Zarec Postad 15 Juli , 2008 Rapport Postad 15 Juli , 2008 Tjena. Jag skulle gärna vilja ha litet funderingar över denna hand som jag är helt övertygad om att jag gjorde många fel i... ** Game ID 2094112864 starting - 2008-07-15 16:56:52 ** Shenti [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - $ Cash Game) Real Money - Cons7antine sitting in seat 1 with $48.89 [Dealer] - Zarec sitting in seat 2 with $57.60 - Micksterr sitting in seat 3 with $47.25 (22/14/8,5), Har under senaste tid funderat över ifall han 3b lite väl mycket och/eller ofta. - rmkbiorejio sitting in seat 4 with $10.50 - nottzy sitting in seat 5 with $65.44 - ClownShow sitting in seat 6 with $46.32 Zarec posted the small blind - $0.25 Micksterr posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to Zarec: 10 of s, 10 of d rmkbiorejio folded nottzy folded ClownShow folded Cons7antine folded Zarec raised - $1.75 Micksterr raised - $5.50 Zarec called - $5.50 ** Dealing the flop: 9 of s, 3 of h, 4 of h Zarec checked Micksterr bet - $8.00 Zarec called - $8.00 ** Dealing the turn: 4 of c Zarec checked Micksterr bet - $27.00 Zarec ?? Citera
lillsvensson Postad 15 Juli , 2008 Rapport Postad 15 Juli , 2008 Tjena. Jag skulle gärna vilja ha litet funderingar över denna hand som jag är helt övertygad om att jag gjorde många fel i... ** Game ID 2094112864 starting - 2008-07-15 16:56:52 ** Shenti [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - $ Cash Game) Real Money - Cons7antine sitting in seat 1 with $48.89 [Dealer] - Zarec sitting in seat 2 with $57.60 - Micksterr sitting in seat 3 with $47.25 (22/14/8,5), Har under senaste tid funderat över ifall han 3b lite väl mycket och/eller ofta. - rmkbiorejio sitting in seat 4 with $10.50 - nottzy sitting in seat 5 with $65.44 - ClownShow sitting in seat 6 with $46.32 Zarec posted the small blind - $0.25 Micksterr posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to Zarec: 10 of s, 10 of d rmkbiorejio folded nottzy folded ClownShow folded Cons7antine folded Zarec raised - $1.75 Micksterr raised - $5.50 Zarec called - $5.50 ** Dealing the flop: 9 of s, 3 of h, 4 of h Zarec checked Micksterr bet - $8.00 Zarec called - $8.00 ** Dealing the turn: 4 of c Zarec checked Micksterr bet - $27.00 Zarec ?? Jag är ingen CG spelare alls, så kanske inte ska lyssna så mkt Men jag hade iaf helt säkert bettat flopen, typ pott. På Turn hade jag synat. Anatagligen inte 'rätt' men så hade jag spelat iaf Citera
Dead-Inside Postad 15 Juli , 2008 Rapport Postad 15 Juli , 2008 Jag är ingen CG spelare alls, så kanske inte ska lyssna så mkt Men jag hade iaf helt säkert bettat flopen, typ pott. På Turn hade jag synat. Anatagligen inte 'rätt' men så hade jag spelat iaf Vad tänkte du göra efter du bettat flopp? Citera
marcuse Postad 15 Juli , 2008 Rapport Postad 15 Juli , 2008 spelar också nl50 och har noll koll på odds och noll koll på om jag är vinnande i längden. foldar nog preflop för det mesta i den situationen med 10 10 mot tighta grinders på floppen hade jag nog gjort vad som helst utom att check-callat värdebet eller check-raise antagligen. Citera
*Adde* Postad 15 Juli , 2008 Rapport Postad 15 Juli , 2008 spelar också nl50 och har noll koll på odds och noll koll på om jag är vinnande i längden.foldar nog preflop för det mesta i den situationen med 10 10 mot tighta grinderspå floppen hade jag nog gjort vad som helst utom att check-callat värdebet eller check-raise antagligen. Det var sannerligen snortajt spel, iaf short handed. Ev. att man lägger den handen efter raise och reraise i full ring, men sju dagar i veckan höjer man och synar en standardhöjning med 1010 short handed. Tufft läge efter att ha ställts inför pottsatsningen från fi på floppen. Kanske bättre att vänta ut bättre läge, eller misstänker du att han är tom? Jag är ingen rutinerad pokerräv, men om fi spelat TAG fam till denna hand hade jag synat pre flop och hoppats träffat floppen. Om inte hade jag foldat på floppen. Citera
Mjukis Postad 15 Juli , 2008 Rapport Postad 15 Juli , 2008 Det var sannerligen snortajt spel, iaf short handed. Ev. att man lägger den handen efter raise och reraise i full ring, men sju dagar i veckan höjer man och synar en standardhöjning med 1010 short handed. Tufft läge efter att ha ställts inför pottsatsningen från fi på floppen. Kanske bättre att vänta ut bättre läge, eller misstänker du att han är tom? Jag är ingen rutinerad pokerräv, men om fi spelat TAG fam till denna hand hade jag synat pre flop och hoppats träffat floppen. Om inte hade jag foldat på floppen. Om jag förstår dig rätt så sätter du alltså FI på överpar? Nu är inte jag heller någon pokerräv men om man synar med TT pre så synar man väl ändå inte enbart för att klonka ett set? Jag hade degat turn och sett FI syna med QQ, standard =) Citera
*Adde* Postad 15 Juli , 2008 Rapport Postad 15 Juli , 2008 Om jag förstår dig rätt så sätter du alltså FI på överpar?Nu är inte jag heller någon pokerräv men om man synar med TT pre så synar man väl ändå inte enbart för att klonka ett set? Jag hade degat turn och sett FI syna med QQ, standard =) Nja, jag säger att vi vet för lite om fi för att veta hans range. Han kan ha vad f-n som helst. Om vi går all-in på turn kan vi räkna med syn och i bästa fall vara marginell favorit, då jag tror fi som sämst har AK-AJ. I detta fall synar jag för att se floppen. Om killen är tight aggressive skulle jag aldrig trebetta innan flopp, utan tar synen och kastar om jag inte träffar. Citera
hockeyf Postad 15 Juli , 2008 Rapport Postad 15 Juli , 2008 Tjena. Jag skulle gärna vilja ha litet funderingar över denna hand som jag är helt övertygad om att jag gjorde många fel i... ** Game ID 2094112864 starting - 2008-07-15 16:56:52 ** Shenti [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - $ Cash Game) Real Money - Cons7antine sitting in seat 1 with $48.89 [Dealer] - Zarec sitting in seat 2 with $57.60 - Micksterr sitting in seat 3 with $47.25 (22/14/8,5), Har under senaste tid funderat över ifall han 3b lite väl mycket och/eller ofta. - rmkbiorejio sitting in seat 4 with $10.50 - nottzy sitting in seat 5 with $65.44 - ClownShow sitting in seat 6 with $46.32 Zarec posted the small blind - $0.25 Micksterr posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to Zarec: 10 of s, 10 of d rmkbiorejio folded nottzy folded ClownShow folded Cons7antine folded Zarec raised - $1.75 Micksterr raised - $5.50 Zarec called - $5.50 ** Dealing the flop: 9 of s, 3 of h, 4 of h Zarec checked Micksterr bet - $8.00 Zarec called - $8.00 ** Dealing the turn: 4 of c Zarec checked Micksterr bet - $27.00 Zarec ?? Ganska standard check/syn flop, check/fold turn mot okänd. Citera
heltok Postad 15 Juli , 2008 Rapport Postad 15 Juli , 2008 4beta till 13, syna allin. vid syn beta 15 på floppen och stacka av. Citera
confusion86 Postad 16 Juli , 2008 Rapport Postad 16 Juli , 2008 Tjena. Jag skulle gärna vilja ha litet funderingar över denna hand som jag är helt övertygad om att jag gjorde många fel i... ** Game ID 2094112864 starting - 2008-07-15 16:56:52 ** Shenti [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - $ Cash Game) Real Money - Cons7antine sitting in seat 1 with $48.89 [Dealer] - Zarec sitting in seat 2 with $57.60 - Micksterr sitting in seat 3 with $47.25 (22/14/8,5), Har under senaste tid funderat över ifall han 3b lite väl mycket och/eller ofta. - rmkbiorejio sitting in seat 4 with $10.50 - nottzy sitting in seat 5 with $65.44 - ClownShow sitting in seat 6 with $46.32 Zarec posted the small blind - $0.25 Micksterr posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to Zarec: 10 of s, 10 of d rmkbiorejio folded nottzy folded ClownShow folded Cons7antine folded Zarec raised - $1.75 Micksterr raised - $5.50 Zarec called - $5.50 ** Dealing the flop: 9 of s, 3 of h, 4 of h Zarec checked Micksterr bet - $8.00 Zarec called - $8.00 ** Dealing the turn: 4 of c Zarec checked Micksterr bet - $27.00 Zarec ?? Över hur många händer var dom här statsen ? Han är ju riktigt aggressiv postflopp. När du nu synar hans 3 bet och träffar denna underbara flopp är de ju bara stacka av mot hans överpar. Ser ingen anledning att syna preflop annars om du ändå ska vika på denna flopp samt att turn inte förändrar någonting. Dock har jag själv lirat NL50 en hel del och så länge jag inte har någon read på killen att han 3 betar lätt preflopp kastar jag TT eftersom att jag väldigt ofta kommer vara uppe mot JJ+. Citera
