Gå till innehåll

JGrande - Back to grind


JGrande

Recommended Posts

För stor 4bet i första handen. 4betta mindre och checkvik floppen. Vettetusan nu när du har investerat så mycket.

 

4bet till €125 kanske är bättre, lättare att väga upp mina 4bet bluffar då oxå.

 

Lirade runt 45min tidigare ikväll och värdet var ganska kasst så stängde ner rätt fort. Slutade €580 upp efter jag gjort en ganska kass syn mot en fisk som gick hem denna gång. Sedan var det mest småpotter som jag fick plocka hem. Ska försöka leta reda på några HHs i helgen. Blir inget lir imorn då jag och tjejen åker bort över dagen för att shoppa och bara ta det lungt, kommer bli nice. Återvänder lördag då vi har match hemma mot IFK Sundsvall, får hoppas på säsongen första vinst där :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 519
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Går rykte om att det är Patrik Antonius fru som är i lärningsstadiet lol

 

Hörde det oxå, knas! :-) Såg du hade ganska fina stackar vi borden ikväll

 

Då var man hemma iaf, och har hunnit med en fotbollsmatch som slutade med förslust 3-1. Vi spelade dock riktigt bra och dom var inte värda vinsten. Vårat anfallsspel suger och vi klarar inte av att göra mål, då torskar man, så enkelt är det. Nya tag på Onsdagkväll då vi har ny hemmamatch..

 

 

Lirade en session nyss och slutade ungefär 1k upp. Spelade 6 bord så blev mest autopilot kändes det som, inte riktigt nöjd med det. Har några saker som jag ska försöka jobba på inför nästa nästa session, får se hur det går :-)

Har två händer som jag undrar över.

 

Första är mot FI som spelat 29/22/2 över 90 händer bara och har visat sig ganska aggresiv. Hans range här kan nog vara TT+, AJs+ här då han vet att jag kan 3beta light ofta vid denna suitation. Dock raisar han ganska mkt till 170, men vågar vi pusha ändå eller är det en fold?

 

- Cocco_Bill sitting in seat 1 with €450.20

- austin1998 sitting in seat 3 with €109.90

- tombeck sitting in seat 4 with €44.70

- joaob sitting in seat 5 with €432.50

- Sir_TiltALOT sitting in seat 6 with €505.00 [Dealer]

 

Cocco_Bill posted the small blind - €2.00

austin1998 posted the big blind - €4.00

** Dealing card to Sir_TiltALOT: Q of d, A of c

tombeck folded

joaob raised - €14.00

Sir_TiltALOT raised - €50.00

Cocco_Bill raised - €170.00

austin1998 folded

joaob folded

Sir_TiltALOT ???

____

 

Nästa hand spelar FI 19/16/3 över 1200 händer och vi har haft våra duster. Han 3betar ganska ofta och är hyffsat aggro. Skulle nog 3betat preflop här känner jag direkt, men valde synen ändå. Får en ganska fin flop med TP+SD. Vill att ni ska komma med lite olika linjer på denna hand. Vet inte vad som är bäst här. Att höja tycker jag skriker lika mkt drag som en syn. Vad gör vi om turn blankar ifall jag höjt eller synat och han checkar?

 

- joaob sitting in seat 1 with €411.30

- stilnox13 sitting in seat 2 with €0.00 [sitting out]

- Sir_TiltALOT sitting in seat 3 with €970.55 [Dealer]

- BLUFF_KUNGEN sitting in seat 4 with €332.00

- hor_pow sitting in seat 5 with €464.00

- Pharity sitting in seat 6 with €554.40

 

BLUFF_KUNGEN posted the small blind - €2.00

hor_pow posted the big blind - €4.00

** Dealing card to Sir_TiltALOT: K of h, J of h

Pharity folded

joaob raised - €14.00

Sir_TiltALOT called - €14.00

BLUFF_KUNGEN folded

hor_pow folded

 

** Dealing the flop: K of c, 10 of c, Q of s

joaob bet - €24.00

Sir_TiltALOT ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Skulle nog folda denna. Vet inte, men känns som att hans 4bet-range är snävare än TT+ AJs+. Dessutom har du bara runt 36% mot den rangen.

