Quicker Postad 2 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2008 Jag har K5 i klöver och 7000 och möter en motståndare som har 4000 kronor och raisar 1000. Floppen är 7 , 6 , 4. Han går all in. Jag har chans att få stege, Jag behöver alltså en 3 a eller 8 alternativt en K. alltså 12 kort som betyder något för mig - skulle ni callat? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ladida Postad 2 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2008 2000 i potten, han har "bara" 3000 kvar. Lätt syn i mina ögon:P Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SOLDforFOOD Postad 2 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2008 jag skulle aldrig ha callat preflop! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Laagen13 Postad 2 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2008 jag skulle aldrig ha callat preflop! inte ens HU ? Han kan lika gärna vara tom i mina ögon me denna pushen, typ AQ, AK. skulle väl troligtvis syna och hoppas på att klonka. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Solidify Postad 2 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2008 Du får väl ändå ta och skriva ut lite mer info om handen? Du har ju inte ens sagt hur stora blinds ni kör. Hur många händer har du spelat mot honom? Vad visar han för tendenser? Är det en 1v1-tour eller cashgame? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rymz2008 Postad 2 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2008 Om jag själv sitter på en draw och någon raisar mig, då foldar jag nästan alltid iom att det är sjukt onödigt att liksom jaga det sista kortet, och vad ifall det inte kommer? Jo då har du förlorat dom chipsen helt i onödan. Bara min stil, låter er andra ha eran. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TheFool Postad 2 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2008 Du får väl ändå ta och skriva ut lite mer info om handen? Du har ju inte ens sagt hur stora blinds ni kör. Hur många händer har du spelat mot honom? Vad visar han för tendenser? Är det en 1v1-tour eller cashgame? I agree. CG lär det ju inte vara. Om det mot förmodan är det tycker jag att du ska gå ner några nivåer tills du lär dig om pottodds osv:-) Skulle gissa på att det rör sig om någon form av turnering. Har du ingen som helst read är det en solklar fold i mina ögon. Edit; Du har 11 outs, eftersom det bara finns 3 kungar kvar i leken. En har ju du Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kravmärkt Postad 2 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2008 Om jag själv sitter på en draw och någon raisar mig, då foldar jag nästan alltid iom att det är sjukt onödigt att liksom jaga det sista kortet, och vad ifall det inte kommer? Jo då har du förlorat dom chipsen helt i onödan. Bara min stil, låter er andra ha eran. samma hära. hade rätt bra odds igår i en turre att träffa färgen men jag ansåg att jag hade större edge att spela ut dom senare i turneringen så därför foldade jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 2 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2008 samma hära. hade rätt bra odds igår i en turre att träffa färgen men jag ansåg att jag hade större edge att spela ut dom senare i turneringen så därför foldade jag. va? För att svara på frågan så har du 38% mot en range på pockets 55+,AK,samt 89s. Det är ungefär vad du behöver. Du är också antagligen fisk så att du tjänar på att ta ett flip-beslut och möjligheten att dubbla. edit: lägger vi till 89o samt AQ i FIs range så har du 43% på floppen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 2 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2008 Ställ pre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 2 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2008 samma hära. hade rätt bra odds igår i en turre att träffa färgen men jag ansåg att jag hade större edge att spela ut dom senare i turneringen så därför foldade jag. Det är sjukt svårt att uppskatta hur stor edge (om någon alls) man har mot motståndet och de flesta pokerspelare överdriver sin egen förmåga. Inte så svårt att se, När folk pratar om varians tex så är det alltid negativ varians som avses. Finns liksom inte så mkt anledning att skapa inlägg där man skriver om glädjetilt, hur dåligt man spelar och hur mkt över förväntan man ligger Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LuckyStar5.1 Postad 2 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2008 Svaret på frågan handlar mer om promille än % ...5 groggar > given syn imo. ( japp ...nu har jag oxo använt "imo" ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kravmärkt Postad 2 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2008 Det är sjukt svårt att uppskatta hur stor edge (om någon alls) man har mot motståndet och de flesta pokerspelare överdriver sin egen förmåga. Inte så svårt att se, När folk pratar om varians tex så är det alltid negativ varians som avses. Finns liksom inte så mkt anledning att skapa inlägg där man skriver om glädjetilt, hur dåligt man spelar och hur mkt över förväntan man ligger var lite ironisk bara men +1 Ställ pre. +1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cobb89 Postad 3 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 3 Augusti , 2008 samma hära. hade rätt bra odds igår i en turre att träffa färgen men jag ansåg att jag hade större edge att spela ut dom senare i turneringen så därför foldade jag. +1 Man spelar ju efter skill. Ibland foldar jag en bra hand pre också, samma sak som att man höjer en dålig pre egentligen. Det gäller att hitta balansen så att inte motståndaren kan få in så mycket reads på dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts