Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

hej,

spelar inte så ofta live, men var med i en 500+100 freezeout på CC. 1000 i startmarker.

30 deltagare och 6 platser med utbetalning. cirka 1000 kr till 6:e plats och 7500 till 1:a plats.

Spelade tight och solid poker och lyckades ta mig till finalbordet och när 8 stycken var kvar så var läget ungefär följande.

Blinds 150/300.

BB: Jag med cirka 3000 i chips. Hade hyfsad respekt vid bordet.

SB: Norrman som hade mig precis täckt. En norrman som spelat riktigt tight och aggresivt och bara visat bra händer.

De flesta runt bordet hade mer marker än mig.

Jag plockar upp 10,10 och alla lägger sig fram till SB som höjer till 900.

Eftersom han också börjar bli shortstacked så tror jag han e fullt kapabel att göra "ett move" och försöker sno min BB, så jag ställer in och får blixtsyn av KK.

Flopp K,J,x ger mig inget hopp och jag åker ut på 8:e plats.

Bra eller dåligt spelat? Om jag bara synat och floppen kommit så hade jag checkat/foldat vid bet/check på den floppen från SB.

Då hade jag i alla fall haft cirka 2000 kvar och fortfarande haft chansen att stiga all-in utan en ökning före mig....?!

Eller gjorde jag rätt?

Tacksam för alla synpunkter.

mvh

RaisDown

Postad

Eftersom han också börjar bli shortstacked så tror jag han e fullt kapabel att göra "ett move" och försöker sno min BB

Du svarar på din egna fråga

Synd du inte klonka ;)