jaketheman Postad 20 Mars , 2005 Rapport Postad 20 Mars , 2005 Tjena. Har en liten OT här.. Om jag vill installera win 98 fårn dos.. hur startar jag en exe fil i dos då? alltså hur skriver jag? ex. run install.exe eller??!! mvh jaketheman Citera
Papa Kubo Postad 20 Mars , 2005 Rapport Postad 20 Mars , 2005 Minns jag inte fel räcker det med att skriva filnamnet på exe-filen. Citera
antfarmer Postad 20 Mars , 2005 Rapport Postad 20 Mars , 2005 Om du har en win98-skiva är det väl bara att ändra boot-sekvens i bios, och boota från den (skivan då alltså)? mvh Antfarmer Citera
kydyl Postad 20 Mars , 2005 Rapport Postad 20 Mars , 2005 98-skivorna är väl inte bootbara? Vad du behöver är en startdiskett med CD-stöd, har du inte det finns alltid http://www.bootdisk.com att tillgå. sen startar du installationen med d:\install.exe[enter] eller d:\setup.exe[enter] där d är bokstaven för din CD-rom Detta bygger då på att disken är formaterad och partionerad. Är den inte partionerad får du köra FDISK först (finns på startdisketten) och sen formatera med format c: Citera
Recommended Posts