Gå till innehåll

c-betta flop?


pokerfacket

Recommended Posts

Villain är 27/20/3,4 265 händer, inga notes.

 

Full Tilt Poker $2/$4 Limit Hold'em - 5 players

The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com

 

Pre Flop: Hero is CO with :5c::5s:

UTG raises, Hero 3-bets, 3 folds, UTG calls

 

Flop: (7.5 SB) :Ah::Kd::Td: (2 players)

UTG checks, Hero ...

 

Ganska självklart c-bet i mina ögon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår att det är en enkel c-bet i No limit där det går att får en hålstege eller ett bottenpar att lägga sig. Så är inte fallet i fixed limit. Väldigt få händer i fi:s UTG-range missar den här brädan totalt. Kanske kan ett pocket eller en medium SC vika? Händer det tillräckligt ofta för att ett c-bet ska ha större värde än ett frikort?

 

Vi måste också fundera hur ofta vi blir checkraisade på flop eller donkade på turn. Om vi kan beta flop och ta ett frikort på turn istället så är det ju inte fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frikort är ju inte så mkt att hurra över eftersom du drar till 2 outs. Jag hade iaf betat.

 

Nja med tanke på chansen att fi viker mot en c-bet är försvinnande liten så kan det vara mer värt att ta frikortet trots att vi bara har lite drygt 4% chans att träffa på turn. Chansen att vi får vik på flop är nog ungefär lika stor som att vi träffar turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är värt ett försök att beta...tror att du kan få fi att vika tillräckligt ofta för att det ska vara värt det.

 

Om fi synar en höjning, turn är blank och fi checkar...kan det finnas någon bra anledning till en bet då? (Jag hade tagit frikort)

 

En anledning att checka flop är ju att handen blir enklare att spela IMO. Om vi betar och får syn på flop så kan ju fi ha skalat med en hålstege. Han kanske tom viker en tia om vi betar? Känns ändå svårt att beta turn igen oavsett kort.

 

Förresten måste vi beakta att det finns en chans att vi får två frikort om vi checkar flop. Floppchecken set ut som ett slowspel och fi kommer att tänka till innan han fyrar av med par i kungar på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog spontant beta floppen.

 

Är dock i stort sett noob på FL, men försöker lära mig, så därför undrar jag: Är trebeten preflop standard här?

 

Om spelarna efter är rimligt tajta är det en standard iso-raise för mig. HU i position mot en ganska definierad range med ett par spelar jag gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spontant, På 2/4:

 

Mot en bra spelare checkar jag floppen och raisar turn.

 

Mot en dålig spelare blir det antingen bet, bet, bet hela vägen (och lägger mot en c/r) ELLER, bet flop och checkar bakom på turn, foldar river om han betar ut.

 

Edit: En 27-spelare utg på 2/4 hade jag dock inte velat isolera med 55 co mot. Vill upp på 88 iaf, då jag tar i beräkning (generellt) att en hyfffsad % av gångerna kommer ngn blind att syna. Har för mig att flop seen brukar ligga på runt 50% på 2/4.

 

På 5/10 och över isolerar jag dock med 55 om blindsen e "hyffsat" tighta.

 

//D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spontant, På 2/4:

 

Mot en bra spelare checkar jag floppen och raisar turn.

 

Mot en dålig spelare blir det antingen bet, bet, bet hela vägen (och lägger mot en c/r) ELLER, bet flop och checkar bakom på turn, foldar river om han betar ut.

 

Edit: En 27-spelare utg på 2/4 hade jag dock inte velat isolera med 55 co mot. Vill upp på 88 iaf, då jag tar i beräkning (generellt) att en hyfffsad % av gångerna kommer ngn blind att syna. Har för mig att flop seen brukar ligga på runt 50% på 2/4.

 

På 5/10 och över isolerar jag dock med 55 om blindsen e "hyffsat" tighta.

 

//D

 

 

Beta hela vägen, är du seriös? Om du betar flop och turn, vilka händer som slår din kan du då få vik av på river och vilka händer som du slår tror du du kan få syn av?

 

Beta flop checka turn och vika river är däremot helt klart en tänkbar linje. Kanske kan din blufflinje att check flop och raisa turn fungera mot en spelare som är kapabel att lägga ett par och om du gjort liknande spel med legitima händer tidigare.

 

Blindsen var tajta och isoraisen mot en TAGfish är standard för mig med tajta blinds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

missade drag.

 

Det finns inga missade drag i hans rimliga range från UTG.

 

Med det sagt så kan vi naturligtvis inte utesluta att han öppnar med 98s men måste nedvärdera sannolikheten markant. Q9s är inte helt omöjligt heller men overall så är draghänder en försvinnande liten del av hans range. Testa att ge honom en handdistribution så får du se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inga missade drag i hans rimliga range från UTG.

 

Med det sagt så kan vi naturligtvis inte utesluta att han öppnar med 98s men måste nedvärdera sannolikheten markant. Q9s är inte helt omöjligt heller men overall så är draghänder en försvinnande liten del av hans range. Testa att ge honom en handdistribution så får du se.

 

Driver du med mig eller?

 

27/20-kille, 5mannabord, UTG är samma som Hijackposition..... Hans HD är bredare än nilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför skulle en tajt spelare ha en jättebred HD från HJ?

 

Behöver egentligen inte va alltför bred, o han är inte direkt nån nit.

 

Top 25% händerna är enligt pokerstove:

66+, A4s+, K8s+, Q9s+, J9s+, T9s, A9o+, KTo+, QTo+, JTo

 

Som det ser ut är utrymmet för bluffcatching minimal. Däremot kan man bluffa bort en stor del av hans HD, i NL i alla fall. Är inte riktigt säker på att det går lika bra i limit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver egentligen inte va alltför bred, o han är inte direkt nån nit.

 

Top 25% händerna är enligt pokerstove:

66+, A4s+, K8s+, Q9s+, J9s+, T9s, A9o+, KTo+, QTo+, JTo

 

Som det ser ut är utrymmet för bluffcatching minimal. Däremot kan man bluffa bort en stor del av hans HD, i NL i alla fall. Är inte riktigt säker på att det går lika bra i limit.

 

Normalt sett så höjer en 20 PFR inte med 25% från HJ utan vanligtvis några procent under sin PFR. Säg 18% ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beta hela vägen, är du seriös? Om du betar flop och turn, vilka händer som slår din kan du då få vik av på river och vilka händer som du slår tror du du kan få syn av?

 

66,77,88,89s,99,910s,10J,QJ ev en dålig kung. Givetvis tror jag inte att jag slår ngt på river, men det är ju inte direkt ngn värdebet jag gör på river om jag väljer den linjen. Hoppas du inte tror det.

 

Jag reppar en 3-betshand preflopp hela vägen.

 

Får man fråga vad du själv hade vikt på river om du var fi och han du spelade mot spelar runt en 25/20 och är kompetent (gissar bara att du ligger där ungefär)?. Tycker det skulle vara intresssant.

 

//D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...