Gå till innehåll

Datorkunnig, hjälp tack! :)


bigdwarf

Recommended Posts

Har en ganska ny DELL-dator som jag är riktigt nöjd med, har dock några problem.

 

1. Ibland så hänger sig program (tex MSN, explorer osv) men kommer tillbaks efter ca 30 sekunder, vad beror såna problem på?

 

2. Råkade radera nåt som heter Advanded Audio FX engine, är det nåt viktigt program/fil i datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en ganska ny DELL-dator som jag är riktigt nöjd med, har dock några problem.

 

1. Ibland så hänger sig program (tex MSN, explorer osv) men kommer tillbaks efter ca 30 sekunder, vad beror såna problem på?

 

2. Råkade radera nåt som heter Advanded Audio FX engine, är det nåt viktigt program/fil i datorn?

 

1. Troligen för att nåt drar åt sig all CPUkraft eller det virtuelle minnet, kolla aktivitetshanteraren nästa gång det händer.

 

2. Bara googla, men låter som ett musikprogram bara =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Troligen för att nåt drar åt sig all CPUkraft eller det virtuelle minnet, kolla aktivitetshanteraren nästa gång det händer.

 

2. Bara googla, men låter som ett musikprogram bara =)

 

 

Har en väldigt kraftfull dator så borde väl inte bero på något sådant? brukar hända ibland när jag inte ens har andra program igång :/ väldigt irriterande.

 

Googlade och tror inte man behöver skiten, bra :) tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en ganska ny DELL-dator som jag är riktigt nöjd med, har dock några problem.

 

1. Ibland så hänger sig program (tex MSN, explorer osv) men kommer tillbaks efter ca 30 sekunder, vad beror såna problem på?

 

2. Råkade radera nåt som heter Advanded Audio FX engine, är det nåt viktigt program/fil i datorn?

 

Vad gäller första punkten, så finns det en form av 'hängning' i Windows som hängt med och inte fixats under alla dessa år. Jag vet inte hur det är med dagens Macintosh, men när jag var Mac-användare vid mitten av 90-talet så hade den samma problem.

 

Exempel: du klickar på en pokerklient, och stället du klickar på var en promotion-länk som vill öppna en websida. Klienten är sedan låst för en stund medan den väntar på en respons från operativssystemet. Ibland får du vänta ett par minuter på att Internet Explorer ska laddas och websidan hittas.

 

Exempel 2: du har ett explorer-fönster öppet som visar nätverket, och klickar på en dator som är nere. Fönstret låser sig och kan inte minimeras, och du kan inte ändra dig och välja någon annan dator eller sökväg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...