 

Hand 2: 3bet pre som du sa, men som spelat skulle jag nog raisa upp till 68-72. Vid syn så skulle jag nog checka turn och syna river vid blank.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Skulle nog folda denna. Vet inte, men känns som att hans 4bet-range är snävare än TT+ AJs+. Dessutom har du bara runt 36% mot den rangen.

 

Hand 2: 3bet pre som du sa, men som spelat skulle jag nog raisa upp till 68-72. Vid syn så skulle jag nog checka turn och syna river vid blank.

 

Fold i hand 1 är nog rätt när han höjer till 170. Tror hans range är större om han skulle 4beta till 125 ungefär.

 

Hand 2 tycker jag att jag spelar fel rakt igenom. Skulle nog höjt flop för att kunna checka bakom på turn för att se river gratis.

 

 

Avslutade för en stund sedan ett 2h pokerpass och slutade runt 1k upp denna session också. Dock så lirade jag mest NL2 till en början och det var katastrof. Pinsamt att man ska behöva kasta borta 3 inköp på den nivån. NL4 funkade bra och lyckades ju hitta plusset till slut.

 

Ska iväg och spela b-lagsmatch nu snart eftersom jag bara fick hoppa in och spela 10 minuter igår. Har gått halvtungt i slutet och hoppas verkligen det vänder snart. Behöver lite självförtroende. Kommer kanske bli någon turnering ikväll tror jag, får se när jag kommer hem!

 

Har suttit och sett första halvlek med Brasilien. Sjukt högt underhållningsvärde på den matchen. Ronladinho verkar vara på dribblingshumör och Marcelo är verkligen rolig att titta på. Sanslöst fin fotboll. Ska återvända till andra halvlek nu.

 

Har en hand som jag undrar lite om mitt spel är spewigt. Vi har spelat 3handat ganska länge och e3ro har statsen 57/52/2 och varit aggro och 3betat väldigt mkt. Usel push?

 

- bajgora76 sitting in seat 3 with €225.20

- Sir_TiltALOT sitting in seat 5 with €538.80

- e3ro sitting in seat 6 with €617.60 [Dealer]

 

bajgora76 posted the small blind - €2.00

Sir_TiltALOT posted the big blind - €4.00

** Dealing card to Sir_TiltALOT: 9 of h, 9 of c

e3ro raised - €16.00

bajgora76 folded

Sir_TiltALOT raised - €52.00

e3ro called - €52.00

 

** Dealing the flop: J of c, 8 of c, J of h

Sir_TiltALOT bet - €72.00

e3ro called - €72.00

 

** Dealing the turn: 8 of h

Sir_TiltALOT checked

e3ro bet - €125.00

Sir_TiltALOT went all-in - €418.80

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dina siffror är lite tokiga pga för litet sample på spelarna. Första handen funkar å pusha mot vissa aggro spelare, skulle dock släppa mot just denna fi som spelar 22/15/1,97 över 5k händer i min databas.

 

E3ro är def ingen "maniac" med 50/50 stats utan en vanlig reg med 24/19/2,15 stats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dina siffror är lite tokiga pga för litet sample på spelarna. Första handen funkar å pusha mot vissa aggro spelare, skulle dock släppa mot just denna fi som spelar 22/15/1,97 över 5k händer i min databas.

 

E3ro är def ingen "maniac" med 50/50 stats utan en vanlig reg med 24/19/2,15 stats.

 

Det stämmer att samplet är för litet, men hans stats är filtrerat på 3-max spel och inte 6-max. Hans 6-max stats är ungefär som du sa. Sedan vet jag inte hur ofta han skulle beta ut nötkåken på turn. Han får ju verkligen inte syn av något annat än nötkåk i det läget imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot honom är det riktigt kallt att stoppa där, svårt om du trodde han va maniac men det är han inte :P

 

Aldrig trott han varit en maniac, vet att han är stabil. Dock spelade han sjukt aggresiv poker i vårat 3-handat game. Har funderat lite kring handen och håller med om att det är kallt. Det enda JAG får syn av är ju nötkåken. Slår bara en bluff

 

Mot mig e han def maniac. Får in det med A2s pre ett flertal gånger...

