Gå till innehåll

QQ mot reraise på låg flopp på SvS 0,5/1


Recommended Posts

Frugan lirade denna hand igår och vi hade en diskussion om den senare på kvällen. Vi är inte överens om hur hon skulle spelat den så för att avgöra "familjefejden". En hel djävla shoppingdag står på spel så det är bäst att ni tycker som jag :rolleyes:.

 

Sitter på jobbet så tar den ur huvet men det kan inte vara så jättestora fel i den.

 

Shorthanded.

 

Effektivt stackdjup ca 200BB

 

Blinds 0,5/1

 

Hero i CO

 

Fi i BB

 

Reads: Fi är lösaggro och har statten 70/33/2,5 (ungefär tar de ur minnet) på ca 100 händer. Fi har byggt stack från ca 100BB till nuvarande med hjälp av det spelet.

 

Hero :Qc::Qh:

 

Utg limpar.

 

Hero höjer till 5

 

2 fold

 

Fi synar

 

Utg synar (Pott 15,50)

 

Flopp kommer :Tc::5d::2c:

 

BB - chech

Utg - check

 

Hero bet 13

 

Fi raise till 35

Utg fold

 

Hero ?????????

 

Hur lirar vi handen vidare därifrån. Frugan menar att det luktar slowplay medan jag hävdar att han kan ha en miljon händer (lite överdrivet) med de statten.

 

Så hjälp mig att slippa gå en hel dag på stan tack :mrgreen:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lösaggro - sätter nog Fi på träffad 10 med någorlunda kicker. Alla hålpar 88+ borde han väl ha höjt med pre flopp vilket tar bort set i tior..?!

 

Risken för set finns självklart på de låga korten, men om vår read är rätt leder vi med största sannolikhet. Har han träffat set så betalar vi av hgonom och tar igen pengarna på senare händer....:-)

 

Definitivt större möjligheter att vi har honom slagen....än att han leder. Har kanske t o m ett färgdrag?

 

Re-raise eller all-in för att få honom betala fett...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår ju inte varför vi vill stoppa in degen redan nu om han har ett färgdrag med det här stackdjupet.

 

Få in så mycket deg du kan medans du leder och han är villig att stoppa in mer pengar. Blankar turn kommer han förmodligen sakta ner och kommer en klöver, vad gör vi då?

 

Eller om A/K kommer och han fortsätter donka in i oss?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår ju inte varför vi vill stoppa in degen redan nu om han har ett färgdrag med det här stackdjupet.

 

Är det inte ev+ att få honom betala fett för färgdrag? (eller för allting annat förutom om vi är slagna...vilket vi inte håller för troligt)

 

Är ju ett gigantiskt misstag av FI att syna en all-in väl? Det är väl det vi vill....se till att Fi gör misstag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska ni avgöra vem av dig eller frugan som vinner?

 

Ganska självklart. Jag vinner alltid mot henne :mrgreen:.

 

Du är väl medveten om att de flesta svar som ges på detta forum är felaktiga?

 

Nä det är jag inte. Antagligen för att jag inte instämmer i ditt påstående. Men istället för att komma med dryga påståenden så kanske du istället kan delge oss fiskar hur handen ska spelas från flopp om du nu tyckar att majoriteten av svaren är felaktiga i alla HAs här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dega även med 200 BB stackar. Om du hade haft pos så hande syn varit ett alternativ. Nu blir det för dyrt att checka turnen om man synar. Vidare synar han väl oftast med AXs eller T på floppdegning.

 

Han har ju tom legitimitet att göra en raise på floppen så pass ofta (drag) att han väl minst 3/4 av gångerna måste ha drag eller sämre vilket gör att fold är uteslutet pottoddsmässigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lirar vi handen vidare därifrån. Frugan menar att det luktar slowroll medan jag hävdar att han kan ha en miljon händer (lite överdrivet) med de statten.

 

Jag antar att det ska stå slowplay? Verkar rejält överdrivet att sätta en 70/33 på exakt KK/AA efter flopraisen (andra händer är inte slowplay).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag eller har vi inte lite för lite information om FI för att börja trycka in degen och bara "hoppas" på att det håller?

 

Det är inte alls säkert att du leder i det här fallet som många verkar tro. Faktum är att du ligger under mot många skithänder som A3s, A4s, 50/50 mot A5s, 56% mot A6s.

 

Hans återhöjning direkt på floppen kan inte komma lägligare än så här. Han vet vad du har men du har en mängd händer att akta dig för.

 

Vet du inte hur han brukar spela turn i sådanna lägen, då bör du nog lägga dig redan här. Har du någorlunda koll på killen?

 

Jag säjer: Blocka killen med att bara syna! Du får hyffsade odds för dina pengar, 1/3 ungefär. Om statistiken du har betyder flopp, turn, river(?) så innebär väl det att han ser river ganska så sällan och bör väl därmed checka turn också? Med andra ord kan du då vid tämligen lugnt turnkort ta hem potten där om du tror att QQ är bästa handen så långt.

 

Men som sagt, trycker du på floppen så ger du honom två kort att lyckas få en bättre hand än vad du har...

 

...och kom ihåg att 9/10 personer är förlorande spelare, så ta inte alla entydliga svar som givande...

 

/STu

 

hurorkardu,blogspot,com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om statistiken du har betyder flopp, turn, river(?)

 

Statistiken betyder:

 

Frivilligt stoppa in pengar i potten preflopp

 

Höjer i % antal händer preflopp

 

Total aggrofaktor postflopp.

 

Jag antar att det ska stå slowplay? Verkar rejält överdrivet att sätta en 70/33 på exakt KK/AA efter flopraisen (andra händer är inte slowplay).

 

Självklart. Felskrivet av mig rättat nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm...då vart det genast knivigare.

 

Om han inte brukar vara speciellt aggro post flop i normala fall så kan det ju faktiskt innebära en stark hand.

 

Då får du nog gå på grundprincipen att inte spela stora potter efter flopp med endast ett par.

 

Lägg denna och vänta på bättre tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen så kan jag inte sätta honom på en hand eftersom jag inte lirat mot honom :shock: . Men lirar han 70% av händerna preflopp så kan han mkt väl spela alla suitade kort på BB, dvs T5s, T2s, 52s, alla pockets 22, 55, (kanske inte spelat TT likadant utan höjt, men sannolikheten finns).

 

Tro det eller ej, men en fisk kan få bra kort/floppar också.

 

Hade jag spelat mot honom hade jag synat och sedan tagit mitt beslut på turn i stället. Om det kommer en stor bet på turn är det ju bara att folda om det känns fel.

 

Jag är rädd för att din fru tog ett av de korrekta besluten, att folda eller att syna. En stor höjning eller en all in får bara syn av en bättre hand, om det inte är en riktigt kass spelare förståss...

 

Lycka till med shoppingen :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...