag.

 

Måste skärpa mig, visst utdragningarna kommer, men får inte ändra på mitt spel för det :(

 

I alla fall, här kommer mina första 5K stats på NL, blir det bra om jag postar dessa eller finns det några andra som är viktiga?

 

statsnl50db4.th.jpg

 

Komentera gärna, och jag spelar bara på 5 manna bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckats spela 1K händer till, sluta upp 4 inköp allt som allt idag så det känns skönt. Vill posta händer men vet inte vilka jag ska välja, allt känns ganska standard eller så åker jag på en sur utdragning.

 

Kan posta största förlustpotten i alla fall, alltid nåt =)

 

Seat 2: -Pau_kku- ($19.99 in chips)

Seat 5: goat on fire ($58.10 in chips)

Seat 6: Tinotus x ($15.57 in chips)

Seat 7: kap_kap [ Jack of Hearts,Ace of Clubs ] ($167.50 in chips)

Seat 8: -SUPERSHOES- ($59.47 in chips)

ANTES/BLINDS

Tinotus x posts blind ($0.25), kap_kap posts blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

-SUPERSHOES- bets $2, -Pau_kku- folds, goat on fire folds, Tinotus x folds, kap_kap calls $1.50.

 

FLOP [board cards 7 of Hearts,Jack of Spades,3 of Clubs ]

kap_kap checks, -SUPERSHOES- bets $3, kap_kap bets $9, -SUPERSHOES- calls $6.

 

TURN [board cards 7 of Hearts,Jack of Spades,3 of Clubs,7 of Spades ]

kap_kap bets $16, -SUPERSHOES- calls $16.

 

RIVER [board cards 7 of Hearts,Jack of Spades,3 of Clubs,7 of Spades,Queen of Diamonds ]

kap_kap checks, -SUPERSHOES- bets $32.47 and is all-in, kap_kap calls $32.47.

 

SHOWDOWN

-SUPERSHOES- shows [ Ace of Hearts,Ace of Spades ]

kap_kap shows [ Jack of Hearts,Ace of Clubs ]

-SUPERSHOES- wins $117.69

 

Brukar inte syna UTG raise med AJ så ofta på BB, men killen var ganska lös och jag ville gambla lite. Sen så gör jag en hjältesyn på river 8-)

 

Nu måste jag försöka sova, ska upp och jobba imon...

 

PS, komentera stats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din VP$IP är högre på SB än BB, mycket konstigt tycker jag. Spela mindre händer på SB helt enkelt. Större läcka än de flesta tror.

 

Oj, märkte inte ens det :S

 

Sjukt högt VP$IP, kan säkert vara för att jag gillar att 3-betta från sb ganska mycket, men ska nog skita i det i fortsättningen.

 

Thx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan, har klantat mig :(

 

Har pajat totalt 3 trådlösa 3-g kort nu på 1,5-månader, den tjedje pajade jag idag så nu blir det inget mer poker för mig på ett litet tag. Jävligt drygt, jag som kommit igång bra.

 

Men råkade hitta lite böcker på min dator, och behöver eran hjälp med att välja ett att läsa så länge. Har kikat lite på dom och har dessa att välja mellan:

 

*Championship No-Limit & Pot-Limit Hold'em (T.J. Cloutier & Tom McEvoy)

 

***Harrington On Hold'em (Volume 1-2-3) (Dan Harrington)

 

*No Limit Hold 'em Theory and Practice (David Sklansky, Ed Miller)

 

Är la de här som jag tror är bland de bästa för en nybörjare, men om ni har tips på andra böcker så tipsa gärna, har ca. 60 böcker på datorn.

 

Bjuder på en graf på spelet så länge, blir inte mycket spel på nåt dag nu, måste tvinga chefen att beställa nya kort ännu en gång :roll:

 

ny1xi8.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va segt, kan inte spela mer än 2 st bort just nu, har jättedåligt uppkoppling :(

 

Har i alla fall bestämt mig, ska börja med Harrington On Hold'em, den känns som en vinnare 8-)

 

Har spelar typ 350 händer nu och är back ca. $10 :(

 

Ska nog stänga ner snart och titta färdigt på the contended asia, börjar säkert småläsa boken lite också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wohoooo fick mitt 3-g kort idag. Protesterade att jag inte kommer jobba lika mycket som annars utan ett nytt 3-g kort och chefen kom med den direkt =)

 

Igår tappa jag ca. $170, men det var ganska jobbigt att spela och den kopplade ner mig hela tiden.

 

Dagens sesion fick jag avsluta lite tidigare, har ont i huvudet så det känns inte +Ev att spela. Lirade ca 700 händer och plussade $300.

 

Funderar om jag inte ska sätta upp lite mål, jag satte in $2000 i början av dagboken (i söndags) men tappade ca. $600 direkt på sng, eftersom jag tänkte lira sng först men fick panik över hur dålig jag hade blivit så jag valde NL istället.

 

Mitt br börjar närka sig $3K nu (får $500 i bonus snart), så funderar om det inte är dax att testa NL100 nu. Men eftersom jag bestämde mig innan jag började min dagbok att jag ska spela 20K händer på NL50 först så får jag hålla det, sen så skadar det inte att vara överrullad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir inget nätpoker under helgen, är i Göteborg och hälsar på, sover hos morsan och alla grannar har låst sina nätverk :(

 

Drar till kville biljard snart för att spöa en polare i biljard sen blir det lite livepoker i klubben på kortedala senare.

 

Lite skönt med en break, är hemma i Norge kl. 22 imon så då ska jar lira minst 1K händer ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så då var man tillbaka från Sverige. Det var jävligt skönt att träffa alla kompisar och bara ta det lungt, men saknade Norge lite grann ändå.

 

Har bara spelat 600 händer idag, sen så ville inte klienten fungera mer, och trots en QQ vs AK all in pre (han träffa K på river så klart) så lyckades jag plussa $66.

 

Har snart lirat 10K händer så nya stats kommer imon, ska bli kul att jämföra =)

 

Go natt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...