 

Mig oxå, klart spewig.

 

Spewig vet jag inte, en av dom bättre spelarna imo. Vad nickar ni 2? :-)

 

 

 

Avslutade nyss en nattsession på ca 2h och backade runt €100. Är ganska nöjd med mitt spel, förutom några donkmoves som var helt onödiga. Torskade och en AK vs QQ flip. Slutar dagen iaf runt €900 upp

 

Funderar på att regga DC.. Börjar bli ganska less på att se en massa CR videos då jag tycker att varje film börjar handla om precis samma saker. Inte direkt något nytt. Kan kanske vara bra med lite variation. Någon som kan rekommendera några Midstakes videos på DC?

 

Spelade som sagt B-lagmatch idag. Började bra, fixade så att motståndare åkte på frilägesutvisning och vi var en man mer nästan hela matchen. Vi har 3-1 i halvtid och lyckas tappa till 3-4 sista kvarten.. wohooo, sjukt knasdåligt! Annars rätt nöjd med min insats. Ny match med a-laget på onsdag och hoppas på att få starta. Något som är riktigt knas är jag fortfarande inte vunnit EN seriematch denna säsong, känns fan sjukt. :-) eller pinsamt..

 

Dags för sängen nu, blir nog en golfrunda imorgonbitti. Bjuder på några sköna HHs oxå.

 

wiho, såhär bra är jag :shock:

- ZOBINET sitting in seat 1 with €499.50

- Mind_Control sitting in seat 2 with €400.00

- coydog sitting in seat 3 with €182.60 [Dealer]

- DVk0Infinity sitting in seat 4 with €1143.73

- Sir_TiltALOT sitting in seat 5 with €396.00

- parlan77 sitting in seat 6 with €289.94

 

DVk0Infinity posted the small blind - €2.00

Sir_TiltALOT posted the big blind - €4.00

** Dealing card to Sir_TiltALOT: 8 of s, J of s

parlan77 called - €4.00

ZOBINET called - €4.00

Mind_Control folded

coydog called - €4.00

DVk0Infinity folded

Sir_TiltALOT checked

 

** Dealing the flop: 8 of c, 8 of h, 4 of d

Sir_TiltALOT bet - €12.00

parlan77 called - €12.00

ZOBINET raised - €24.00

coydog folded

Sir_TiltALOT called - €24.00

parlan77 called - €24.00

 

** Dealing the turn: Q of d

Sir_TiltALOT bet - €45.00

parlan77 called - €45.00

ZOBINET went all-in - €471.50

Sir_TiltALOT went all-in - €327.00

parlan77 went all-in - €216.94

 

** Dealing the river: 7 of d

Sir_TiltALOT shows: 8 of s, J of s

ZOBINET shows: 8 of d, 10 of d

parlan77 shows: 4 of c, 4 of s

ZOBINET wins €220.12 from side pot 1

parlan77 wins €872.82 from the main pot

___

 

- joaob sitting in seat 1 with €419.00

- derr8303 sitting in seat 2 with €418.55

- DVk0Infinity sitting in seat 3 with €969.92

- Machineee sitting in seat 4 with €290.22

- Sir_TiltALOT sitting in seat 5 with €453.40

- CABRIOBOY sitting in seat 6 with €532.94 [Dealer]

 

joaob posted the small blind - €2.00

derr8303 posted the big blind - €4.00

** Dealing card to Sir_TiltALOT: Q of h, A of d

DVk0Infinity raised - €13.00

Machineee folded

Sir_TiltALOT raised - €48.00

CABRIOBOY called - €48.00

joaob folded

derr8303 folded

DVk0Infinity called - €48.00

 

** Dealing the flop: K of c, 7 of s, 10 of h

DVk0Infinity checked

Sir_TiltALOT checked

CABRIOBOY bet - €37.50

DVk0Infinity called - €37.50

Sir_TiltALOT called - €37.50

 

