Gå till innehåll

SnG small blind synar


vilhelm83

Recommended Posts

Jag spelar mycket SnG... Nått jag ofta träffar på är att när hela bordet lagt sig fram till small blind så synar denna, nästan oavsätt kort. Han får ju då i de flesta fall se floppen för halva priset.

 

När jag är small blind och folk lagt sig fram till mig så brukar jag i stället lägga en minrais oavsätt kort på handen (beror ju på vem som sitter vid min sida). Detta får i de flesta fallen big blind att lägga sig, om denne inte sitter på en monsterhand.

 

Vad är rätt att göra i dessa lägen (enligt er)? Och hur ska man spela som big blind om man sitter på nån halvbra hand, tex A10?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar höja oop ur sb ca 70% mot random fi, de riktiga skräpkorten brukar jag lägga (inte så kul att floppa bottpar ur pos och inte ha en aning om var man står)

 

Att limpa i sb brukar ofta vara ett kasst spel tycker jag (iaf mot okänd fi). Sitter man med en riktigt bra hand, typ premiumpar, och han checkar till flop får man oftast inget extra betalt alls. Sitter man däremot på skit och limpar, så är risken stor att han höjer och man sitter i en riktig pickle ändå.

 

Limpa: Med bra händer mot agg motståndare, typ ner till AT, pusha vid omslag

Höja: Med det mesta mot en tight motståndare, var beredd att lägga

 

Minraise funkar ju ofta. Vet inte vad som är optimalt men jag brukar raisa till 2,5BB från sb, och 3BB från bb med sb som enda limpare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Beror på så många olika saker.

 

- vad är det för typ av spelare

- hur stor stack har han

- hur stor stack har du

- vad är blindsen

 

att alltid minraisa som sb kan ju inte vara värt, spelaren kommer troligtvist snappa upp de och börja spela tillbaka, och så har du plötsligt bildat en större pott OOP som kanske inte är så kul att släppa beroende på blinds och stackstorlekar.

 

blindspel är viktigt att variera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...