Gå till innehåll

Ny skärm - köptips och rekommendationer?


rAilFISH

Recommended Posts

Har letat runt men hittar inte en liknande tråd..tror dock att det finns en nånstans så mods kan ta bort om det redan finns.

 

Ska köpa mig en ny skärm som jag kan koppla till laptopen/stationära , men är en totalt vilsen person när det gäller datorer och dess tillbehör.

 

Vore tacksam för tips , skärmen skall användas till serie/film kollande samt poker (4-5 bord) så skulle helst vilja slippa överlapp.

 

Några åsiker om dessa skärmar ?

 

http://www.pricerunner.se/pl/25-867205/Bildskaermar/Samsung-SyncMaster-226BW-Black-priser#

 

http://www.pricerunner.se/pl/25-1038426/Bildskaermar/Fujitsu-Siemens-ScenicView-E24W-1SD-Silver-priser#

 

http://www.pricerunner.se/pl/25-1112431/Bildskaermar/Samsung-SyncMaster-245B-Plus-Black-priser#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite info skulle sitta bra..

 

Ska du ha 22 tum eller 24 ?

Vilken upplösning vill du ha ?

 

 

Om du bara ska använda dom till poker och serie kollande så spelar det ingen större roll egentligen. Dom skärmarna du har länkat till duger perfekt till det du vill göra. Dom är ganska lika, alla tre har tn-paneler osv. Dock så ska du veta att den första skärmen är 22 tum och har en lägre upplösning än dom andra två, vilket betyder att du inte kan ha lika många bord på den. Men om du ska ha bara 4-5 så duger den ändå.

 

Om jag var du skulle jag köpa den billigaste 24 tummarn bara. Duger fint till poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite info skulle sitta bra..

 

Ska du ha 22 tum eller 24 ?

Vilken upplösning vill du ha ?

 

 

Om du bara ska använda dom till poker och serie kollande så spelar det ingen större roll egentligen. Dom skärmarna du har länkat till duger perfekt till det du vill göra. Dom är ganska lika, alla tre har tn-paneler osv. Dock så ska du veta att den första skärmen är 22 tum och har en lägre upplösning än dom andra två, vilket betyder att du inte kan ha lika många bord på den. Men om du ska ha bara 4-5 så duger den ändå.

 

Om jag var du skulle jag köpa den billigaste 24 tummarn bara. Duger fint till poker.

 

Sorry , helst än 24 tum. Jag vill ha så bra upplösning som möjligt för pengarna. (3-4 k). Vill bara ha en bra skärm , helst 24 tum där jag kan multitabla 4-5 boss bord utan någe större överlapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan rekommendera 2 skärmar.

 

Har 2st SyncMaster 931BF 19" (5k totalt när jag handlade, tror dem utgått nu men iaf). 2ms responstid och rent allmänt något av det mest prisvärda jag köpt.

 

Riktigt trevligt med två skärmar. Antingen flera bord på båda skärmarna eller, som jag oftast gör, har webläsare/MSN på höger skärm och borden på min fokus skärm, dvs vänster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan rekommendera 2 skärmar.

 

Har 2st SyncMaster 931BF 19" (5k totalt när jag handlade, tror dem utgått nu men iaf). 2ms responstid och rent allmänt något av det mest prisvärda jag köpt.

 

Riktigt trevligt med två skärmar. Antingen flera bord på båda skärmarna eller, som jag oftast gör, har webläsare/MSN på höger skärm och borden på min fokus skärm, dvs vänster.

 

Okej , vet att flera har det så men tror bara jag kör på en skärm då jag inte har allt för mkt plats på skrivbordet för 2 skärmar :ola::roll:

 

Jag kommer nog att köpa denna , hoppas den duger både åt serier och film samt pokerspel. Tror ni den klarar 4 bord utan överlapp i normal view på tex Boss ?

 

http://www.pricerunner.se/pl/25-1038426/Bildskaermar/Fujitsu-Siemens-ScenicView-E24W-1SD-Silver-priser#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har en Samsung SyncMaster 245B. hatar den. den är ful, luktar illa och knakar när den blir kall. färgerna är jobbigt skarpa och kalla och lyckades inte kalibrera den så som jag vill ha den.

 

just my 2bb.

 

Jobbigt läge , hur luktar en skärm illa? Vilken typ av illaluktande lukt är det? :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag är i farten och tänkte skaffa en 22-24"skärm

 

Jag kommer inte bara ha den till poker då jag jobbar en del med bildredigering och reklam. (men antar att inget av det påverkar det andra i köpet?)

 

Har kollat på samsungs "245B plus" och "T240", det är i den kategorin och prisklassen jag tänkte lägga mej.

Bra val?, (o isf vilken är bästa valet)

Några andra skärmar man bör titta till innan man handlar?

Annat att tänka på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...