Rackad Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2008 Blinds:150/300 6ppl kvar. Fold Fold Fold HERO får QJ(sitter på 1600): SB:1400 BB:1700 -Pushar jag här? Jag uppskattar att de foldar högst 35% av gångerna här. Känns som man alltid åker ut på dessa lägen. UTan o veta så känns det som ett 50/50 spel detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
strater Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2008 när pushar du om du inte pushar här? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mendieta19 Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2008 gigantisk push? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sörengustavsson Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2008 gigantisk push? ca 5*bb push? och ja, push tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mendieta19 Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2008 ca 5*bb push? och ja, push tack! gigantisk=jättejätte Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2008 QJ först in, bara sb och bb kvar. När ska du annars trycka? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
grebgokz Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2008 Blinds:150/3006ppl kvar. Fold Fold Fold HERO får QJ(sitter på 1600): SB:1400 BB:1700 -Pushar jag här? Jag uppskattar att de foldar högst 35% av gångerna här. Känns som man alltid åker ut på dessa lägen. UTan o veta så känns det som ett 50/50 spel detta. När du säger att de foldar högst 35% av gångerna menar du alltså att de synar med 65% av sina händer=? Du tror de synar med T2s och Q4o eller bättre? Om du menar att båda synar 35% av sina händer så synar de 55+ A4o+ och A2s+ och Q5s+ och J9o+ Om de verkligen synar med 35% eller mer är det ev- att pusha tror att en rimligare calling range kanske är 20% 66+ A4s+ A9o+ och T9s+ JTo+ och då är det EV+ att pusha.' Men jag skulle nog alltid pusha där för handen är stark nog att ha en hyfsad chans att dra ut om du blir synad av tex A9s, 55 eller liknande. PS om de verkligen synar med 65% av händerna så har du ett hot n cold ev på 42% i en trevägspott och 52,7% HU mot den handrangen. Lägg till det lilla FE du ändå har så är det ändå en push. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ProToss Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2008 Dubbelfattad Hellmuth-push på 0.02 sekunder blankt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
strater Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2008 Dubbelfattad Hellmuth-push på 0.02 sekunder blankt. pls, hellmuth minraise-foldar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dekutree Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2008 precis som alla redan har skrivit är detta en trivial autopush. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2008 Tycker knappast det är en så auto-mega-superpush som ni antyder, jag kastar nog t ex Q9 där. Men visst håller jag med om att QJ är push. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
grebgokz Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2008 Tycker knappast det är en så auto-mega-superpush som ni antyder, jag kastar nog t ex Q9 där. Men visst håller jag med om att QJ är push. Kastar du QT oxå? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2008 Kastar du QT oxå? På gränsen tycker jag, beror lite på andra stacksizes samt naturligtvis på blindsens tajthet. Med den beskrivning som OP ger om att de skulle vara väldigt lösa så kastar jag nog QT, ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kravmärkt Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2008 Tycker knappast det är en så auto-mega-superpush som ni antyder, jag kastar nog t ex Q9 där. Men visst håller jag med om att QJ är push. jag shovar 32 här Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2008 jag shovar 32 här Ok, det är jättedåligt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jensax Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2008 Ok, det är jättedåligt Det är ett bättre spel än att folda QT åtminstone. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kravmärkt Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2008 Ok, det är jättedåligt kan det nog vara för jag suger på sngs mtt etc fast jag vågar inte lita på dig för du verkar suga ännu mer :-D :-D :-D Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
popquee Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2008 Varför är det jätte dåligt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Existing-user Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2008 jag pushar alla händer här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dekutree Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2008 Kan inte nån bara göra en ICM-beräkning på detta.. där blindarna synar med 44+, KTs+ .. sitter på jobb själv Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rackad Postad 5 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 5 Augusti , 2008 Kan inte nån bara göra en ICM-beräkning på detta.. där blindarna synar med 44+, KTs+ .. sitter på jobb själv Gör man det med denna? http://www.icmpoker.com/Applicator.aspx Försökte återspela handen där och försökte få fram siffror för vad jag skulle göra med QJ men står inget. Verkar inte funka onlineversionen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dekutree Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2008 Det här får jag fram med syn från SB/BB med 44+,KTs+,A2o+ : ($100 prize pool och 25 ante) Position: BTN EV No call: 15.43% / $15.43 EV Fold : 11.62% / $11.62 EV Push: 14.61% / $14.61 EV Diff.: 2.99% / +$2.99 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Existing-user Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2008 Det här får jag fram med syn från SB/BB med 44+,KTs+,A2o+ : ($100 prize pool och 25 ante) Position: BTN EV No call: 15.43% / $15.43 EV Fold : 11.62% / $11.62 EV Push: 14.61% / $14.61 EV Diff.: 2.99% / +$2.99 Och vad betyder detta på svenska?... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dekutree Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2008 Att du ska pusha. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2008 http://www.propokertools.com/simulator/tournalyzerEditor.jsp kan man använda om man gillar att pilla med sånt här. ExUs, det betyder att man om man själv viker QJ har 11.62 dollar som "rättvis andel" av prispoolen och att man tjänar 2.99 dollar mer än det på att pusha om motståndarna synar med händerna som deku radade upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts