Gå till innehåll

Chipdumpade på SvS (var: va gör dom med mig?!)


frankylee

Recommended Posts

Tjenare alla forumiter!

 

Nu är det så att min käre vän ligger inne med ett stort problem. Min vän hade grindat upp till ca 6k på SvenskaSpel och var nu sugen på att ta ut dem.

Problemet var då att han inte hade skickat in kontonummer och dylikt.

 

Han kom då på en lysande idé, att spela över alla hans pengar till en annan gemensam vän.

När han skulle logga in idag på sitt konto så var det spärrat och han hade fått ett mail där det stod att hans konto var under utredning.

 

Vad händer om man ertappas med s.k "Chipdumping" ? Dom kan väl inte behålla pengarna? SvS har väl ingen rätt att bestämma hur man ska spela?

Man kan ju sitta HU mot en kille och förlora flera tusentals kronor utan att det händer något :P

Klarar han sig undan med en varning måntro?

 

Har du någon gång varit med om något liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SvS har väl ingen rätt att bestämma hur man ska spela?

 

De har de visst. När du öppnar konto så godkänner du deras avtal och jag är rätt säker på att det står något om rent spel där. Chipdumpning är absolut förbjudet. Jag skulle nog inte räkna med att få tillbaka pengarna men konstigare saker har ju hänt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.

 

men hur ska dem bevisa det?

 

Jag kanske spelar som en idiot och förlorar flera tusen på en kort stund.

 

Det vore ju konstigt om dom skulle behålla pengarna själva, stänga av mig från pokerklienten skulle vara mycket möjligt. Men behålla pengarna? Det stod inte i kontraktet.

 

Aja hoppas det går att kompromissa med dom :P

 

livet går vidare annars!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blablablablablablablablabla.....

 

 

 

Det som kommer hända är att SVS kommer föra tillbaka alla pengar till dit dom var innan ni chipdumpade. Sen fårni 30dagar var (OM) ni inte gjort det vid ett flertal gånger, då fårni livstid.

 

Vad som än händer så fårni ta ut pengarna så fort utredningen är klar!

 

:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare alla forumiter!

 

Nu är det så att min käre vän ligger inne med ett stort problem. Min vän hade grindat upp till ca 6k på SvenskaSpel och var nu sugen på att ta ut dem.

Problemet var då att han inte hade skickat in kontonummer och dylikt.

 

Han kom då på en lysande idé, att spela över alla hans pengar till en annan gemensam vän.

När han skulle logga in idag på sitt konto så var det spärrat och han hade fått ett mail där det stod att hans konto var under utredning.

 

Vad händer om man ertappas med s.k "Chipdumping" ? Dom kan väl inte behålla pengarna? SvS har väl ingen rätt att bestämma hur man ska spela?

Man kan ju sitta HU mot en kille och förlora flera tusentals kronor utan att det händer något :P

Klarar han sig undan med en varning måntro?

 

Har du någon gång varit med om något liknande?

 

jag har erfarenhet av detta:P Han kan fortfarande logga in på sitt SvS konto genom hemsidan o casha ut cashen, så gjorde jag:D Blev avstängd en månad, kan lira nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hände samma sak för mig för 2 år sen eller nåt.

 

Chipdumpade , fick kontot avstängt 3 månader. Öppnade kontot , pengarna var kvar och tog ut dom på "rätt" sätt. Fixar sig ;)

 

okej, åker pengarna tillbaka till kontot som jag spelade ÖVER ifrån? eller dom stannar där dom är nu?

 

Har ringt och mailat supporten och frågat när dom blivit klar med "utredningen" och fått dåliga svar av båda.

 

Hur lång tid tog det ungefär får dig? Har väntat i 3-4 dagar nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, åker pengarna tillbaka till kontot som jag spelade ÖVER ifrån? eller dom stannar där dom är nu?

 

Har ringt och mailat supporten och frågat när dom blivit klar med "utredningen" och fått dåliga svar av båda.

 

Hur lång tid tog det ungefär får dig? Har väntat i 3-4 dagar nu.

 

Jag chipdumpade till en kompis , dom överförde pengarna till mitt konto sedan.

 

Jag tror jag mailade och skrev min förklaring flera gånger till dom och sa att jag ångrade mig samt att jag inte läst reglerna och villkor noggrant. Låt dom ta sin tid att utreda det , är ändå inte svenska spel som utreder. Detta skickar dom till BOSS nätverker som kontrollerar chipdumpningen.

 

Vara bara vänlig och förklara och säg att du ångrar dig. Sedan kommer du bli avstängd från siten i 1-3 månader , pengarna kommer också att vara låsta.

 

Efter det låser dom upp kontot och du kan sedan ta ut pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får jag fråga varför du skrev att det gällde en vän när det egentligen gällde dig? :-)

 

Min gissning är på att han skulle slippa frågor som "varför chipdumpade du?" "Varför skickade du inte bara in kontouppgifiter?" och liknande. nu misslyckades han men men.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...