Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

???? :cry:

Nej jag har inga reads.

PokerStars Game $50+$5 Hold'em No Limit - Level X (300/600)

Seat 1:

Seat 3:

Seat 4:

Seat 5: Stormen_Per (26498 in chips)

Seat 6:

Seat 7:

Seat 8: AceQuad (19612 in chips)

Seat 9:

Stormen_Per: posts small blind 300gsmnet: posts big blind 600

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Stormen_Per Jack of ClubsJack of Diamonds

dwdb: folds

AceQuad: raises 900 to 1500

pattexfc: folds

viper1376: folds

ostemann: folds

PythonRex: folds

Stormen_Per: ?

Postad

Ok vi höjer till 5k, men hur göra om/när han höjer igen? Känns som att vi blir committade efter våran reraise men det är ändå ganska djupt så det känns dåligt att få in det med JJ mot UTG raise...?

Kom på att jag har en read, FI är helt okänd och eftersom turneringen är $50 freezeout Daily fifty grand, så är folk ganska tighta UTG. Mot en duktig halvlös spelare så är det såklart standard att få in smeten med JJ här.

Postad
Ok vi höjer till 5k, men hur göra om/när han höjer igen? Känns som att vi blir committade efter våran reraise men det är ändå ganska djupt så det känns dåligt att få in det med JJ mot UTG raise...?

Kom på att jag har en read, FI är helt okänd och eftersom turneringen är $50 freezeout Daily fifty grand, så är folk ganska tighta UTG. Mot en duktig halvlös spelare så är det såklart standard att få in smeten med JJ här.

Förstår hur du tänker, men för mig känns det som rätt spel att syna kanske 20-33% av gångerna och slå om till 4500+ resten av gångerna. Syna en 4-bet all-in gör jag kanske 50-75% av gångerna sen. Detta mot en random Fi på den här nivån.

Mycket onödiga siffror kanske, men för mig låter det rimligt iaf :)

Intressant läge faktiskt även fast det är simpelt på samma gång.