Gå till innehåll

Månadsresultat - Juli


Sunkii

Recommended Posts

Otroliga vinster och förluster man får läsa om i den här tråden.

Känns lite som att man spelar i Korpdivisionen!

 

Men jag har bestämt mig för att posta här för att motivera mig själv till att utveckla mitt spel och vara bra på money management.

 

Juli månads resultat:

Spelade 70 turneringar den här månaden.

Ca 80% flerbords SNG och 15% MTT.

Min average buy-in var $13 usd, ROI 52%, ITM 23% och vinst $466.

OPR ranking vid månadens slut var 98.5% (97.8% förr månaden).

 

Min BR är nu $1,7K, när jag når $2K så kommer jag att öka min average buy-in till ca $20. Spelar oftast 1 bord i taget för att utveckla mitt spel så mycket som möjligt, kommer att fortsätta med det ett tag till, kanske det blir flerbords grind om ett par månader.

 

Hade i denna månad precis som i juni månad en ordentlig "down swing", backade 15% av min BR innan det vände. Men intäktskurvan ser väldigt stabil ut långsiktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 91
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Otroliga vinster och förluster man får läsa om i den här tråden.

Känns lite som att man spelar i Korpdivisionen!

 

Men jag har bestämt mig för att posta här för att motivera mig själv till att utveckla mitt spel och vara bra på money management.

 

Juli månads resultat:

Spelade 70 turneringar den här månaden.

Ca 80% flerbords SNG och 15% MTT.

Min average buy-in var $13 usd, ROI 47%, ITM 23% och vinst $425.

OPR ranking vid månadens slut var 98.5% (97.8% förr månaden).

 

Min BR är nu $1,7K, när jag når $2K så kommer jag att öka min average buy-in till ca $20. Spelar oftast 1 bord i taget för att utveckla mitt spel så mycket som möjligt, kommer att fortsätta med det ett tag till, kanske det blir flerbords grind om ett par månader.

 

Hade i denna månad precis som i juni månad en ordentlig "down swing", backade 15% av min BR innan det vände. Men intäktskurvan ser väldigt stabil ut långsiktigt.

 

Bra info! Tack! Är du nöjd med din ITM % ? Jag har satt upp ett mål på 20% ITM i MTT's, kan det vara lagom? Sry för jag snor lite plats här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra info! Tack! Är du nöjd med din ITM % ? Jag har satt upp ett mål på 20% ITM i MTT's, kan det vara lagom? Sry för jag snor lite plats här...

 

Ja, vi är väl lite OT här, men en vända borde vara ok.

Jag har valt att spela flerbords SNG (45 manna) i början med tanke på att variansen i MTT är så pass stor att det inte ger mig tillräcklig feedback om mitt spel. I mina SNG's tittar jag mest på ROI och fördelningen av placeringar när jag är ITM (att jag har fler 1a än 2a, fler 2a än 3e osv).

 

På den här nivån ($10-$15) så tycker jag att ITM på 20% är ett rimligt delmål, tror att med rätt spel borde man ligga på ca 25+%. Men, så länge min ROI är bra (har 80+% på SNG) så känns inte ITM lika viktig. Grunden för mig är en bra money managment, sen faller allt annat på plats.

 

Jag har tittat mycket på OPR, Rebonius som ligger väldigt högt på världsrankingen har en ITM på 14% (FullTilt), tror inte han gråter över den "låga" siffran utan brottas med större problem, hur han tex ska få volymleveranser av Bollinger för att fylla badkaret varje kväll :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...