Zarec Postad 16 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 16 Juli , 2008 Det var sannerligen snortajt spel, iaf short handed. Ev. att man lägger den handen efter raise och reraise i full ring, men sju dagar i veckan höjer man och synar en standardhöjning med 1010 short handed. Tufft läge efter att ha ställts inför pottsatsningen från fi på floppen. Kanske bättre att vänta ut bättre läge, eller misstänker du att han är tom? Jag är ingen rutinerad pokerräv, men om fi spelat TAG fam till denna hand hade jag synat pre flop och hoppats träffat floppen. Om inte hade jag foldat på floppen. Min tanke var att ifall han hade AK så bettar han floppen å ger upp på turn (många gör nämligen så, eftersom man 'måste' lägga cb om man 3b pre?). Men på turn så kände jag att jag slår typ ingen hand som e i hans 3b range? Frågan är ifall man ska folda direkt mot hans bet på floppen, men det känns lite väl vekt? Eller? Citera
*Adde* Postad 16 Juli , 2008 Rapport Postad 16 Juli , 2008 4beta till 13, syna allin. vid syn beta 15 på floppen och stacka av. Bygger inte detta spel på att motståndaren är väldigt loose aggressive? Eller anser du det är EV+ att alltid ställa med 1010 om det är överpar? Min tanke var att ifall han hade AK så bettar han floppen å ger upp på turn (många gör nämligen så, eftersom man 'måste' lägga cb om man 3b pre?). Men på turn så kände jag att jag slår typ ingen hand som e i hans 3b range? Frågan är ifall man ska folda direkt mot hans bet på floppen, men det känns lite väl vekt? Eller? Det verkar sannerligen som han har en stark hand, p.g.a. att han satsar pot på turn och gör sig potcommittad. Det anser jag eliminerar möjligheten att han sitter med AK-AQ. Jag respekterar en läggning på turn. Citera
skaz Postad 17 Juli , 2008 Rapport Postad 17 Juli , 2008 Det är ju NL50, hur jävla basic är inte det. Fetfold. Spela nöttter o grinda upop i nivpå Citera
greywolf Postad 17 Juli , 2008 Rapport Postad 17 Juli , 2008 spelar också nl50 och har noll koll på odds och noll koll på om jag är vinnande i längden.foldar nog preflop för det mesta i den situationen med 10 10 mot tighta grinders på floppen hade jag nog gjort vad som helst utom att check-callat värdebet eller check-raise antagligen. Episkt tight:shock: , Är det Dan Glimne som spökar igen? Citera
*Adde* Postad 17 Juli , 2008 Rapport Postad 17 Juli , 2008 Det är ju NL50, hur jävla basic är inte det. Fetfold. Spela nöttter o grinda upop i nivpå Helt jävla sant. Lägg handen och invänta bättre lägen. Jag antar att det var det du gjorde, Zarek. Eller? Citera
Zarec Postad 18 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 18 Juli , 2008 Det är ju NL50, hur jävla basic är inte det. Fetfold. Spela nöttter o grinda upop i nivpå Hehe, har (inte) testat spela bara nötterna, känns inte som att det skulle funka? Förvisso lär det väl göra det på NL10 å kanske på 20, men på 50 känns det inte riktigt så? Citera
Zarec Postad 18 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 18 Juli , 2008 Helt jävla sant. Lägg handen och invänta bättre lägen. Jag antar att det var det du gjorde, Zarek. Eller? Jo, dessvärre foldade jag, frågan är ifall det var ok eller inte Citera
grebgokz Postad 21 Juli , 2008 Rapport Postad 21 Juli , 2008 Jo, dessvärre foldade jag, frågan är ifall det var ok eller inte Som spelat är folden helt OK. Du spelar den ur pos och fi får information om din handstyrka innan han ska agera. Du vinner förmodligen inte ofta nog för att få en lönsam syn.. Dock skulle jag istället för att check-syna flop Bet-folda flop. Beta ut 45-60% av pott på flop och folda för ett pottraise. Om han bara synar prova och beta igen på turn. tror han får svårt att raisa med ett naket AK då din bet kan betyda överpar eller triss vilket betyder att raisen nästan garanterat är ett överpar eller bättre. för övrigt är ju inte 22/14 någon jätte lös och aggresiv spelare pre på 6 manna bord. Citera
Recommended Posts