** Dealing the turn: A of h

DVk0Infinity checked

Sir_TiltALOT checked

CABRIOBOY bet - €65.62

DVk0Infinity folded

Sir_TiltALOT called - €65.62

 

** Dealing the river: 3 of c

Sir_TiltALOT checked

CABRIOBOY bet - €98.43

Sir_TiltALOT called - €98.43

CABRIOBOY shows: 10 of s, 10 of d

Sir_TiltALOT mucks: Q of h, A of d

CABRIOBOY wins €587.60 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pissväder hela dagen, har bara suttit inne med några polare och glott på OS. Fan så tråkiga sporter det var idag.. Tyngdlyftning, brottning. Helt ointressant faktiskt :-( Har sedan haft fotbollträning som gick kuk, vettifan vad det är. Inget funkar. Jävla whine inlägg det blev :-)

 

Pokern gick då bättre ikväll! Började med att donera ett inköp, ruskigt illa. Men sedan vände det, och jag lyckades plussa 1,4k och det känns bra. Var ganska aggresiva games ikväll men lyckades hålla mig från att bli att för spewig.

 

Klonkosauros spelar 20/16/4 och är en helt okej spelare som gillar att höja ofta i possition. Väljer att 3beta helt standard och får syn. Floppar öppet stegdrag plus Q högt flushdrag. För löst att ta synen? 300 för call..

 

- Sir_TiltALOT sitting in seat 1 with €406.30

- Signor sitting in seat 2 with €523.07

- persianality sitting in seat 3 with €898.30

- MR_Jimmy sitting in seat 4 with €570.41

- Klonkosauros sitting in seat 5 with €507.70 [Dealer]

- CABRIOBOY sitting in seat 6 with €346.46

 

CABRIOBOY posted the small blind - €2.00

Sir_TiltALOT posted the big blind - €4.00

** Dealing card to Sir_TiltALOT: Q of c, K of h

Signor folded

persianality folded

MR_Jimmy folded

Klonkosauros raised - €12.00

CABRIOBOY folded

Sir_TiltALOT raised - €44.00

Klonkosauros called - €44.00

 

** Dealing the flop: Q of h, 10 of c, J of c

Sir_TiltALOT bet - €58.00

Klonkosauros went all-in - €463.70

Sir_TiltALOT ??

 

 

 

MR_Jimmy (23/19/5), cbetar flop ganska ofta. Vad är standard linje här. check/syn eller check/raise?

 

- Signor sitting in seat 1 with €404.30

- MR_Jimmy sitting in seat 2 with €588.60

- LinkL_Lawyer sitting in seat 3 with €842.70

- persianality sitting in seat 4 with €647.30 [Dealer]

- ilmagowalter sitting in seat 5 with €161.66

- Sir_TiltALOT sitting in seat 6 with €396.00

 

ilmagowalter posted the small blind - €2.00

Sir_TiltALOT posted the big blind - €4.00

** Dealing card to Sir_TiltALOT: 6 of s, 6 of c

Signor folded

MR_Jimmy raised - €16.00

LinkL_Lawyer folded

persianality folded

ilmagowalter folded

Sir_TiltALOT called - €16.00

 

** Dealing the flop: 2 of d, 8 of s, 2 of c

Sir_TiltALOT checked

MR_Jimmy bet - €23.00

Sir_TiltALOT ???

 

 

Ska spela lite Topspin 3 nu och sedan sova. Ska upp kl 9 för att se lite OS och sedan blir det grind! :-)

 

 

Veckans låt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att folda i hand 1 är minst sagt bissart. Instasyn, finns inte något att tänka på.

 

Standard för >95% av alla spelare är att syna, jag ser ingen anledning att checkraisa över huvud taget, inga bättre händer slänger och ifall han synar så spelar du en stor pott oop med en marginel och svårspelad hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att folda i hand 1 är minst sagt bissart. Instasyn, finns inte något att tänka på.

