asfalten Postad 7 Augusti , 2008 Rapport Postad 7 Augusti , 2008 uhm, tänkte att man kunde lägga upp frågor om saker man har hemma så kan experter på pokerforum dryfta dess ursprung etc. Har tex hatten helander en användare här? Han pysslar väl med antikprylar? Nåväl jag behövde mest en ursäkt för att få hjälp i följande fråga. Jag köpte en mugg på en loppis som jag funderar på att ge till min svärmor, som samlar portmeirion-porslin. Men jag vet inte om detta är en riktig portmeirion, även om stämpeln säger så. Hittar inga bilder på nätet så jag kan inte placera muggen i en särskild kollektion. Temuggen är brun, och själva bilden är svart mot den bruna bakgrunden. bilden täcker kanske en tredjedel av muggens omkrets och är belägen alldeles till vänster om muggens öra. Överst på bilden står det "Temperance". Under detta står det "down with the liouor trafic" (kanske står där "liquor"). det ser ut som att kvinnan till höger håller uppe denna fana. I mitten av bilden finns en triangel och i den står det ett ord längs var kant: "Love", "Purity" och underst "Fidelity". På kvinnan till vänster i bild syns ett naket bröst. Hon håller i en blomma av något slag i högerhanden, och i vänsterhanden har hon en strut-liknande sak (med stenar eller bollar inuti) som påminner om snäckan till en gammal grammofon. Den ser ut att vara spiralformad. Bakom fanan och triangeln syns något som ser ut som en kropp. Den första tanken som slog mig var att det skulle föreställa självaste herren. Men sedan såg jag att det hela liknade en fontän då jag utökade mitt synfält ända ned till "defender"-banderollen (bakom vilken några blommor sticker upp). På undersidan finns det också en stämpel som säger: "PORTMEIRION POTTERY Stoke-on-Trent made in england hjälp! Citera
Hoit Postad 7 Augusti , 2008 Rapport Postad 7 Augusti , 2008 Om stämpeln under säger "Portmerion" så är det nog en mugg ur deras utbud. Googlade lite, ser ut som det bara finns ett "Portmeirion pottery" så det bör vara deras. Att du inte hittar den kan ju bero på att det är en utgången collection, eller någon som lanserats i Usa eller dylikt. Jag hade dock litat på stämpeln som fanns i botten. Citera
asfalten Postad 7 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 7 Augusti , 2008 Om stämpeln under säger "Portmerion" så är det nog en mugg ur deras utbud. Googlade lite, ser ut som det bara finns ett "Portmeirion pottery" så det bör vara deras. Att du inte hittar den kan ju bero på att det är en utgången collection, eller någon som lanserats i Usa eller dylikt. Jag hade dock litat på stämpeln som fanns i botten. mjo, jag har sökt runt också, och det är av yttersta vikt att jag inte ger min svärmor en mugg som är värd typ 1 dollar. Det äldre porslinet signerat portmeirion verkar säljas för en hel del på e-bay. Nåväl, får försöka kontakta företaget i fråga och höra mig för. Citera
Recommended Posts