Gå till innehåll

Mest prisvärda 42tums tv:n just nu?


fozzilman88

Recommended Posts

Hej!

 

Jag funderar på att köpa en 40-42taggars flat tv men jag har väldigt svårt att bestämma mig för vilken.

 

Jag vet heller inte om jag vill ha en Lcd eller en Plasma.

 

Jag har kollat på en 40tums Samsung http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=297763 som verkar förbaskat snygg och bra på alla sätt men priset (lite över 11k) är aningen saftigt.

 

Vad tror ni om den tv:n? har ni några bättre förslag? :-)

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha skrotat 3(!!!) tv:n på mindre än 1 vecka,köpte jag en 42" Matsui LCD från el giganten..

Jag vet,ni tänker -Matsui,WTF?!?! Men måste säga att den är långt över förväntan,och priset på 6990kr (dec -07) var de som locka mest,och jag är helnöjd.. Även teknik/prylnördiga vänner säger att den var väldigt prisvärd. Mycket tv för pengarna. Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha i åtanke om du köper tv från ngn vanlig "internetaffär" typ NetOnNet istället för Siba, Elgiganten mfl så kommer inte TV-apparaterna via den svenska agenturen utan en europeisk agentur typ Holland, Tyskland, Frankrike liknande.

 

Får ej med bruksanvisning på svenska t ex.

 

Är lite andra skillnader också. Kommer inte ihåg exakt kan ju ringa direkt till tex Samsung Sverige om du har några frågor vad som gäller kring detta.

 

Det är därför de är billigare på dessa butiker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag funderar på att köpa en 40-42taggars flat tv men jag har väldigt svårt att bestämma mig för vilken.

 

Jag vet heller inte om jag vill ha en Lcd eller en Plasma.

 

Jag har kollat på en 40tums Samsung http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=297763 som verkar förbaskat snygg och bra på alla sätt men priset (lite över 11k) är aningen saftigt.

 

Vad tror ni om den tv:n? har ni några bättre förslag? :-)

 

mvh

 

 

Samsung är att rekomendera. Ofta väldigt klar bild och snyggare design än övriga märken. Så personligen så tycker jag det låter som ett bra val. Är kanon-nöjd med min iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag personligen gillar inte plasma eftersom det syns ett relativt tydligt raster på de flesta modeller jag har sett, även när man spelar upp HD-material. Det ser litegrann ut som det raster som syns på bilder som är tryckta i dagstidningar.

 

På vissa modeller ser det ut som att de spelar upp hela tv-bilden i 256 färger (8-bitars färgdjup) istället för 16,8 miljoner färger (24-bitars). Ungefär som om du tar en bild och komprimerar den i 256 färgers gif-format.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag personligen gillar inte plasma eftersom det syns ett relativt tydligt raster på de flesta modeller jag har sett, även när man spelar upp HD-material. Det ser litegrann ut som det raster som syns på bilder som är tryckta i dagstidningar.

 

På vissa modeller ser det ut som att de spelar upp hela tv-bilden i 256 färger (8-bitars färgdjup) istället för 16,8 miljoner färger (24-bitars). Ungefär som om du tar en bild och komprimerar den i 256 färgers gif-format.

 

Normal vs rastereffekt

2heyl37.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett märke på platt tv som är som en royalflush jämfört med dom andra på marknaden. Kolla på på en Pioneer tv och du vill inte ha någon annan tv sen.

 

Wörd :)

 

Ett tips är att ta dig tid och surfa runt på minhembio.com (prisjakts forum). Där har du riktigt kunnigt folk, många "vad ska jag köpa för TV"-trådar och LCD vs. Plasma-diskussioner etc.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...