 

Standard för >95% av alla spelare är att syna, jag ser ingen anledning att checkraisa över huvud taget, inga bättre händer slänger och ifall han synar så spelar du en stor pott oop med en marginel och svårspelad hand.

 

Håller med om Hand 2, känns dumt att c/r den brädan. Han slänger inga bättre händer sedan vet han att jag nog c/r här ganska light. Att vi sen sitter OOP gör det värre då han enkelt kan spela ut oss.

 

Tankar kring Hand 1 kommer längre ner..

 

Lånar lite här baraa hoppas det är ok:

Ni som säger syn i hand 2, hur gör ni om turn kommer säg, en J eller en 7a? Betta ut? c/f? Motivera gärna!

 

Undrar lite över detta också. Är det en given fold ifall han betar turn igen?

 

Kan inte heller förstå hur ngn kan vilja vika den handen i den situationen. Vilka floppar spelar du vidare på när du 3-bettat KQ om inte denna?

 

Hand1: Känns faktiskt som han har dig här, lite svårt att bedöma då det oftast har mycket med att göra om ni bråkat tidigare osv. Jag säger Fold

 

 

Var lite blandade åsikter om KQ handen. Jag fick direkt känslan att han pushar flop för att undvika alla dåliga turnkort som kan komma (Färg- och stegdrag ligger ute). Om vi kollar till hans range som jag tror är TT+/AK/KQ/89 så finns det inte mycket jag slår. Jag har runt 28% mot denna range, och tror inte jag får dom rätta oddsen heller när jag måste syna €300. Jag hade nog helldre velat spela denna hand på en Axx/Kxx/Qxx bräda vilket känns mycket enklare.. På QJT känns det inte som jag slår nånting. Tankar kring detta resonemang?

 

 

Board: Qh Jc Tc

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 28.606% 19.97% 08.63% 9887 4273.00 { KhQc }

Hand 1: 71.394% 62.76% 08.63% 31067 4273.00 { TT+, AKs, KQs, 98s, AKo, KQo, 98o }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1, gamblar jag nog han lär inte ha JJ-QQ i mina ögon iaf, sämst TT för din del. Som Dahe säger, när ska du annars spela vidare med en sån hand? Du lär extremt ofta ha alla stegdrag som outs. Säkert rätt ofta splitt med.

 

Hand 2, open foldar jag mot en sån maniac.

 

 

 

Han kan lika gärna bara synat TT+, men med AK kanske ha har shovat preflop. En syn kanske är rätt, men jag valde att inte gambla då jag kände att jag låg under och foldade. Vekt spel kanske.

 

Hand 2 är det nog bättre att openfolda är att checkraisa som jag gjorde.. Kände direkt att det var kallt, fick miniraise emot mig och var tvungen att folda.

 

Har spelat två sessions idag á 2h totalt och blev ca 1,2k upp. Spelade 6 bord och blev ganska mkt autopilot med några onödiga calls. Har en hand också som spelades för någon dag sedan. Kommentera mitt spel preflop och flop. Någolunda djup stackar. Fi spelar 20/8/1 över 700 händer. Ska vi kanske redan vika pre och anta att han har KK+ efter limpreraise?

 

- DVk0Infinity sitting in seat 1 with €475.34

- Sir_TiltALOT sitting in seat 2 with €622.00

- Mind_Control sitting in seat 3 with €549.00

- Tommy35 sitting in seat 4 with €400.00 [sitting out]

- RixerSEX sitting in seat 5 with €350.00

- Signor sitting in seat 6 with €400.00 [Dealer]

 

DVk0Infinity posted the small blind - €2.00

Sir_TiltALOT posted the big blind - €4.00

** Dealing card to Sir_TiltALOT: J of s, J of h

Mind_Control called - €4.00

RixerSEX folded

Signor called - €4.00

DVk0Infinity folded

Sir_TiltALOT bet - €24.00

Mind_Control raised - €71.00

Signor folded

Sir_TiltALOT called - €71.00

 

** Dealing the flop: 7 of s, 4 of d, 9 of s

Sir_TiltALOT checked

Mind_Control bet - €110.00

Sir_TiltALOT folded

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold pre, finns ju typ ingen på unibet som slår om mer sällan än han preflop.

 

Ja, syna med JJ där för setvärde verkar väl lite kallt. Syna o spela vidare på en sån flopp eller vik pre...

 

Uppskattar verkligen kommentarerna, hoppas ni kommer med fler :-) Fold pre är nog standard mot just denna Fi och suitation.

 

Spelande en session och började gräva ett hål på 700. Mixade NL400 och NL600 idag, fanns en del fisk inne. Blev nog ca 1,5h lir och lyckades tillslut hitta plussade på ca €150.

 

Ska fixa någon lunch nu, sedan se Brasilien - Kina. Efter det är det samling med laget för middag och sedan match kl 19 mot Sandåkern.

 

Blir nog inget mer lir då jag lovat bort mig till tjejen *toffel* :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, årets första vinst kom ikväll! :-) Underbart, 2-1 och vi spelade riktigt bra. Nu kan man pusta ut, dock 9p till ovanför strecket, men det är bara att jobba på. Spelade själv hela matchen och är relativt nöjd med min insats. Matchotränad som man är ska man väl kanske inte förvänta sig ngt bättre

 

Kom hem, chillade sedan med tjejen en stund. När hon gick och la sig passade jag på att dra upp lite grind och det gick riktigt bra ikväll. Softa bord som fan :-) Nattpasset på ca 1,5h slutade runt €1,6k upp och det flyter på riktigt bra nu. Kommer nog inte bli någon morgonsession imorn, ska bli skönt att få sova nån extra timme istället, men vi får se.

 

Har en ganska intressant AA hand. persianality spelade 31/14/2 över 2,5k händer men sett han sällan gå out of line. Han 3betar väldigt sällan och sätter honom direkt på TT+ (Tror inte jag sett honom slå om AK en gång). Väljer därför att 4beta (hur är min betsize?) preflop med tanke på vårat stackdjup som är 200bb+. Han synar och floppen är verkligen skitdålig. Måste beta, men betar som en fisk. Hur mycket ska vi beta? Känns inte direkt som jag är sugen på att stacka av här eller? Vad gör jag på river efter han checkat turn? Hade han haft set han han nog betat turn? Sätter vi honom på KK?

 

Nu har ni några frågor att svara på ;-)

 

 

- corte1 sitting in seat 1 with €394.00

- Pontan82 sitting in seat 2 with €401.00 [Dealer]

- Sir_TiltALOT sitting in seat 3 with €881.70

- persianality sitting in seat 4 with €1721.70

- derr8303 sitting in seat 5 with €506.60

- Chrille_swe sitting in seat 6 with €396.00

 

Sir_TiltALOT posted the small blind - €2.00

persianality posted the big blind - €4.00

** Dealing card to Sir_TiltALOT: A of h, A of s

derr8303 folded

Chrille_swe folded

corte1 folded

Pontan82 folded

Sir_TiltALOT raised - €14.00

persianality raised - €44.00

Sir_TiltALOT raised - €134.00

persianality called - €134.00

 

** Dealing the flop: Q of s, 2 of h, J of s

Sir_TiltALOT bet - €165.00

persianality called - €165.00

 

** Dealing the turn: 8 of s

Sir_TiltALOT checked

persianality checked

 

** Dealing the river: 4 of d

Sir_TiltALOT????

 

 

 

Ni sportsbet-intresserad kan kolla hit tvärt. La nog in nötdubbeln nyss! Känns sjukt att dom ger 1,75 på Brasilien och Tyskland. Men, jag klagar inte och lastade in fina €100 till 3 gånger pengar :lol:

 

dubbel.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt att man ställer kl på 10 för att se supermatchen Federer vs Blake, och sedan har den blivit uppskjuten! Wtf, inte fått se en riktigt tennismatch i OS än då dom vägrar sända och när dom ska det blir den uppskjuten??? :evil:

 

Jaja, var nyss och käkade lunch med några i laget. Får se vad som händer idag, troligtvis chill med några polare. Kommentarer kring handen uppskattas.. På återseende!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...